Discriminatie in NL

Discussie in 'De lounge' gestart door Warboel, 12 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Als we toch bezig zijn kan dat er ook nog wel bij. :D

Ik ga straks lekker op mijn blanke fiets een stukje fietsen denk ik maar.

Overigens werk ik bij een internationaal bedrijf en over het algemeen wordt de taal gesproken die iedere aanwezige spreekt.
    Dus ondanks dat de voertaal Engels is.. Spreek ik regelmatig Nederlands en mijn Spaanse collega spreekt Spaans en je kunt het zo gek niet bedenken of het klinkt af en toe op de gang.
    Zodra er iemand bij komt wordt automatisch overgeschakeld naar Engels omdat iedereen dat verstaat.

En ja, ik heb dus ook collega's die geen woord Nederlands spreken.
    Wel met een goede baan... Is het dan minder erg?

2. imba 86

imba 86 Niet meer actief

Ja ok dus ga je met anderen die ook nederlands zijn frans spreken of in jullie eigen taal? En niet iedereen beschikt over een talenknobbel dus soms is het erg lastig een andere taal aan te leren. Wij verschillen gewoon in mening hierover, mij maakt het niet echt uit dat anderen niet in het Nederlands tegen elkaar praten, op school of op het werk.
    En niet rot bedoeld maar je komt erg schreeuwerig over en voel me haast aangevallen:)

3. imba 86

imba 86 Niet meer actief

op je blanke fiets :(:D

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Tegen mijn man word ook altijd gezegd "maar jij bent niet erg/jij bent niet zo als de anderen je spreekt vloeiend NL, hebt gestudeerd en een goede baan".

Mijn man werkt op de eerste hulp en heeft al regelmatig gehad dat een patiënt niet door die "zwarte" geholpen wil worden. Pech want soms hebben ze geen keus en moeten ze het met hem doen.

Dus men kan wel zeggen dat het overdreven is en men zich aanstelt, maar het gebeurd gewoon genoeg. De één staat sterker in zijn schoenen dan de ander daarin en trekt het zich niet aan, de andere vatten het wel persoonlijk op.

5. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Pleh... nu heb ik ook trek in een turkse pizza :(

6. Zwada

Zwada Actief lid

11 feb 2014
    210
    0
    0
    Ik voel me in mijn rolstoel af en toe wel gediscrimineerd. Hele winkels waar je gewoon niet inkomt.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Noodbushalte op het Weena, jaar of 5 geleden. Antoine Bodar stapte in de bus, zij stapte niet in, en ik had eigenlijk aangenomen dat ze bij hem hoorde.

Wat kruisen betreft. Niet elke non heeft een groot kruis om haar nek. Dat zie je alleen bij carnavalsoutfits.

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.993
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Er wordt regelmatig verwezen naar dikke / dunne / brildragende enz. mensen die toch ook weleens uitgescholden worden. Ik vind uitgescholden worden ook erg hoor. Zeker als het iets betreft waar je zelf toch al onzeker over bent, dat maakt het extra pijnlijk. Maar dan nog vind ik het een groot verschil of je 'alleen maar' uitgescholden wordt, of dat je wordt geweigerd voor een baan.

@Lovely: Ik mag toch hopen dat iedereen op de 1e hulp dan zegt "Dan valt het blijkbaar wel mee met uw verwondingen. Sterkte ermee en tot de volgende keer." ;)

9. miss40

miss40 Bekend lid

18 mei 2011
    543
    0
    16
    noord-holland
    Ik vind het discriminatie en erg slecht. Mijn oudste zoon, die half nederlands en half nigeriaans is heeft een Nigeriaanse achternaam. Stel je voor dat als hij later solliciteerd, dat iemand dan zegt: wanneer komt die "boef uit Nigeria"?.:$.
    Daarom ben ik blij dat die jongen uit curacao aangifte heeft gedaan.

