Discreet voeden doek?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Floortje27, 9 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

De bedoeling is om straks borstvoeding te gaan geven. Maar ik vind het ook wel fijn om nog op pad te kunnen maar zie wel op tegen openbaar voeden. Dus ik zat te denken om dan één of andere doek ofzo te gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee? En wat voor een doek is praktisch?

2. Dvd87

Dvd87 Actief lid

27 jan 2013
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nee geen ervaring eigenlijk, als ik in het openbaar voedde dan had ik vaak een sjaal om die ik erover drapeerde. Maar omdat ik het thuis niet zo deed, dronk mijn zoontje veeeel onrustiger met doek/sjaal over zich heen en werd het meer een worstelwedstrijd waardoor het voeden alleen maar opzichtiger werd.

3. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik voedde ook altijd met een mooie sjaal, staat nog leuk ook!

4. zwendel

zwendel Niet meer actief

ook geen ervaring, als ik op pad ging zorgde ik dat ik zoiezo een flesje gekolfde melk bij mij had. soms ging ik ff in de auto zitten en schermde dan wat af met een hydrofiele luier of een fleece dekentje van de ikea

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als je twee laagjes kleding gebruikt, kun je een mooi klein kiertje maken en is er niks te zien. (Hoofdje van baby zit ervoor). Dit is makkelijker en discreter dan een doek erover. Veelal zullen mensen gewoon denken dat je baby tegen je aan ligt te slapen.

6. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Dit dus.op het begin wel eens een hydrofiel luier er voor gebruikt maar dat alleen maar een gehannes dat veel meer opviel dan wanneer ik haar gewoon op schoot pakte en mn kleren een stukje aan de kant deed.

7. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.174
    10.705
    113
    Een draagdoek is multifunctioneel :D
    En anders inderdaad gewoon een sjaaltje - al zal je snel genoeg zo gewend en handig zijn dat je m niet meer nodig hebt

8. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
  9. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn al die reacties bedankt! Een mooie sjaal is ook een goed idee

10. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Sjaal om als ik een laag decolletee had. Niet over mijn kindje heen, maar alleen over mijn blote delen.
    Geen speciale doek.. valt alleen maar meer op :)

11. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
  12. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter raakte erg afgeleid, dus hier legde ik er een doek over, heb nooit gemerkt dat mensen echt keken ofzo. Ik ging ook altijd wel in een rustig hoekje zitten, graag bij La Place ofzo, zijn vaak fijne stoelen en op een doordeweekse dag ook prima hoekjes om je wat af te zonderen.

13. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
  14. Babystew

Babystew Niet meer actief

Hier probeerde ik wel eens discreet te voeden met een hydrofiel eroverheen maar dat resulteerde vaak in een peuter die aan de doek stond te trekken en baby die erg afgeleid raakte :D hahaha. Dan val je inderdaad pas echt op.
    Handiger is inderdaad rekening houden met je kleding. Die doek van soefdeboef ziet er dan nog wel leuk en handig uit!

15. Anne1988

Anne1988 Actief lid

20 mrt 2012
    371
    0
    0
    Verzorgende IG ouderenzorg
    Schijndel
    Ik gebruikte meestal niets, ik schaam me niet zo snel :) Maar je kunt toch gewoon een sjaal of hydrofiel gebruiken?

16. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zie het echt voor me dat we lekker gaan lunchen of op het terras zitten. Dat er bekenden (lees mannen) op hetzelfde terras zitten en ik dan ineens moet voeden hahaa ik krijg er werkelijkwaar nu al een kleur van :p

17. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Grote hydrofiel doek van de hema heb ik gekocht voor discreet voeden... Heb het nog niet uitgeprobeerd maar hij is nu al erg fijn voor het afdrogen na het badje ...

18. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee floortje ;)

Ik gebruikte een sjaal tijdens het openbaar voeden. Ben altijd erg van de sjaaltjes dus die had ik altijd wel bij me.

En als je er handig in wordt, na een maand of 2 ofzo, dan kun je zo aanleggen en heeft niemand het door. Ik heb wel bij vrienden op de bank gezeten die niets doorhadden :D

19. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Je word er idd steeds makkelijker en handiger in hoor.
    ik vond het vreselijk op het begin, maar had ook geen zin in al dat geklungel met vanalles er over heen.
    inmiddels heb ik haar zo aangelegd en valt het echt niet op. Als ik er iets over heen leg wordt ze juist heel onrustig en valt het juist heel erg op!
    Gewoon gaan 'oefenen' op een plek waar je je op je gemakt voel en dan wordt het vanzelf makkelijker!
    Ik had ooit bijvoorbeeld gedacht dat ik echt niet in de trein wou voeden. Tot we in de trein zaten mijn dochtertje keihard om de borst aan het gillen was, toen keken de mensen dus ook, voelde ik me ook ongemakkelijk. Snel aangelegd, toen wel mijn sjaal een stukje om haar heen, stille baby en helemaal geen blikken meer mijn kant op. Achteraf dacht ik, maakte ik me daar nou zo druk om ;)

20. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland

Deel Deze Pagina