Ik heb twee keer lang borstvoeding gegeven en kon echt IND e meest idiote houdingen voeden op een gegeven moment Kwestie van oefenen. Bij de jongste hadden de verpleegsters in het ZH er wel lol in, toen ze me 's ochtends aantroffen terwijl zoon bij me lag te drinken en ik ondertussen met 1 hand mijn brood aan het smeren was. Mijn kinderen hebben trouwens wel vaak kruimels op hun hoofd gehad. De eerste keer dat ik buitenshuis voedde, vond ik het ook wel spannend hoor. Dus dat heb ik een keer gedaan terwijl mijn man mee was. Als er iemand preuts is... Maar hij kon zo even meekijken en kwam tot de conclusie dat er niets bijzonders te zien was. En wat hij wel zag, vond hij prachtig. En ik geloof dat ik de tweede of derde keer een vriendin bij me had, die ook nog eens bevestigde dat er echt niks spannends te zien was. Je zou thuis ook eens voor een grote spiegel kunnen oefenen. Dan zie je ook beter wat het zicht is wat een ander erop heeft.
Hier bij de tweede 6 maanden bv gegeven. 'Pas' na 3,5 maand buitenshuis, in het openbaar bv gegeven. (in een pretpark, in het restaurant met enkele tientallen gillende kinderen) Van 3 mensen een opmerking gehad dat ik en mijn dochter het zo mooi doen. En omdat ik al die tijd met tepelhoedje bv heb gegeven ging het aanleggen niet super soepel. Gun jezelf de tijd om aan de baby te wennen. En je baby aan jou. Na een aantal weken merk je dat bv geven 'even tussendoor kan' Ik gebruikte trouwens altijd een gewone hydrofiel. Die vouwde ik in een driehoek, de rechte lijn op mijn schouder. Dan kon ik het tepelhoedje plaatsen en de baby voor mijn borst leggen. Soms hapte ze aan met doek, soms niet. Dan haalde ik de doek gewoon weg. Er ligt dan toch een baby voor. En probeerde altijd wel niet te dicht bij andere te gaan zitten.