Mijn zoon ving trouwens ooit een gesprek op van de kranten depothoudster waar hij werkte. Er was een donkere jongen niet op komen dagen op zijn werk, ze belde die jongen, hing daarna op en zei: "ik neem nooit meer een neger aan.". Ze dacht dat niemand dit gehoord had, maar mijn zoon hoorde dit en was geshockeerd

Ik zou zeggen: Stem vooral GEEN pvv met de verkiezingen.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou inderdaad zeg, denk je het eens in over je eigen kind of over jezelf.

11. Crocus

Crocus Niet meer actief

Ik wist niet wie Antoine Bodar is. Even gegoogeld,hij doet me ontzettend aan de Doornvogels denken:D Een moslima en non zien er hetzelfde uit omdat de islam is voortgekomen uit het christendom.

Ik snap trouwens niet waarom er zo gezeken word over die boef uit Curacao. Brabanders zijn boeren. Om Limburg moet een hek. Ajax= joden. Zo kan ik onderhand wel heel veel dingen noemen die discriminerend zijn. Ik vind het veel erger te lezen dat iemand de winkel niet in kan omdat ze in een rolstoel zit :(

Tegen mij is trouwens ook wel eens hier gezegd 'die dikke onvruchtbare'. Het zal me een worst zijn,het is toch zo?

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Vind je dat normaal dan dat mensen dat zomaar tegen je mogen zeggen? Die dikke onvruchtbare? Nou ik vind dat echt schokkend.

Met de hele achtergrond van Antilianen en het gedoe om ze heen vaak in Nederland vind ik die 'boef uit Curacao' echt niet kunnen, vooral niet wanneer je stinkend je best doen om eerlijk aan het werk te komen en vanwege je afkomst helaas al wat lager op de markt begint (en dat is gewoon een feit). Ik zou het ook niet leuk vinden om aangemerkt te worden als 'die boer uit Brabant' maar dat is toch een stuk minder beledigend als wat die jongen te lezen kreeg aangezien een boer geen crimineel is.

13. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    In dit topic is het weer duidelijk dat er vrij veel mensen zijn die geen idee hebben hoe het is om echt gediscrimineerd te worden.
    Gelukkig maar, maar dat zorgt wel voor bagatelliseren en appels met peren vergelijkingen.
    Discrimineren wordt in elk land gedaan en bijna elke "ras" wordt weleens gediscrimineerd.
    Het lijkt soms gewoon te zijn, een automatisme.......bah heb er een hekel aan.
    De kleur van iemands huid is het gevolg van omgevingsomstandigheden honderden, duizenden enz. Jaren geleden.
    Een mooie evolutie van het menselijk lichaam.
    Het zegt dan ook helemaal niks over de eigenaar van het lichaam......zucht......denk dat het nooit zal stoppen.

14. Islah

Islah Niet meer actief

De keren dat ik die Anima Christi (een non die oorspronkelijk uit Zeeland komt) op tv zag, droeg ze wel een kruis. En ontblote hals ook trouwens, iets dat ik nog nooit bij een abaya-dragende moslima heb gezien.

15. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    discriminatie gebeurd nog veeeels te veel!
    ik met mijn blanke huid kom het nog regelmatig tegen omdat mijn moeder een reiziger is.(in de volksmond "kamper" genoemd)
    nou je zou geen liever,beschaafder of netter moeder als die van mij tegenkomen
    maarja doe rotte appels verpesten het voor de goede

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Elke orde heeft een eigen dracht. Bij sommige ordes sluit het habijt aan tot de kin. Soms moet het hoofd ook kaalgeschoren zijn. Soms mogen ze alleen blootsvoets. En sommige orden hebben geen dracht meer en sturen hun nonnen in burger de wereld in (een soort undercover nonnen).

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Boef en boer zijn qua gevoelswaarde niet te vergelijken. Vervang de b door een h en het gaat er al meer op lijken. Maar geen enkele Brabander hoeft tegen de vooroordelen op te knokken die iemand uit de Caraiben tegenkomt. Een zachte G kun je afleren, je huidskleur kun je nooit uittrekken.

18. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Nope dat zou mijn man niet eens willen, iedereen heeft recht op zorg.
    Maar dan moeten ze het soms wel met hem doen, hij leidt de afdeling chirurgie van de seh en kan dus ook niet zomaar iemand anders op piepen.

Deel Deze Pagina