Ik geef borstvoeding vis flesje door te kolven. Nu was al snel duidelijk dat 8 maal kolven per dag echt te veel is, met flesje geven ben je dubbel zolang bezig en wil ook tijd hebben om te knuffelen met de kleine en bezoek te ontvangen Op advies heb ik toen eerst al vrij snel de nachtkolf eraf gehaald. Vorige werk de laatste kolf avonds. Nu wil ik graag naar 4 tot 5 keer kolven maar niet dat de productie per keer terugloopt. Dus bv ik kolf in ochtend nu 130 en middag 90/100. Ik wil dat dat blijft maar het aantal keer per dag omlaag gaat. Hoe kan ik dat doen? De keren dat ik niet kolf krijgt Elissa flesvoeding.
Bedoel je dat je nog twee voedingen bv over wil houden? Want met deze leeftijd en zo kort bv is dat vogens mij best lastig. Je hebt nu nog wel meer voedingen nodig om je bv productie op peil te houden. Lukt het niet om zelf te voeden? Dat scheelt een hoop gedoe. Maar hopelijk hebben anderen meer tips voor je. Succes in ieder geval!
Ja ik wil uiteindelijk op twee keer borstvoeding uitkomen, maar nu nog niet hoor. Ala ik weer aan het werk ga. Nee zelf voeden lukt niet. Na paar dagen wilde ze niet meer. Afgelopen weken nog geprobeerd maar ze wil niet. Ben zelf ook niet geduldig persoon dus dat opgegeven. Wil haar wel wat borstvoeding geven omdat het gezond is maar het kolven moet wel te doen zijn.
5 kolfbeurten op een dag, je moet het gewoon uitproberen. Ik denk dat 5 toch wel echt het allllerminimaalste is. Op deze leeftijd drinken de meeste kindjes tussen de 6 en ....voedingen. Om je productie goed te houden zou je daar dus in mee moeten gaan. Kijk gewoon hoe het gaat, en als het minder wordt, dan is dat zoals het is, het is jouw keuze,. Als je weer gaat werken en dan 2 voedingen kolven? Helaas, dat gaat niet lukken . 2 x per dag je borsten stimuleren is gewoon niet genoeg,zeker niet door middel van kolven. Eigenlijk is je productie daar pas klaar voor...nou als je mazzel hebt rond de 10 maanden? Onze borsten zijn van nature gemaakt voor langvoeden en werken op een vraag/aanbod principe. Mijn schoonzus heeft het 2x geprobeerd, die kon een leger voeden. Rond de 12 weken afgebouwd naar s'ochtends en s'avonds. 3 weken later was het over en uit..