Hoi dames, Ik heb een meisje van 5 maanden oud. Ik ben sinds mei weer aan het werk maar gaat niet heel goed met dr. Ze weigert de fles, drinkt de hele dag helemaal niets. Ze heeft de fles wel gepakt tot 2 weken voordat ik moest gaan werken, toen weigerde ze het ineens. Toen ik twee weken aan het werk was pakte ze het ineens weer en ging het supergoed met haar, ze leek eindelijk rustig en ontspannen. Maar toen kreeg ze de waterpokken en sindsdien is het weer mis. Niets willen drinken, niet van lepeltje, niet can cupje, ze slikt het dan niet door en uiteindelijk verslikt ze zich weer omdat ze dan ineens te veel inslikt of gaat huilen. Ze is 5 weekjes te vroeg geboren en zijn alleen maar aan het kwakkelen geweest met dr. Zit aan een koemelk ei en soja vrij dieet. Darmen zijn snel van slag. Nog steeds heeft ze moeite en ook pijn. Maar die twee weekjes gingen zo goed. Ze hangt heel erg aan mij maar dat snap ik wel, aangezien ze niet echt lekker in dr vel zit steeds. Bijvoeding wordt mij afgeraden door de dietiste, ook omdat ze te vroeg geboren is en omdat dr darmen tot rust moeten komen. Maar nu krijgt ze de hele dag niets binnen, dat is toch niet goed? Als ik thuis kom is ze helemaal bekaf, maar op deze manier krijgt ze ook geen rust. Iemand tips?, of iemand dit ook meegemaak?
oei wat lastig zeg! je hebt geen mogelijkheid om dr live te gaan voeden? je hebt recht op 1/4 van je werktijd....
Ik heb helaas geen oplossing, maar herken het wel. Mijn dochtertje hangt ook erg aan mij en drinkt niet uit de fles. Gelukkig ben ik nog even thuis, dus heb ik nog geen opvang. Maar ik kan bijvoorbeeld geen avondje weg, dan is het krijsen en niks drinken. Nu kan ze best een avondje zonder eten, dat haalt ze dan in als ik thuis ben. Maar een hele dag is wel veel. Ik zou ook kijken of je haar toch niet live kunt voeden, al is het maar alleen tussen de middag.
Ze zeggen dat het wel vaker voor komt dat babytjes niet uit een fles willen drinken en alleen maar live willen drinken. Op zich zou dit een werkdag moeten kunnen want dat halen ze voor en na de creche dan ruim in (wellicht wel extra voedingen in de nacht) Maar omdat je kindje te vroeg geboren is weet ik niet of het bij haar ook kan. je kan natuurlijk niets afdwingen dus ik zou het een paar dagen aankijken. Drinkt ze meer op de momenten dat je wel live kunt voeden dan is er volgens mij niets aan de hand (gewicht dan goed in de gaten houden) maar wil ze daarna ook niet bij je drinken dan is er wellicht iets anders aan de hand. Misschien kun je je vraag hier ook stellen bij de Lactatiedeskundige op het forum.
Wij hadden ook prematuur met flesproblemen, en zijn in overleg met ka en dietist toen vroeg gestart met bijvoeding (4 maanden). Wij gaven volle yoghurt als ze echt niet dronk. Zo kreeg ze toch wat binnen. Sterkte, het is echt rot he.
Lastig... misschien kun je met een lepeltje/ spuitje wat melk naar binnen krijgen? Zal niet zoveel zijn als een normale voeding maar dan krijgt ze iig iets.
Bedankt voor jullie reacties. Lepeltje en cupje heb ik al geprobeerd, ook tuitbeker. Ik denk dat ze misschien waterpokken in dr mond heeft gehad, als ze iets in dr mond deed ging ze echt huilen van pijn, en misschien daardoor een negatieve ervaring met de fles ofzo. Heb nu ook een spuitje gekocht zodat we er elke keer wat voeding in kunnen spuiten, kijken hoe ze het daarop doet. Dinsdag en vandaag is mijn moeder tussen de middag naar mijn werk gekomen met haar zodat ik dr kon voeden. Ze haalt het op zich wel in, maandag alleen niet echt, ze was zo moe dat ze vroeg in slaap viel, heb dr nog wel geprobeerd te voeden om 23.00 uur, maar was niet veel, en heb dr de vollgende ochtend met moeite wakker gekregen. En toen moest ze eigenlijk weer een dag zonder mij, maar is mijn moeder dus gekomen. dat scheelt wel. Vind het verder lastig dat ze er ook onrustig van wordt en niet veel slaapt op die dagen, heb het gevoel dat er zo nooit een beetje rust komt voor haar. Verder morgen afspraak met mijn dietiste en vragen hoe verder met eventueel bijvoeding, ook ivm dr intoleranties. Zat ook te denken om naar het weeguur op het cb te gaan om te kijken hoe dr groei zit, misschien wel handig om nu even in de gaten te houden. En als ik dus niet zelf voed krijgt ze ook geen vocht binnen, voor voeding denk ik dat komt wel goed, maar met de warmte een hele dag zonder vocht is niet goed toch?