Discriminatie in NL

Discussie in 'De lounge' gestart door Warboel, 12 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Van die combinatie zou iedereen depressief worden...

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja maar kom op, iedere grote stad heeft te kampen met achterstandswijken met allochtonen. Mede omdat deze mensen gewoon een trapje lager beginnen in het leven. Mijn man heeft nu een eigen zaak en een diploma maar werd samen met zijn zus in 1992 naar de MAVO gestuurd ondanks een goede cito omdat volgens hun Turkse kinderen niet hoger zouden kunnen. En zo zijn er zat oorzaken, en ja ook gewoon in bepaalde gevallen het gebrek aan opvoeding.

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Bij Thijmen in de klas komen de meeste problemen (vechten, schelden etc) ook van 1 jochie, type white trash. Verder zijn er bij ons op school niet heel veel problemen (dat ik mee krijg). School staat verder wel in een goede wijk. Opleidingsniveau in de wijk zou ik niet weten. School is verder wel erg multi culi, Thijmens klas is erg gemengd. Maar scoort wel goed op de citotoets (boven landelijk gemiddelde hoorde ik vandaag).

Ach, belangrijkste is dat Thijmen het daar naar zijn zin heeft en dat hij daar veel vriendjes heeft :)

4. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

Wbt scholen.

Ik heb hier in Den Haag denk ik 7 scholen bezocht voor dat ik een besluit nam. Toen ik onze school binnen liep voelde ik me er meteen welkom en had er een super goed gevoel bij!
    Het is een gemengde school met meer gekleurde kindjes dan blanke kindjes. En heel eerlijk het boeit me geen ene reet! Ik vond het belangrijk wat de cito scores waren en hoe ik me er bij voelde toen ik daar rond liep.

Zelf heb ik op een "zwarte" school gezeten ( vind het trouwens een naar woord!) waar voornamelijk alleen maar jongens zaten ( op 3 meiden na en ik was de enige Hollandse of nja halve maar weinig van te zien ) en heb dit niet als fijn ervaren. Niet zo zeer vanwege de zwarte school maar vanwege het feit dat ik als enig blank meisje op school verschrikkelijk werd lastig gevallen ( en ook buiten school tijd ) Zo erg dat ik letterlijk met de dood bedreigd ben toen ik naar huis fietste.( Maar dit hadden net zo goed blanke kaaskoppen kunnen zijn )

Ik ben opgegroeid in een boeren gat waar op een Molukse straat na geen enkel buitenlands gezin woonde toen ik in de grote stad kwam ging er dus een wereld voor me open. Maar heb het nooit raar of gek oid gevonden. Het zijn mensen en van binnen net zo roze als ik ben.

Overigens merk ik wél als NL wat van de discriminatie ( en nee dan niet naar NL toe) Ik word namelijk vaak verward met een Turkse of een volle Indo hoe vaak ik al niet mee gemaakt heb dat ik voor stinkende rot Turk uit gemaakt ben of loempia vreter of "hey Turk waar is je doek"
    Ik krijg dan en plaatsvervangende schaamte maar ik word er ook pislink om! En dat terwijl ik toch een blanda ben.

5. sjak

sjak Niet meer actief

Klopt, mee eens...

6. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik vind het wel frappant te lezen dat kinderen met een kleurtje geen Nederlanders.zijn maar Medelanders.
    Ik vind dat zo kwetsend.
    Ik ben een hollandse blonde vrouw, hier geboren, voorouders ook. Maar mijn vriemd is geboren in Suriname.
    Nu is mijn kind dus geen Nederlander meer maar een medelander. Hij kent niks anders als Nederland. Dit is zijn afkomst. Maar wordt meteen in een hokje gestopt vanwege zijn kleur en vader?
    Hij is dan geen Nederlander maar een medelander, en bedankt.

7. Ladymoi2

Ladymoi2 Actief lid

17 jun 2009
    420
    0
    16
    NULL
    NULL
    En wat Wilders zegt over dat hij graag minder Marokkanen wil n Nederland is ook niet discrimineren...maar gewoon een eigen mening...we leven nou eenmaal in Holland, vrijheid van meningsuiting. Marokkanen moeten gewoon niet zeuren....wat nou discriminatie!!
    (Sarcasme off)

:/

8. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Vanmorgen ging ik nog al hard er tegen in.

Zoon begon op een ( witte school) en eindigde op een gekleurde school en zit nu op een overwegend gekleurde school. Zelf is hij natuurlijk ook gekleurd,.
    Dochter zit op een school aan de ene kant van de wijk ( noemen ze de goud kust) en aan de andere kant van de school zit het gros van de andere mensen. Gemixte school dus.

