Discriminatie en/of Rasisme binnen de familie

Discussie in 'De lounge' gestart door Foxymama, 14 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Zeg jij er wat van als een familie een discriminerende opmerking maakt?

1. Ja, spreek hem/haar er meteen op aan

2. Ja, maar neem die persoon eerst apart

3. Nee, maar voel me er toch niet gemakkelijk bij

4. Nee, het is zijn/haar eigen mening

5. Anders.....

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wanneer iemand een racistische opmerking in mijn huis maakt, dan zeg ik er wat van, sterker nog ik heb mijn vader een keer de deur gewezen omdat hij een respectloos opmerking maakte over mijn man zijn cultuur.

Ik sta zelf open voor elke cultuur, ik vind het geweldig om kennis te maken met andere culturen. Natuurlijk zijn er dingen waar ik mijn vraagtekens bij heb, maar dat heb ik ook net zo goed bij onze Nederlandse cultuur. Mijn kinderen breng ik ook bij om respect te hebben voor iedereen!

2. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Ja, ik zeg er gelijk wat van. In mijn familie worden er ook best heftige uitspraken gedaan. Ik vind het echt dom en kortzichtig.

3. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik zeg er wel wat van.
    Mijn broer heeft er een handje van en die krijgt er gelijk een sneer overheen.
    Dergelijke taal wens ik niet bij mijn dochter, punt. Take it or leave it..

4. shadowstep

shadowstep Bekend lid

6 jul 2011
    671
    0
    0
    Wat kan ik zeggen! Ik ben ook een halfje Turk, halfje Nederlands. Wij rulen :D. Geef je helemaal gelijk hoor!

5. mama van JS

mama van JS Niet meer actief

ik heb het nog nooit meegemaakt, bij ons word niet gediscrimineerd ( ondanks dat de hele familie blank is )

Ik was toen ik wat jonger was met mijn moeder aan het werk in de bloembollen, daar was ook een negroïde man aan het werk. Mijn moeder hoopte steeds weer dat hij zijn shirt uit zou doen ( zegt dat genoeg hihi ) Mijn ouders zijn overigens gewoon gelukkig getrouwd en ook die man had een vriendin ( die stond bij ons ) maar het was gewoon een mooie man.

Dus nee, geen racisme in ons huis. Iedereen is welkom.

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    nou ik heb anders gestemd want mijn familie en vrienden doen dat soort dingen niet. En anders hadden het niet mijn vrienden geweest. Ik hou daar echt niet van.

7. Yelice

Yelice Niet meer actief

Ja ik zeg daar onmiddelijk wat van.
    Ik ben getrouwd met een Turk en mijn broer is echt een rasist en heeft echt de meest wagelijke dingen over me man gezegd.
    Ik heb daarom ook het contact met hem verbroken.
    De vriend van me moeder kan er ook wat van :x:$ en dan spring ik er ook gelijk boven op.
    Juist omdat ik met een buitenlander ben getrouwd en er kinderen mee heb ben ik er extra gevoelig voor.

8. Foxymama

Foxymama Niet meer actief

"Discriminatie betekent dat er onterecht verschil wordt gemaakt in de behandeling van mensen. Zo kan er onder meer worden gediscrimineerd op basis van geslacht, godsdienst, handicap, leeftijd, afkomst, huidskleur, ras, burgerlijke staat en seksuele voorkeur."

Dit is de definitie van discriminatie, dus nu vraag ik mij af, hoe jij (het dik gedrukte) dan ziet?

9. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

20 sep 2011
    1.956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    #89 Mompelientje, 15 nov 2011
    Laatst bewerkt: 15 nov 2011
    Weet je wat het probleem is met buitenlanders, dat sommige niet aanpassen met de maatschappij. Dan krijg je grote misverstanden. Ook is het moelijk als je als buitenlander te communiceren met mensen omdat je niet de taal kent. Dat soort mensen hebben hulp nodig. Ik zou het fijn vinden als iemand zegt: Ik wil je graag helpen om een ander een beter leven te geven.

Sinds ik een buitenlander ben, doe ik er alles aan om in de maatschappij te leven. Soms is het moelijk, omdat mensen denken dat jij hun belastingcenten steelt. Dit is niet waar. Wij betalen belasting zodat de land kan rondkomen. Zodat we andere mensen die het moelijk hebben wat makkelijker kunnen leven. Zo kunnen zij iets opbouwen, zodat zij ook gelukkig kunnen worden. Zodat zij kunnen werken of naar school gaan. Zo draait de economie, zo hebben wij brood op tafel.

Soms vind ik dat het niet goed verdeeld wordt, ik vind dat gezonde mensen moeten werken of leren. Mensen die misbruik maken van de situatie moeten worden hard aangepakt door politie, belastingdienst of welke instantie ook. Ongeacht hoe ze eruit zien.
    Wij willen veiligheid, niet gediscrimneerd worden. Niet meer vooroordelen of kritiek horen. Maar dat kan soms niet omdat een beginnende immigrant moet starten met het leren leven in het maatschappij.

Elke mens is uniek, elke mens is waardevol. Het is geven en nemen en elkaar vergeven.

10. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

11. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ze zegt dat er een verschil is tussen denken en behandeling, mensen anders behandelen is dus discriminatie en denken is geen discriminatie (dat zeg je zelf precies hetzelfde in je tekst) eigenlijk vind ik persoonlijk dat denken ook een vorm van discriminatie is maar daar heeft niemand direct onder te lijden dus dat zal schelen..

12. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

8 mei 2010
    717
    0
    0
    Nooit gedaCht of gezien iemand met nl vlag als rasicme !
    Mrre eh ja ik denk iedereen of somige met verschillende achtergrond we'lleens rasictisch opmerking maakt!
    Mr het moet niet al te ver gaan en zker niet iedereen hetzelfde beschrijven

Deel Deze Pagina