Discriminatie in NL

Discussie in 'De lounge' gestart door Warboel, 12 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Onje

Onje Niet meer actief

Klopt, ik ook niet. Een mengeling vind ik ok.

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Van mij mogen ze dat zoenen ook afschaffen als begroeting of felicitatie, daar ben ik vaak ook niet van gediend.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik denk dat Onje het niet zo slecht bedoelt hoor.

Alleen maar kinderen met ouders of grootouders vanuit een ander land leven 9 van de 10 keer met een andere cultuur, andere gewoontes en levensstandaarden en dat kan weleens moeilijk zijn. Snap best dat een volledig Nederlands kindje met ook Nederlandse roots zich eenzaam kan voelen in zo'n klas. Net zoals ik mijn moslim-kinderen niet in een volledig witte klas zal zetten.

4. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Stel je niet aan.

ik snap wat Onje bedoeld. Ik heb ook de keuze voor E. Gemaakt, om haar naar een school te doen waar van alles op zit. Waarom? Zo leert ze van alles wat. Krijgt ze van alles wat mee. Ik zou haar ook niet naar school doen met alleen donkere kindjes. Dit is een multi culti samenleving.

Discriminatie; ik vind het triest! Gister waren we in de speeltuin,.paar turkse moeders & turkse kindjes. E. Zat in de schommel( zon cirkel) komt een meisje aan; mag ik er ook in? Waarop ik reageerde natuurlijk. Ja zei ze maar ik ben wel turks & nederlands mag het? Het is toch erg dat kindjes zo praten? Zich moeten verondschuldigen omdat ze andere afkomst hebben? Ik reageerde trouwens op het meisje dat ze dan wel bijzonder was! Turks & nederlands.. meisje rende naar dr moeder om te vertellen wat die lieve mevr. Vertelde ;) :-D

5. Islah

Islah Niet meer actief

Je hebt een soortgelijke opmerking al eerder gemaakt, waarom toch??
    Dan zal ik ws. ook wel als non worden gezien (al lijkt me het verschil duidelijk aangezien er bij een moslima niet pontificaal een groot kruis hangt) maar dat maakt me niet echt uit. Ik kleed me zoals ik denk dat mijn geloof opdraagt en ik kijk al helemaal niet naar hoe andersgelovige vrouwen zich kleden. Wie nog steeds geen verschil ziet, is of slechtziend of niet bijster intelligent.

Er zijn natuurlijk ook overeenkomsten qua kleding en wellicht heeft dat te maken met dat nonnen nog de christelijke regels van kleding/hoofdbedekking opvolgen.

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Precies, alsof je andersom dan ook gelijk een racist bent, omdat je niet voor overwegend 'blanke' school kiest.
    Zelf heb ik ook voor een school gekozen die gewoon een afspiegeling is van de maatschappij waar ik in leef. Een mengelmoes dus.

7. Islah

Islah Niet meer actief

Ik snap ook niet wat daar zo discriminerend aan is. Is het dan ook discriminerend t.o.v niet-gelovigen om je kind bewust op een christelijke of islamitische school te zetten?

8. Crocus

Crocus Niet meer actief

Ik ook niet! Misschien lullig maar bij schoonfamilie heb ik er al een hekel aan,laat staan bij vreemden....

9. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad

Mee eens. Moslimas doen echt niet hun best om er christelijk uit te zien.. :(

10. tuc

tuc Niet meer actief

Kijk we kunnen allemaal doen alsof we politiek correct zijn..maat dat vind ik niet eerlijk. Deze discussie heeft dan ook weinig zin. Ik zeg eerlijk dat ik niet alleen reageer op wat ik nu lees, maar ook wat ik uit eerdere topics weet. Ik ben onje en honeyy al vaker in dit soort topics tegen gekomen en dan lees ik heel andere dingen dan nu.

probeer het nu netjes te brengen..maar ik geloof niet dat wanneer zij op een school komen waar toevallig alleen blanke kindjes zitten, ze deze zullen afwijzen omdat ze graag een mix cultuur zien.

Maar dit is mijn gedachte erover bekeken vanuit meerdere topics

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    #131 Jo79, 13 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2014
    Echt, sommige dingen gaan toch nergens over.

