of het nu discriminatie is of pesten, het moet in ieder geval door de juffen bespreekbaar gemaakt worden onder de kids. tis natuurlijk van de zotte dat een kind zijn boterham met worst niet eens durft op te eten in de klas, dan is er niet een gezonde sfeer in de klas!! ik heb helemaal niets tegen het moslim geloof maar ik vraag me wel eens af waar het respect voor elkander is. de meeste moslims hebben hun mond altijd zo vol over het woord Respect.......maar ondertussen merk je er weinig van!
Verklaar je nader? Ze geeft gewoon aan dat het niet per definitie zo hoeft te zijn dat de ouders in dit verhaal hun kinderen dit gedrag aanleren. Uiteraard is het zo dat deze kinderen Islamitisch opgevoed worden en het hierdoor thuis normaal is dat er geen varkensvlees gegeten wordt. Voor zo'n kind is het dus ongewoon dit wel te doen en hierdoor ontstaat het pestgedrag. Wat overigens zoals ik al aangaf te allen tijde fout is. Ik vind dan ook dat zulk gedrag zeker bespreekbaar en aangepakt moet worden.
Misschien niet bewust maar wel onbewust Ik kan er donder op zeggen dat ,als ik als een bang bibberig vogeltje om een hond heen loop omdat ik er bang voor ben , mijn dochter uiteindelijk dat gedrag ook gaat kopieren.
wie wat of waar ook , pesten vind ik persoonlijk niet kunnen dat is een verantwoordelijkheid die de school draagt en ook de ouders .. qua opvoeding mij maakt het niet uit of je donker, licht of blauw met gele bolletjes bent ieder mens is uniek pestgedrag wordt hier niet getolereerd
Hm lijkt wel of de ouders er moeite mee hebben dat de meerderheid moslim is. Ik zou daar dus geen probleem van maken, en je kinderen sterker maken. Ik bedoel je kan ook overdrijven door te zeggen dat ze hun broodjes niet meer durven te eten in het bijzijn van de andere kindjes. Beetje raar. Mischien zeggen jou kindjes ook wel tegen hun, dat ze het maar gek vinden dat ze het niet eten
TS, ik denk dat er gewoon meer dingen spelen op deze school waarmee je ontevreden bent ?! Of het nu discriminatie is of pesten er moet in ieder geval wat aan gedaan worden. Wat ik mij serieus afvraag; Kunnen kinderen van 5/6 jaar echt al zien/weten wat varkensvlees is en wat niet? Mijn dochters krijgen ook geen varkensvlees. Maar krijgen wel worst,salami en kipfilet van de Marokkaanse slager mee op het brood naar school.
Maar pesten ontstaat toch vrijwel altijd op die manier? Je bent anders, dus 'raar'. Ik vind niet dat ouders dit hun kinderen daarom onbewust aanleren door deze geen varkensvlees te laten eten.
Waarschijnlijk omdat men vaak "de schuld" lijkt te krijgen van dingen. En als iemand aangesproken wordt op iets waar iemand zich helemaal niet in herkend krijg je vaak "verontwaardigde" reacties. Maar on topic. Wat betreft het pesten. Ja dat is echt heel erg vervelend en ik kan me voorstellen dat je er flink pissig om bent. Maar ik denk niet dat het een oplossing is om boos te worden op de ouders, want ik denk dat deze er niet eens van op de hoogte zijn. Ik ga er vanuit dat dit ook mensen zijn die het er niet mee eens zijn dat hun kinderen andere kindere pesten/discrimineren.. om welke reden dan ook. Heeft de school geen protocol voor pesten dan? vind het best een slechte zaak dat de school hier verder niets aan wil/kan doen. succes!
Zelf heb ik niets met religie ( mijn mening is juist religie oorzaak nummer 1 van alle sores die we in de wereld hebben ) en ook niets tegen moslims. Waar ik soms wel moeite mee heb is dat ze op deze school een voorkeursbehandeling krijgen ( extra feestdagen /hala vlees kopen enz ) en ik kan me heel goed voorstellen dat andere ouders dat soms ook hebben en daar boos om worden. Wat het gedrag van de kinderen betreft. Kinderen willen graag ergens bij horen en niet uit de boot vallen. Dat is bij volwassenen ook zo Klein voorbeeldje . Mijn dochter heeft haar eigen " metal jasje " met studs en patches van KISS , Slayer, Children of bodom er op . Ze is harstikke gek op dat jasje maar nadat twee kindjes uit de klas tegen haar gezegt hebben dat haar jasje lelijk en nep is , wil ze het ineens niet meer dragen. Ik heb tegen haar gezegd dat ze zich er niets van aan moet trekken wat die kinderen zeggen. Dat ze een jasje heeft dat verder niemand heeft en papa er ook zo eentje heeft. Toen was het goed en wilde ze het vanmorgen weer aan.
Maar uiteindelijk weet je toch helemaal niet of ze dit zo overnemen van hun ouders? Dit lijkt me eerder groepsgedrag 'wij hebben als groep iets gemeen wat andere niet hebben en daarom is het makkelijk om een ander hiermee te pesten'.. Ik zou eerst dat koffiegesprek eens afwachten.
Tuurlijk leren de ouders dit niet aan de kinderen. Het zijn kindjes en die denken ieeek dat kindje eet varkens vlees. Maar ik krijg dat niet van mijn mama dus dat zal wel vies zijn. Maar zoals iemand al zei een kind van 5 ziet dat verschil toch helemaal niet tussen varken of wat voor vlees dan ook. Als ik bij de turkse winkel die pittige worst ga halen en ik doe dat op een broodje lijkt het ook op cervelaat dus dat geloof ik zoiezo al niet
Nou idd zeg! Ik probeer gewoon wat uit te leggen. Heb ook duidelijk gezegd dat het pesten aangepakt moet worden.
Dat heb ik ook gedaan. Dan nog vind ik dat er wat aan gedaan moet worden en het bespreekbaar moet zijn.
Maar dat gaat toch gebeuren als het goed is? Volgens mij vind niemand in dit topic het normaal en dat je het maar moet laten gaan. Ik zou inderdaad het eerstvolgende koffiegesprek afwachten.