Ook hier is het meeste van de scholen gewoon gemixt. Woon in een woonwijk met voorbeelden die Saskia op noemde en ik moet zeggen heb er totaal geen last van. Behoor ook gewoon zelf tot die groep kans loos waardeloos whaha nee zonder gekkigheid. Het is gewoon zo en ik voel mij prima in de wijk waar ik woon. Vorige maand nog een bom weg gehaald op 100 meter van af mijn huis. En toch merk ik niks geks hier verder in de wijken om mijn heen. '
    En heb er geen last van. Ben een trotse kaas kop met trotse gemixte kinderen.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hand geven hoeft niet. Omhelzen of drie pakkerds op de wang mag ook van mij :D

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Misschien hebben ze het gewoon niet door. Maar lange zwarte jurk en mantel, witte hoofdband, zwarte sluier? Dat is toch echt een typische nonnendracht. Ik heb me meerdere malen in Rotterdam vergist en een moslima met zuster aangesproken. En opmerking gemaakt dat ik het leuk vond dat ook jonge vrouwen weer het klooster in gingen. Gewoon om een praatje te maken, maar kreeg dan ongelooflijk niet begrijpende blikken.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Op basisschool ook. Ik heb een fantastische vijf jaar meegemaakt, maar ook veel meer problemen en verdriet dan in 20 jaar ergens anders. In die tijd 6 leerlingen overleden door ziekte en ongeluk, 4 oud-leerlingen betrokken bij ernstige steek- en vechtpartijen. Kinderen met ouders of oudere broers in de gevangenis...dat maakte ik op ons dorp echt niet mee. Maar oh, wat was het een warme school, wat een heerlijke sfeer, en de ouders die wel actief waren op school, echt schatten van mensen! Ik heb regelmatig heimwee. Het was intenser.

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wel belanda, maar geen totok...dan raken ze in de war. Maar inderdaad, belachelijk. En dom.

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mmmnik heb flink gegoogeld op handschudden - soera, en op handshake - sura, en er zijn heel wat beheerders van moslimsites die dat wel beweren.

Een uitspraak uit de hadith (ik heb geen soera's kunnen vinden met handenschudverbod) dat een man nog beter met een ijzeren zwaard of naald (hangt af van vertaling) doorboord kan worden dan dat hij een vrouw een hand geeft heb ik wel kunnen vinden. Nou kan ik misschien niet goed lezen, maar daar haal ik geen beleefdheid uit.

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Misschien ook verder zoeken in de overige montheistische godsdiensten want het stamt al vanuit eerdere tijden. Kan me niet voorstellen dat zoiets geheel niet herkenbaar is.

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    #195 Umm85, 14 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2014
    Ik geloof echt niet dat je het verschil niet ziet, je houdt je zoals wel vaker weer heel dom. Ik snap ook niet hoe je soms zo minachtend kunt doen over de Islam. Volgens mij bent jij toch zelf een fanatieke Christene en er is hier toch ook niemand die jou steken onder water geeft? Nu zal je vast zeggen dat je geen idee hebt waar ik het over heb maar vind het erg triest.

16. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Sja, je kunt ook zeggen dat nonnen hard hun best doen om op moslimvrouwen te lijken.
    En dan weet ik niet waar jij kijkt, maar ik zie wel duidelijk verschil. Ik heb me nog nooit afgevraagd of het nou een non of een moslima was ...:(

17. Islah

Islah Niet meer actief

Misschien tijd voor een bril. Dat ze het ontbreken van zo'n enorm kruis zelfs over het hoofd zag...

18. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    nee o denk ik er weer niet over,
    maar je heb daar zulke grote verschillen in

als ik in de supermarkt loop en de supermarktmedewerkster alleen maar turks spreken onderling word ik kwaad.!
    :$

19. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Helemaal eens...
    En het verbaasd me dus ook niet dat die mensen dus relatief veel problemen hebben.

@blossom: in mijn dagelijks leven niet hoor...
    Maar in een topic als dit waar het juist om het onderscheid draait heel even wel.
    Wat dat betreft zou ik dan ongeveer mijn hele omgeving medelander moeten noemen.
    Maar voordeel van wonen in Rotterdam is dat je gewoon kunt zeggen dat je liever naar de Turkse bakker of supermarkt gaat en die avond even naar de suri toko omdat je roti wil halen.

En als ik dan zachtjes mopper dat ik m'n kind om 5 uur ophaal bij een vriendinnetje en ze net een bord friet op heeft..
    De moeder in kwestie zelf al zegt: tja... Zo doen we dat nou eenmaal in Suriname. (zijn we in Suriname? Nee hoor.. Not even close)
    En dat niemand daar dan over valt... (En je de volgende keer een portie minder kookt zodat ze daar lekker kan eten en dan thuis niet meer hoeft)

Het is maar net hoe je er mee omgaat.
    als mensen elkaar nou eens in hun waarde laten dan valt het drama ook heus wel mee.
    Wat betreft die mail van de bank... Tja.. Dat is niet echt iemand in z'n waarde laten volgens mij. Daar is iedereen het wel over eens dat dat niet kan.
    Maar heb ik last van een hoofddoek? Nee natuurlijk niet.
    Wel van winkelmedewerkers die geen Nederlands spreken.
    En dat overkomt me verrassend weinig jn de diverse buitenlandse winkeltjes die ik toch graag bezoek :)

20. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    idd ik woon ook in rotterdam ,, idd lekkere zaakjes,, maar ! wat ik al zei in nl spreken we gewoon nederlands dus ook winkelmadewerkers!,, als ik hier dagelijk in de plus supermarkt loop grrrr ! irriteerd me dood,! maar ook op school zie ik dat hier,, kinderen die onderling turks of wat dan ook praten hoogstens irritand

Deel Deze Pagina