12. Mnon

Mnon Niet meer actief

Mijn man is ietwat getint, we grappen wel eens dat hij den look-a-like Turk is, word in Turkije Turks aangesproken. Is geloof ik 1 x uitgescholden voor k*nkerturk maar dat was door mensen waar we mot mee hadden, dus ja als hij dik geweest was hadden ze hem misschien uitgescholden voor vetklep ofzo.
    Maar goed verder wordt hij niet gediscrimineerd of misschien laat hij zich niet discrimineren, want in mijn ogen is je eigen houding hierin erg belangrijk.
    Wij hebben qua peuterspeelzaal gekeken dat ons kind niet in een VVE groep kwam. Want ik heb graag kindjes om mijn kind heen die ook goed praten, zodat mijn dochter verder kan ontwikkelen. Toevallig is de groep waar mijn dochter in zit dus een groep met maar 1 buitenlands kindje, maar hier had ik verder niet naar gekeken. Komt door deze discussie dat ik me dit bedenk. En ja de andere groepen bestaan voor een groter deel uit buitenlandse kindjes, maar goed dit is ook maar hoe je het zelf wil zien.
    Mijn mening is leef en laat leven. Ik ben pro niks en anti niks ownee ik ben anti asocialiteit en ik houd er niet van als mensen mij vertellen hoe je iets MOET zien. Iedereen mag vinden wat hij vind en geloven wat zij geloven, zolang ze mij er maar niet mee lastig vallen.

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Mijn zoontjes zitten ook op een VVE groep (bijna alles hier in deze stad is VVE) maar dat betekent niet dat ze niet goed Nederlands spreken, volgens mij moeten alle psz' en VVE's worden toch?

14. Islah

Islah Niet meer actief

En daarbij: hoeveel nonnen zie je dagelijks rondlopen? Als ik 10 nonnen in mijn hele leven heb gezien dan is het veel. Nou ja misschien iets meer, omdat ik als tienjarige ooit in het vaticaan ben geweest. Misschien is dat voor moslima's in Spanje of Italië anders maar ik woon in Nederland, in de Bible Belt waar voornamelijk gereformeerden wonen.
    Net alsof wij tot in detail weten hoe nonnen eruit zien...

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    @Islah, volgens mij gaat er wat mis met mijn pb's, ik probeer het straks nog even.

16. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Heb het gevoel dat de discussie wat afdwaalt, maar goed :)
    Bij mij was wat voor kinderen op de school zitten van Thijmen geen overweging. Ik wilde een school waar wij ons goed bij voelden. Dat is een openbare school geworden. De school is representatief voor de wijk, dus van allerlei culturen wat. Ik merk eigenlijk geen problemen met taal in de klas van Thijmen. Op het schoolplein zijn er wel ouders die een andere taal met elkaar spreken, maar die spreken overwegend ook goed Nederlands. Maakt mij eigenlijk niet zo uit :)

Ik merk zelf niet veel van discriminatie of overlast oid, maar goed misschien ben ik niet opmerkzaam genoeg? Ik ben er van overtuigd dat er veel te veel gediscrimineerd wordt in Nederland. Op verschillende vlakken, niet alleen op afkomst.

Waar ik me overigens wel aan kan ergeren is een soort verkapte discriminatie van de gemeente. Voorbeeld is dat een moskee niet gebouwd mocht worden in het centrum van een wijk omdat dat niet multicultureel was, maar er vervolgens bij ons in de wijk midden in wel ineens een protestantse kerk gebouwd mag worden! Is dat wel multicultureel? Ik vond dat ongepast in een wijk waarin zo veel verschillende geloven vertegenwoordigd zijn. Ik had een multicultureel centrum leuker gevonden.

17. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ik zou ook geen school uitkiezen, waar overheersend buitenlandse kindjes in de klas zitten.
    Ik heb zelf gewerkt voor vluchtelingenwerk en ik heb diep respect voor deze mensen.
    Maar hierdoor merk je wel hoe groot cultuurverschillen kunnen zijn.
    Voor mij maakt het niets uit of een mens nu, blank, donker, bruin, geel of wat dan ook is.
    Maar ik zou geen school voor mijn kinderen uitkiezen waar overwegend buitenlandse kindjes op zitten, vanwege de cultuurverschillen en het taalniveau.
    Dit is naar mijn idee ook geen goede afspiegeling van onze samenleving.
    Een mooie mix, zou prima zijn.

18. tuc

tuc Niet meer actief

Waarom is er volgens sommigen per definitie een ander taalniveau als er kindjes op school zitten waarbij de ouders of grootouders niet van hier zijn?? Hier hadden veel " gekleurde" kindjes een A score op de cito hoor...mijn hollandse kaaskop dochter niet.

19. Islah

Islah Niet meer actief

Vraag me eigenlijk wel af wat sommigen dan onder cultuurverschillen verstaan.
    Ik neem aan dat je je op school aan bepaalde regels en normen dient te houden. En tsja ook op scholen waar alleen Nederlandse kindjes kunnen toch cultuurverschillen zijn... Je kind zal maar met allemaal tokkie-kinderen in de klas zitten ofzo.

20. tuc

tuc Niet meer actief

Idd hier ook heel veel cultuur verschillen met de kermiskinderen op school.

Deel Deze Pagina