Discipline/ ritme

Discussie in 'De lounge' gestart door Female, 13 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    hahaha ja dat klopt! :D ik heb ook weleens hoor dan zie ik de afwas en dan denk ik ja komt morgen wel! ehehe maar morgen ligt het er nog hoop weleens stiekem dat jayla haar little people de boel afwassen maar ja die zijn ook maar lui aangelegd :p

2. Female

Female Niet meer actief

Dat zou een gat in de markt zijn, opruimend en poetsend speelgoed :D

3. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    of niet dan! daar wou ik best wel wat geld voor neerleggen hoor :D maar ik herken echt wat jij zegt haha ik heb ook vaak dat ik zoiets van behhh nu niet! geen zin!

4. Lana81

Lana81 Bekend lid

28 jun 2008
    518
    0
    0
    Oooooo herkenbaar!
    Dagen dat we niets gepland hebben, moet ik mezelf zooo motiveren om wat te gaan doen. En dagen dat we wel wat gepland hebben, zit ik vol energie en doe ik dus ook vanalles... Mijn mannetje is net zo, dus dat schiet niet op hier...

5. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Oh wat herkenbaar allemaal. Ik ben ook luier dan lui.
    Je kan ook precies in de bank zie waar ik altijd zit, er zit echt een kontafdruk van mij in. hihi.
    Ach ja, schema's werken hier echt niet, soms krijg ik ineens zin (ja zin) om schoon te maken en dan vlieg ik het huis door, maar meestal doe ik niet zoveel.

6. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    IK HEB TEVEEL ENERGIE!

Ik werk 4 dagen per week. Wanneer ik thuis kom doe ik gedisciplineerd elke avond stofzuigen, dweilen, kasten afnemen met vochtige schoonmaakdoekjes, was draaien, was ophangen, was opvouwen en eventueel strijken, badkamer en w.c. poetsen...
    En dan de zorg over de kleine natuurlijk!

Ik ben pas 2 weken aan het werk, maar ik zit zo veel meer in een ritme en voel me er goed bij!
    Op mijn vrije dagen (woe-zat-zo) slaap ik uit tot 08.30 uur, samen met de kleine. Dan douchen we, zij eten, ik eten.. En dan doe ik eerst het hele huishouden. Daarna pas luieren / winkelen / etc...

Maarrrr nu moet ik zeggen: ik vind het huishouden én mijn werk beiden heel leuk, haha.
    En ik heb echt teveel energie. Ik kan niet stilzitten thuis. Zo ben ik altijd geweest.. ook al is het huis schoon, dan ga ik alsnog schoonmaken :)

7. Female

Female Niet meer actief

@ Lana
    Bij jullie dus ook allebei hetzelfde, schiet idd niet op... :(

@ Marijke
    Hihi zelfs je afdruk in de bank :D

@ Assi
    Pfff dat is wel erg extreem zeg. Ben eerlijk gezegd niet jaloers op je. Iedere dag kasten afnemen, dweilen... :$
    Nee dat vind ik echt niet nuttig genoeg, geniet liever meer vd kids dus.
    Beetje meer discipline; heel graag! Maar zo extreem hoeft voor mij ook niet.
    Maar als jij je er goed bij voelt ;)

8. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Herkenbaar hoor, en als je gewoon je lijstje afwerkt voel je je zoveeeeeeeeeel beter. Ik schrijf in een schrift van die afvinkhokjes en dan de taken erachter. Voelt ook goed als je dan lekker veel kunt wegvinken.

9. Female

Female Niet meer actief

@ Onsukkie
    Ja idd voelt echt veel beter, vooral afstrepen ja ;)
    PS Wat een super knap kindje hebben jullie zeg! (zag het in je profiel) zo schattig!

10. sanell

sanell Bekend lid

16 dec 2008
    628
    0
    0
    Wel heel herkenbaar hoor. Ik ben zo ook geworden sinds ik thuis ben met de kids. Elke keer weer goede voornemens en elke keer toch weer laten liggen..Soms word ik zo moe van mezelf daarom.

Wat ik in elk geval probeer is elke dag iets in het huishouden te doen. Iets poetsen, stofzuigen, wassen of zoiets dan heb ik het gevoel dat ik toch nog een klein beetje nuttig ben geweest.
    En ja ik heb soms ook poetsaanvallen, op de raarste momenten, dan moet er ineens een kastje schoon of zoiets.

En tot slot om deze reden heb ik dus ook al besloten zo rond augustus te gaan kijken om 2 of 3 dagen te gaan werken. Een beetje structuur in mijn leven kan geen kwaad!

11. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Je " moet " niets.. Ligt daar misschien het probleem?

Ik weet dat wanneer ik moet werken ik de vorige dag moet zorgen dat er boodschappen in huis zijn, de was aan kant is , het huis netjes en schoon is.. Anders kan ik nadat ik gewerkt heb ook thuis nog weer eens bezig. Dit is mijn motivatie.

Betreft uit bed gaan.. Moeilijk.. Esmee is ook een uitslaper.. Die ligt zeker tot 9.00 in bed.. Als we eerst nog boven gaan tutten is het zo 10.00 eer we beneden zijn.. Maar wij hebben 2 hondjes die uit willen dus moet ik er wel eerder uit.

