Bij een woningbrand in Sint-Kwintens-Lennik in Vlaams-Brabant zijn drie jonge kinderen om het leven gekomen. Het parket bevestigt dat het gaat om een aangestoken brand. Het zou gaan om een gezinsdrama. De moeder wordt al de hele dag verhoord door de lokale politie. Drie jonge kinderen zijn vandaag omgekomen bij een dodelijke woningbrand in de Zwartenbroekstraat in Lennik.In een mededeling zegt het parket dat de brand is aangestoken. "Het parket Halle-Vilvoorde heeft dan ook onmiddellijk een branddeskundige, een wetsdokter, het labo en een branddetectiehond ter plaatse gevraagd.", klinkt het. De brand werd aangestoken in een bijgebouw van de gezinswoning. De moeder bevond zich op dat ogenblik in het hoofdgebouw en belde haar man om hem op de hoogte brengen. De man heeft vervolgens onmiddelijk de brandweer gebeld, maar zij kwamen te laat om de kinderen te redden. Mogelijk gaat het om een gezinsdrama, maar dat is voorlopig niet bevestigd.Volgens getuigenissen van buurtbewoners zouden er al langere tijd problemen in het gezin zijn. Het parket van Halle-Vilvoorde heeft een onderzoeksrechter gevorderd wegens "opzettelijke brandstichting met vermoeden van menselijke aanwezigheid en de dood tot gevolg".
Ik weet niet of jullie meerdere artikels hebben gelezen maar dit is echt een monster. Haar man wilde scheiden en het hoederecht over de kinderen (2, 4, en 6 jaar) Zij belde haar man op om te zeggen dat hij de kinderen helemaal niet krijgt, ze vroeg of hij de de kinderen hoorde schreeuwen en zei toen dat hij ze had opgesloten en het gebouw in Brand had gezet. Man belde ook de schoonzus want die woonde dichtbij en toen ze aankwam was het te laat.
De artikelen die ik erover heb gelezen vond ik echt gruwelijk. Hoe kun je dit je eigen bloed aandoen. Ik zal dit (gelukkig) nooit begrijpen.
"Tien minuutjes geschreeuw en het was voorbij" - HLN.be Alleen al de kop, 'Tien minuutje geschreeuw en het was voorbij'. Absoluut gruwelijk, als dit waar is... bahbah! Ik hoop dat de kinderen op een vredige plek zijn nu.
Klopt helemaal. Dan kijk je naar je eigen kind pffff. Hier gisteren zijn eerste schrammetje op zijn knie door een valpartij buiten, ienieminie en dat vind je al een beetje zielig. Hoe kan je dan tot zoiets in staat zijn? Dan ben je toch geen mens? Dan ben je een monster. Na 10 min stopte het geschreeuw. Die 10min hebben uren geduurd voor die kinderen.
Ja, dan is het zeker een eeuwigheid. Terwijl die opmerking de indruk wekt dat je het zelf nog wel mee vond vallen... brr. Krijg er koude rillingen van... en die arme kinderen: dat je ziet dat je moeder je opsluit, een brandje aansteekt en je niet meer komt ophalen... ik schiet er echt van vol. Een akeliger manier om te gaan kan ik me niet voorstellen.
Wat een vreselijke angsten moeten die arme kinderen hebben doorstaan. Door hun eigen moeder...bah!!!:x
Zo iemand moeten ze hetzelfde laten voelen als wat de kindjes gevoeld hebben. Vreselijk dit. Echt om te huilen!
Echt vreselijk dit.. Ik heb er gewoon geen woorden voor, walgelijk is het.. Als je dit met je eigen kinderen kan doen kan ik je niet eens een mens noemen, dan ben je gewoon een monster..
Wat bezielt iemand om zoiets gruwelijks te doen. Ze was alcohol en pillen verslaafd las ik dus miss. Wel zwaar onder invloed maar alsnog gestoord. Die angst die die kindjes hebben gehad pfff ik.joop vooral dat ze door de rook zijn gestikt en geen pijn hebben gehad. Arme meiskes
Had het nieuwsbericht gisteren gelezen, ben er de hele dag naar van geweest Vind het zo erg voor die kindjes.. Gestoord monster is het! :x
Oudste meisje van 9 zat gewoon op school. Dat was een dochter uit een vorige relatie van de vrouw. De jongste 3 hield ze vaak thuis van school omdat ze geen zin had om ze naar school te brengen. En omdat ze de hele dag op bed lag en 2 flessen drank per dag achterover werkte. Vind het in en in triest...arme meisjes.. En nu wil ik niet oordelen over haar man, maar je kinderen dag in dag uit achterlaten bij een zwaar alcohol verslaafde vrouw kan ik ook niet begrijpen. Dan had er toch hulp ingeschakeld moeten worden denk ik.