borstvoeding in flesje geven

Discussion in 'Borstvoeding' started by Miranti, Oct 25, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miranti

Miranti Fanatiek lid

Jan 1, 2013
    1,445
    0
    36
    Hallo!

Hier een onervaren mama, en heb even een kort vraagje

Als ik borstvoeding via flesje wil geven, hoeveel moet ik dan geven? Moet ik dan gewoon mijn borsten leeg kolven en dit geven? Hij drinkt bij mij ook de 2e borst stuk minder dan aan de eerste. Moet ik die dan leeg kolven, nee toch? En als ik het gekolfd hebt en gelijk wil geven is het toch al behoorlijk afgekoeld lijkt me. Mag je het dan gelijk opwarmen of moet het eerst in koelkast gestaan hebben?

Bedankt!

2. littlemissme

littlemissme Bekend lid

Sep 1, 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben ook sinds deze week aan het oefenen met meneer maar die heeft echt nog geen zin in de fles! Geen hele ervaren mama hier maar dit is hoe ik het doe.

Toevallig had ik van de week wat stuwing dus had ik even gekolfd, ong 60 cc. S avonds geeft mn man dan een klein beetje, zon 20cc zodat tibbe aan de fles kan wennen. Dit geven we tussen de voedingen door. Zodra hij de fles accepteert kan hij een volledige voeding uit de fles krijgen. Als hij nu af en toe minder uit een borst drinkt kolf ik die om een voorraad in de vriezer op te bouwen.

Ik lees even mee of anderen nog tips hebben.

3. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik zou eerst een borst kolven. En deze dan in kleine porties aanbieden.
    De rest kan je gewoon even laten staan. Het is zonde om wat hij niet drinkt weg te moeten gooien. Je kan de melk even bijwarmen in een pannetje heet water, ik gebruik gewoon heet water uit de kraan.
    De rest zou ik invriezen. Dan kan je een beetje voorraad aanleggen.
    Mocht je niet genoeg hebben aan een borst, dan weet je dat voor de volgende keer en ik zou dan als toetje na het flesje even aanleggen als hij echt nog honger heeft. Anders duurtbhet natuurlijk een beetje lang.

4. baby S

baby S Actief lid

Feb 18, 2013
    169
    1
    0
    mama zijn
    Zeeland
    Ik lees mee.

5. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

Feb 24, 2012
    1,286
    9
    38
    Female
    Om te oefenen met het flesje is 20 - 30 cc genoeg.

Je kan kolven net nadat je kindje gedronken heeft.
    Als je kindje bijvoorbeeld om de 3u drinkt, dan kan ik ook een uur na de voeding kolven, dan zal je namelijk meer kolven.

Als je kindje goed uit het flesje kan drinken, en je wilt een volledige voeding uit de fles geven, dan is het een beetje uittesten hoeveel je moet geven.

Je kan volgende formule gebruiken, om een idee te hebben over de hoeveelheid (maar dit klopt vaak niet hoor)

150 ml x gewicht in kg delen door het aantal voedingen op een dag.

Bijvoorbeeld; kindje van 5 kg, 8 voedingen op een dag:

150 x 5 = 750 cc per dag
    93 cc voor 1 voeding...

Share This Page