Discriminatie - de omgekeerde wereld

Discussie in 'De lounge' gestart door LindaS80, 28 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn

Yup, en dit dan in samenwerking met de school waar het pesten in de eerste plaats de kop op stak.

Pesten stopt niet bij het verlaten van de klas. En opvoeden stopt niet bij het verlaten van het ouderlijk huis.

2. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

8 mei 2010
    717
    0
    0
    Niet alle ouders weten wat de kinderen doen op school tot dat ze wat horen van school!

En vind het wel apart dat moslimse kinderen andere pesten omdat zij varkensvlees eet ,sorry echt nog nooit gehoord!!! geloof het ook echt bijna niet !! Mrja we hebben over kinderen ..geloof of geen geloof .. kan best gebeuren!

Alleen vind ik ts dat je de juf moet aanspreken of anders de kinderen ouders!
    ik vind het eerder pesten dan discrimineren ..
    En dat opvoeden dat de moslimse kinderen niet goed opgevoed zijn vindt ik achterlijk!
    Hoe moet een ouders weten als er niet gemeld wordt bij hun?! Als ze schouders op doen oke dan kan je wel judgen maar niet als ze niks van weten

3. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

8 mei 2010
    717
    0
    0
    ts ik denk dat je zo reageerd omdat jou man van Nigeria komt en wat daar gebeurd dat je ook nog eens vergelijkt met opschool ..
    tis net alsof je wat tegen zehebt

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Allereerst wil ik zeggen dat een Niqab in saoedie inderdaad niet verplicht is! Mijn man heeft er jaren gewoont en zijn moeder dus ook, en die droeg alleen een normale hoofdoek. Verder deed ze altijd alles zonder man ;).

En wie zegt dat moslim vrouwen zich ondergeschikt voelen aan de man? Ik ben in genoeg Islamitische landen geweest en heb ook genoeg vrouwen ontmoet. Nou de meeste zijn dus echt wel de baas in huis!
    Ja het is moeilijk soms voor een vrouw, maar dat is hier in NL ook in het zakelijke leven. It's a mens world, zowel hier als in andere landen.

Weet je ik vind het zo jammer dat mensen dingen roepen waar ze blijkbaar geen weet van hebben. Verdiep je erin, doe navraag bij Islamitische mensen hoe hun kijk op bepaalde zaken is. Zul je zien dat deze heel anders is dan dat je zelf zou denken.

Maar wat ik gewoon ook niet begrijp is dat de hele kern van dit topic gewoon vergeten wordt. En ik vraag me dan ook af wat TS nou met dit topic wil bereiken. Dat je kind niet meer gepest word? Of je beklag doen over moslims enz?

5. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

8 mei 2010
    717
    0
    0
    Idd Lovely,mensen doe net alsof ze echt beter weten en alsof de moslimse mensen niet goed worde opgevoed :S? dan vindt ik echt arrogant en misselijk om zoiets te zeggen of denken..
    dit onderwerp is idd veranderd en gekeerd naar moslimse..
    en vraag me ook af wat ts hiermee wilt bereiken en denk eerder dat ze zo verdiept is gegaan met de problemen van haar eigen man dat in zijn land gaande is dat ze denkt dat elke moslim zo is/zijn!

6. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    *Breekt in*

Yasminaa je bent zwanger zie ik! Gefeliciteerd!!!!!!

7. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    De discussie gaat maar door en ik vind het geen pesterij topic meer, maar discussie over de islam en de moslimse.

8. SDonya

SDonya Niet meer actief

Pfffff..... Dat dit topic nog steeds open is:(

9. Sahara

Sahara Niet meer actief

idd , :(:(:(

10. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Ja lieverd , je hebt helemaal gelijk . Ik reageer idd zo omdat mijn EX man uit Nigeria komt en om wat daar gebeurd;) Zoiets belachelijks heb ik nog nooit gelezen.
    En het is misschien handig om voordat je dit soort dingen roept eerst een stukje terug te lezen. Daarin heb ik aan UMM uitgelegd waarom ik zo fel reageer op het pestgedrag van die kinderen.

11. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Waar staat dat ik vind dat moslims hun kinderen niet goed opvoeden ? Ik heb alleen gezegt dat het opvoeden bij de ouders begint en dat ouders hun kinderen soms (onbewust ) iets leren zonder dat ze het zich uberhaupt beseffen. Denk hier bijvoorbeeld aan de angst voor spinnen.
    Ik denk helemaal niet dat elke moslim zo is.

12. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Nogmaals, het IS gemeld.;)

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik denk dat dit JUIST een issue is voor kinderen van 5-6 jaar oud. Het is gewoon typisch een pest-iets voor kleine kinderen zonder de hele zware lading die jij er zelf bij voelt.

14. Sahara

Sahara Niet meer actief

+10

15. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Kinderen zoeken altijd een reden om een ander te pesten, omdat iemand in versleten kleding loopt, rood haar heeft, een hazelip, een bril, en in dit geval omdat iemand varkensvlees eet.
    Hoe hard het ook is, kinderen pesten nou in eenmaal en daar heeft geloof niks mee te maken.
    Nu wordt je dochter gepest omdat ze wel eens varkensvlees eet, het had voor hetzelfde geldt kunnen zijn omdat ze een halfbloedje is. Pesterijen bij je kinderen kun je helaas niet voorkomen, wel kan je je kinderen leren hoe er het beste ermee om te gaan.
    Ook is het onze plicht als ouders om onze kinderen te leren dat pesten niet hoort,maar ik denk dat wij het als ouders nooit helemaal in de hand zullen hebben hoe het er op school aan toe gaat tussen de kinderen. Kinderen zijn nu in eenmaal erg beïnvloedbaar.

16. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dit topic doen we in overleg op slot.
    Elmo

Deel Deze Pagina