Discriminatie in NL

Discussie in 'De lounge' gestart door Warboel, 12 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@lovepeet: dat gebeurd me in de gewone suup wel ja...
    In de (behoorlijk grote) Turkse suup die we hier hebben echter nooit.
    Ook de pizzeria en de bakker of het kleine kruideniertje gebeurd me dat dus eigenlijk nooit.
    Daar kom ik juist heel graag ivm niet alleen vaak een prima kwaliteit tegens een fatsoenlijke prijs maar ook de klantvriendelijkheid en gewoon de vriendelijkheid van het personeel in het algemeen.

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    op het werk en op school moet er natuurlijk Nederlands gesproken worden. Daarbuiten natuurlijk niet.

3. imba 86

imba 86 Niet meer actief

Als jij emigreert en daar werkt met Nederlanders ga je toch ook onderling je eigen taal gebruiken;) of ook al zijn ze hier geboren maar willen in de taal praten die ze van huis uit leren dan is dat toch ook goed.
    Zodra ze tegen jou in een andere taal praten dan heb je groot gelijk dat uiterst irritant te vinden.

4. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan

wow, die laatste zin van jou, alsof dat zo IS en het een FEIT is... dat ze altijd tweederangs zijn door hun slavernij?? OMG wat een uitspraak, seriously...

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.157
    8.132
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    In mijn werk is het helemaal drama.

Spreek je iemand aan krijg je meteen: "zeeeeker omdat ik Marokkaan ben man wat wat wat"

Of je wilt iemand gewoon iets vragen: "wat kom je naar mij, zeker omdat ik buitenlamder ben ofsow he"

Echt ongelofelijk.

6. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Staat er een beetje ongelukkig, maar dat is wat ik lees. Niet wat ik vind.
    Maak je niet dik.

7. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ok, vond het nogal een heftige uitsprak zo haha,

maar natuurlijk word er gediscrimineerd, en ja, ook de goede mensen zijn dan de dupe van de slechte mensen die dit oproepen, want ja het word wel opgereoepen! net zoals alle feyenoordsupporter eikels zouden zijn, alle blonde meisjes met tijgerprintjes white trash, etc... er zijn overal stereotypen voor en ook discriminatie!

dikke mensen worden ook gediscriminieerd, etc... waarom is het altijd erger als het om kleur/ras gaat??? waar komt het recht vandaan dat als er iets slechts over jou gezegd word en je bent donker dat dat een aardschokkende gebeurtenis is??? terwijl wanneer een dikke vrouw op straat voor varken uitgemaakt word ofzo, dta is 'pesten' en 'vervelend'

ach, ik probeer niet te discrimnieren, maar word beetje moe af en toe van de slachtofferrollen.... (niet ivm. het krantenartikel trouwens, want dat was natuurlijk belachelijk en dom van die bankmedewerker! maar wat ik bedoel te zeggen dat hij wanneer een dikke student "die dikke wil komen om 15.00" had gezegd, dit allemaal niet in de landleijke media had gestaan, terwijl het net zo kwetsend was geweest!!) er word (sorry, vind ik) ook wel es misbruik van dat racisme gebruikt!! We moeten straks al verplicht zoveel % gehandicapten aannemen in ons bedrijfsleven, als het nog gekker word worden we ook straks verplicht om % multiculti aan te nemen?! moet niet gekker wordne.

8. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Kom er soms Rotterdam en ga denk toch vaker daar mijn boodschappen doen veel van die winkeltjes zijn goedkoper ect hier in Delft is veel dingen veel duurder. Dat is denk echt een voor deel om in Rotterdam of den haag of amsterdam te wonen zo veel meer keuze vrijheid. Maar ik zal er niet willen wonen doe mij dan maar het zaaie Delft.

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij hebben hier helemaal geen toko :( Word ik nu gediscrimineerd??? :p

10. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Oooooh wat een gemis! Kan echt niet zonder mijn wekelijkse broodje Kip Kerrie hoor.

11. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Gewoon een praatje houden? Ik geloof er niks van. Ik draag ook een zwarte jurk en sluier, maar ben nooit voor een non aangezien. Waar zie jij überhaupt nonnen met zulk kleding hier in Nederland? ik moet de eerste nog tegenkomen.

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm ik zou vandaag pannenkoeken bakken maar hoe langer ik dit topic lees hoe meer zin ik krijg in roti.

Is dat nou positive discriminatie?

13. tuc

tuc Niet meer actief

Sorry dirksmama maar dit geloof ik ook echt niet...volgens mij doe je je dommer voor dan dat je bent nu...uit gezelligheid een kletspraatje maken met een jonge non...wat een moslima bleek te zijn??

14. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    uhm nou nee dus !
    sorry maar wij willen emigreren zijn er ook al mee bezig,!
    maar wil toch echt frans leren ! ..

15. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wees blij is niet goed voor de lijn! De toko hier in de buurt heeft op zaterdag altijd een kok die de lekkerste dingen maakt om te proeven. Ik ga express niet meer heen op zaterdag omdat ik anders met teveel lekkere dingen thuis kom.

16. tuc

tuc Niet meer actief

Whaha al die buitenlanders hier is niet goed voor je lijn ook..das wel een mooie originele invalshoek voor geert wilders:D

17. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Heb dit eens goed na gelezen.

Maar werkelijk waar ik kom nou bijna nooit een echte non tegen wel moslima.s. En zal het ook nooit verwarren. Een nog heeft nog een wit kraagje bij het zwart dat moet je dan toch meteen op vallen plus een witteband bij hun hoofddoek trouwens. Wat ik er van begrijp een moslima is gewoon een vrouw. Een non is getrouwd met god. Of heb ik dat ook mis?

18. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Laten we de het overgewicht ook maar aan de buitenlanders wijten!:p

19. tuc

tuc Niet meer actief

Ja daarom;) ze zorgen voor meer criminaliteit, pikken onze banen in en en ze zorgen ervoor dat we allemaal veel te dik worden met al dat lekkere eten.

20. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

*gaat nu turkse pizza halen*

Deel Deze Pagina