Discriminatie en/of Rasisme binnen de familie

Discussie in 'De lounge' gestart door Foxymama, 14 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Zeg jij er wat van als een familie een discriminerende opmerking maakt?

1. Ja, spreek hem/haar er meteen op aan

2. Ja, maar neem die persoon eerst apart

3. Nee, maar voel me er toch niet gemakkelijk bij

4. Nee, het is zijn/haar eigen mening

5. Anders.....

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb er ook een bloedhekel aan. Mijn vriend heeft er handje van. Hij houdt zich meestal in voor mij omdat hij weet dat ie mot met me krijgt.

2. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    :D...

3. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ohw daar heb ik een bloedhekel aan. Zeg er dus ook zeker iets van!!

Mijn s-vader is echt anti alles wat niet nederlands is. Heb ik al regelmatig een aanvaring mee gehad. En ik blijf er wat van zeggen.
    (moet ik er wel bij zeggen dat mijn s-zusje een 'buitenlandse' vriend heeft, die relatie gaat zoals het niet moet. Dus dit is voor s-vader alleen maar een bevestiging van zie je nou wel?!)
    Frustrerend!

4. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.037
    3.856
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb op anders gestemd. Ik zeg er niets van, maar maak dan wel een opmerking waar uit blijkt dat ik het niet met de spreker eens ben.

Voorbeeld, mijn schoonvader was laatst op bezoek en zei in ene dat hij een 'zwarte' 2 deuren verderop naar binnen zag gaan en dat de wijk hier ook al achter uit ging. (Zijn woorden niet de mijne.)

Toen heb ik gezegd dat ik het prima zou vinden als we ook zulke buren zouden krijgen (huis naast ons staat te koop.)

5. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik zou er niks van zeggen, vind het vaak van die eindeloze discussies.

6. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Heb anders gestemd.
    Ligt eraan wat voor opmerking iemand maakt.
    Gaat een opmerking in mijn ogen veelste ver dan zeg ik er wel wat van.

7. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ja hoor ik spreek diegene er direct op aan
    soms ook me vader hoor kom op denk ik dan we zijn alle mensen en niet alleen turken of Marokkaans of wat voor soort land ze vandaan komen zijn slecht wij Nederlanders kunnen er ook wat van

8. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    ik zeg er ook wat van, maar ga geen hele discussie aan hoor want dat werkt toch niet. Als iemand zo denkt kijken ze gewoon niet verder dan hun neus lang is, maakt niet uit wat je zegt al praat je als brugman.

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Om over de discriminatie vanuit die andere culturen naar Nederlanders toe maar te zwijgen ;)

Maar goed, ik zeg er vaak niets van. Negeer het meestal.

10. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ja, ik zeg er wat van, ben er absoluut niet van gediend en het kan me ook niet schelen wie het is.

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dat is inderdaad ook heel erg hardnekkig, ik word ook ontzettend gediscrimineerd door mijn Turkse schoonfamilie.

12. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    ik heb anders gestemd.
    ligt aan wie of wat ze zeggen.
    vroeger ging ik er meteen op in, maar nu heb ik daar niet altijd veel zin in.
    Bepaalde mensen kun je niet overtuigen. Plus ik heb liever een zinnige discussie met uitleg aan beide kanten.
    Maar persoonlijk discrimineer ik niet.
    ik weet zelf hoe het voelt dus dat doe ik een ander mens niet aan;)

13. Onje

Onje Niet meer actief

Anders..

Waar kinderen bij zijn hoor je respect te hebben voor iedereen ongeacht afkomst. Wanneer er een negatieve opmerking wordt gemaakt naar andere bevolkingsgroepen toe waar kinderen bij zijn en zij hebben de leeftijd dit te begrijpen zal ik er zeker wat van zeggen.

Wat betreft mijn eigen mening ik ben een echte Geer Wilders voor stander.

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    En waar geen kinderen bij zijn? Dan hoeft dit niet?

15. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Huh, wat apart.
    Dan wil je je kinderen dus iets anders leren dan waar je zelf achter staat.

16. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ligt er een beetje aan, kijk het is iemand zijn mening (en vaak ervaring geweest) dus laat maar lullen.

Grapjes e.d. vind ik niet zo erg, ik lig ook wel eens dubbel als een buitenlandse een leuk grapje heeft over Nederlanders en dus andersom ook, ik vind het wat anders als het uit een andere plek komt (haat e.d.)

Ik heb zelf niet altijd positieve ervaringen gehad met buitenlandse mensen maar ook met blanke mensen van een bepaalde stand ;) dus ik probeer niet naar kleur te kijken maar naar wat iemand doet (of n iet doet) verder probeer ik zelf zo blaco mogelijk te zijn en te kijken naar de persoon maar andersom is er net zo goed discriminatie, ik bedoel tussen een paar allochtone moeders komen instaan en meepraten is echt "not done" dat stellen ze niet op prijs en zo vind ik het niet netjes (of aangepast) om buitenlands te gaan praten in een groep op het schooplein en dat zeg ik dan ook gewoon "of ze voor mij ook verstaanbaar kunnen praten zodat we allemaal verstaan wat ze zeggen (of ze niet aan het roddelen zijn of iets)

Ik kan dus niet echt zeggen dat ik compleet heilig boontje ben, ik ben vrij anti buitenlander opgevoed en ik probeer het wel beter te doen en mn kinderen zelf hun weg erin te laten vinden, dat vind ik al een hele vooruitgang, dat zegt niet dat ik nooit wat negatiefs denk maar probeer meer open te staan, moet zeggen dat dat sinds ik kinderen heb mij beter afgaat en ook meer contacten maak met buitenlandse mensen (hiervoor in ons dorp woonden sowieso geen allochtone mensen en in onze huidige woonplaats wel) dus ik ben nog lerende ;)

17. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

dat kan toch, kinderen mogen hun eigen mening vormen op basis van hun eigen ervaringen...

18. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik vidn het trouwens heerlijk om te zien hoe leuk kinderen hiermee omgaan, pas bij de mcdonalds zei die tegen het donkere meisje achter de toonbank dat ze teveel chocomelk had gedronken, zij kon er om lachen en ik ook wel, ik vond dat onschuldig, probeer natuurlijk wel uit te leggen hoe het zit maar mijn zoontje heeft liever zijn eigen versie; teveel chocomel of in de zon bruin geworden, zit ie tegen zijn vriendje te zeggen dat ie bruiner als hem gaat worden op de volgende vakantie, nou dat word lastig hoor zeg ik tegen hem haha

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ik ga bij zo'n groepje gewoon mee staan kletsen hoor, vraag gewoon waarover ze het hebben en dan schakelen ze wel over op het nl's.

20. Onje

Onje Niet meer actief

Voor mij geldt vooral het bijzijn van mijn stiefkinderen en binnenkort mijn eigen kind. Wanneer iemand een discriminerende opmerking maakt die mijn kind en/of stiefkinderen begrijpen zal ik daar wat van zeggen ik wil niet dat zij dit soort opmerking herhalen. Ik wil ook dat zij beide later hun eigen mening zullen vormen wat betreft andere bevolkingsgroepen en deze moet hun niet opgedwongen worden door nare opmerkingen.

Als er geen kinderen bij zijn, dan ligt het aan de soort opmerking en de bejegening naar andere bevolkingsgroepen toe. Opmerkingen zoals die zwarte of kut marokaan/turk/indonees etc. etc. noem alle bevolkingsgroepen maar op, zal ik ook zeker wat van zeggen dat soort opmerkingen vind ik absoluut niet kunnen en zeer respectloos.

Iedereen heeft zijn/haar eigen mening wat betreft andere bevolkingsgroepen en wanneer je deze met respect verkondigt zal ik de laatste zijn die daar wat van zegt.

Deel Deze Pagina