Ik denk dat je voor jezelf de motivatie moet vinden om meer ritme in het leven van jou en je 2 kindjes te krijgen.;)

12. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Hier had ik dus ook heel veel moeite mee, maar ben een ander mens sinds ik de citroensapkuur heb gedaan!

Ik ben in 5 dagen (heb het maar 5 dagen volgehouden) 5 kilo afgevallen, heb veel meer energie gekregen en door 5 dagen alleen die kuur te eten/drinken kreeg ik meer disipline en hechten ik meer aan normaal eten! (Na die kuur ben ik nog 10kg afgevallen en weeg ik nu 61kg!).

Alleen nu die buik nog........ik probeer elke dag tijdens het spelen met de kids buikspieroefeningen te doen, maar ik vind het zo jammer dat het effect pas na zoveel tijd te zien is.

13. Female

Female Niet meer actief

@ Sanel
    Je verhaal is echt heeel herkenbaar!
    Lekker voor je, een paar daagjes werken.
    Ik werk nu maar 1,5 dag per week, maar heb echt even iets voor mezelf. Vind het niet fantastisch, maar zou het ook echt niet willen missen. Heb dat wel nodig..
    Hoop dat je iets leuks vind! :)

@ mama van esmee
    idd je hebt gelijk, als je het huis in orde hebt voor je werkdag, brengt dat zoveel rust. Na een dag werken ben je toch te moe om nog huishouden te doen (ik wel iig, en er zitten ook nog 2 drukke kids op je te wachten als je thuis komt ;))
    Ritme is idd beter, ik ga er wat aan doen!

@ Missym
    Hoe werkt dat precies, citroensapkuur?
    Goed van je hoor, zoveel afgevallen!
    Ja is moeilijk volhouden he, buikspieroefeningen, terwijl het eigenlijk helemaal niet veel tijd kost...

14. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    www.citroensapkuur.nl

Ik heb er overigens 18 maanden overgedaan (wel met een zwangerschap tussendoor) om me hier echt toe te zetten en mezelf over te halen dit te doen.
    Iedereen vond het een crashdieet en het was slecht voor mij etc etc etc, ik heb er zoveel baat bij gehad.

Maar het is even doorzetten, je maakt een mengsel van citroenen en ahornsiroop en dat is het enige dat je 'eet' op een dag! Je gaat stinken, bent moe en moet veel naar het toilet. MAAAAR na die dagen, en je langzaam aan je eten opbouwt voel je je zoveel beter.
    Al dat vette eten altijd maakt je zo sloom en depressief.

15. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Hihi thanks, het is ook echt een schatje.

16. Female

Female Niet meer actief

@ Missym
    Oh nee dat lijkt me echt helemaal niks. Ik wil nog 'maar' 2 kg wijt en wil gewoon regelmatig en gezond eten, moet ook binnen een gezin, vind ik.
    En bovendien krijgt Celeste nog 2 keren per dag BV dus...
    Maar iig bedankt voor je link ;)

17. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik heb het ook behoorlijk, vooral als het slecht weer is.
    kan absoluut niet tegen het sombere winterweer en ben dan niet vooruit te branden.

van de week verbouwing van de douche gehad en moest dus iedere ochtend vroeg mn bed uit om op tijd aangekleed te zijn als ze weer kwamen voor de douche.
    ik merkte dat ik (ondanks dat poetsen geen zin had) wel meer aan mn dag had omdat ik toch de was ed wilde doen en het behang in de babykamer eraf wilde halen.

vandaag ben ik weer niet vooruit te branden maar dat komt doordat alyssa me vannacht bezig heeft gehouden, ben dus een beetje moe.

ben nu boven aan het poetsen zodat we straks weer op onze sokken boven kunnen lopen zonder dat ze zwart worden van het stof.
    nu ben ik aan het wachten tot alyssa wakker wordt en dan kan haar kamer ook gedaan worden en dan mag ik lekker met de voetjes omhoog van mezelf.
    oeps.... toch niet, moet ons bed nog verschonen, nouja, na het eten doe ik niks meer.

bij mij werkt een drukke week ook altijd beter om dingen te doen dan een rustige week.
    de meeste mensen presteren beter onder (tijds)druk.

ik ga mezelf zo weer een schop onder mn kont geven.

liefs doris

18. Female

Female Niet meer actief

Hey meiden,

Wil jullie toch nog even bedanken voor alle tips en vergelijkbare verhalen.

Ben vandaag opnieuw begonnen (jaja :D).
    Op tijd opgestaann, veel gedaan, maar wel relaxed, alles meteen aangepkat en...

Een heel goede dag gehad!

Nu nog volhouden zo :D ;)

19. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik weet het niet, werk je? Je hebt toch 2 kleine kids? Daar moet je toch ook je bed voor uit? Ik ben ook niet de vrolijkste 's ochtends en heb zeker ook weleens een dag dat ik de boel de boel wil laten maar meestal weet ik dat, wanneer ik het gewoon afwerk wat ik moet doen, het gewoon veel leuker en fijner is thuis!

20. Female

Female Niet meer actief

Ik werk 1,5 dag per week, en heb 2 kleine uitslapers ;)

Deel Deze Pagina