Hallo! Ik ben in behandeling in het ziekenhuis, nu zijn ze er achter gekomen dat mijn schildklier waardes te hoog zijn (werkt dus te langzaam).. dus ik moest onmiddelijk ophouden met spuiten.. Nu moet ik eerst naar internist zodat hij mijn schildklier op orde kan brengen.. mijn vraag was heeft iemmand anders dit ook gehad? en hoelang duurde het voordat je groen licht kreeg om met de behandeling voor zwanger te worden verder te gaan? Thnxx alvast
Je schildklier waardes te hoog?? En dan een trage Schildklier..... Het lijkt me eerder dat hij dan juist te snel werkt en dat is zeker een reden om te stoppen met je behandeling ...........niet leuk maar zeker voor jou en je eventuele zwangerschap verstandig. Ik zou zo snel mogelijk die afspraak maken met een internist. De medicijnen hebben helaas wel een tijdje nodig om te werken en het kan ook een tijdje duren voor je goed bent ingesteld........dat is echt mega balen! Wist je niets van een slecht werkende schildklier? Ik heb hasimoto dat is een van de meest voorkomende afwijkingen. Dit kan zeker ook je vlindertjes verklaren. Maar als je schildklier goed werkt dan is er een hele goede kans dat je gewoon zwanger gaat worden hoor Wat ik je ook kan vertellen dat als je eenmaal zwanger bent dat je niet thuis mag bevallen Weet niet of je graag thuis wilde bevallen? sterkte ik kan me voorstellen dat dit een enorme klap is! xox
Ja de gyno zei mij dat de waardes te hoog zijn en dat hij te langzaam werkt dan, zijn je waardes te laag dan werkt hij juist te snel.. raar vond ik het ook maar goed.. ik heb 24november afspraak bij de internist.. Hoop dat hij snel weet hoe en wat, alles zit al tegen dus hoop dat dit nu wel beetje mee gaat zitten.. Ik heb een jaar bij een ander ziekenhuis gelopen en die hebben bijna nix onderzocht (dit dus ook niet).. En ben nu sinds september bij een ander ziekenhuis en die hebben vanalles al onderzocht en gevonden, zo ook me schildklier probleem.. de gyno zei inderdaad dat die vlindertjes inderdaad daar van komen waarschijnlijk.. Hoop dat de internist snel de goeie medicijnen vind!! Thnxx in ieder geval!
Hoi Wtje, Je moet een schildklierafwijking als een motor die niet goed stationair loopt en daardoor telkens afslaat en dus miskramen kan veroorzaken. Bij mij zeiden ze in het eerste ziekenhuis dat eeht goed was, maar ze hadden alleen de TSH gemeten en die was 2,5. Dan valt hij nog net binnen de normaalwaarden. Maar... als je zwanger wilt worden is een TSH rond de 1 het beste. In het tweede ziekenhus hebben ze naast TSH ook Ft3 en Ft4 gemeten. Mijn Ft4 was te laag, waardoor mijn TSH ging stijgen. Ik heb maar een klein beetje medicijnen nodig omdat het eigenlijk niet eens een grote afwijking is. Na 6 weken moest ik weer bloed afnemen en toen was het al gelijk in orde. Het hangt er alleen van af of je medicatie gelijk goed ingesteld is, dus of je lichaam er goed op reageerd. Als dat zo is ben je na 6 weken weer in orde. Sterkte ermee! Groetjes Mia
Dank je wel voor reageren Mia! Fijn dat het bij jou goed werkte meteen! Hoop dta het bij mij ook zo is, zo niet helaas maar er word wel wat aan gedaan dan he Zie dat je over 5 dagen kan testen, succes en ik zal duimen!
Ik ook problemen met de schildklier. Sloppyslayer heeft gelijk dat het soms een poos kan duren voordat het onder controle is. Ook bij mij heeft het wel even geduurd en schoot ik met de medicijnen steeds heen en weer tussen te langzaam en te snel. Maar ook Mrs Mia heeft gelijk: bij sommigen is het vrij vlot onder controle. Hopelijk bij jou ook!! Weet je je waardes ook? Ik hoop voor je dat je waardes snel onder controle zullen zijn en dat je spoedig het zwanger worden weer kunt hervatten.
nee ik weet de waardes helaas niet.. helemaal vergeten te vragen.. ik was zo in de war ff omdat het WEEr slecht nieuws was.. maar ik ga de internist er wel om vragen.. We zien wel hoe het loopt.. hopelijk met goeie vooruitzichten..
Ik denk inderdaad dat het er aan ligt wat voor een waardes je hebt. Als je een grote afwijking hebt dan denk ik ook dat hij moeilijker te corrigeren is. Bij mij is het maar een hele lichte afwijking. Dus: even aan de internist vragen. Wel fijn dat ze het nu ontdekt hebben want dan kan er wat aan gedaan worden. Ik mag inderdaad vrijdag testen, maar het waren zeer matige cryo's en ik voel helemaal niks dus ik denk dat het niet lukt. Wij hebben onze hoop gezet op de volgende verse poging. Succes ermee!