Discriminatie op werkvloer

Discussie in 'De lounge' gestart door LolaBloem, 14 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wat vind jij van hoofddoekjes op de werkvloer?

Peiling gesloten op 14 sep 2018.
  1. Gepast, we leven in een vrij land.

157 stem(men)
    87,7%
  2. Ongepast, het hoort hier niet.

22 stem(men)
    12,3%
  1. LolaBloem

LolaBloem Niet meer actief

klopt ben van Belgie. Ze hanteren overal de neutraliteit... we worden gewoon in een hoekje gestopt en beperkt in bepaalde zaken. Op veel scholen mag het ook niet.

2. LolaBloem

Dankje :p

3. LolaBloem

helaas is het niks geworden :(

en mijn huidige werkgever reageert helaas nergens op.

4. praline

praline Niet meer actief

Kruidvat al geprobeerd? Daar mag je wel een hoofddoek volgens mij.

5. LolaBloem

Dankje, ik zal het eens vragen alhoewel ik tot nu toe nog niemand heb gezien met een hoofddoek.

Heb vandaag contact gekregen met de rayonleider van Action, maandag gaan we een afspraak plannen. Ik ben echt onwijs onder de indruk omdat hij het gesprek hier dicht bij huis wilt inplannen terwijl dat normaal op hun kantoor is. Heb er wel een redelijk goed gevoel bij. Voor de functie als assistent winkelverantwoordelijke.

Verder heb ik op een tweetal vacatures van het CAW gesolliciteerd.

En heb ik nog als last option huishoudelijk hulp.

Bailey07 en vrouwvan vinden dit leuk.
  6. LolaBloem

Update

Tot heden niks vernomen van werkgever/baas.

Er is een formele brief met alle discriminerende opmerkingen, pesterijen en valse beloftes naar de grote bazen opgestuurd. Nergens reactie op gehad.

7. LolaBloem

Ik heb dit weekend veel nagedacht en al mijn reacties in deze topic terug gelezen. Met alle kennis van nu, besef ik dat men op de hoogte was dat ik daar maar als tijdelijke oplossing moest dienen. Het doet me zo verschrikkelijk veel, dat niemand, maar ook echt NIEMAND mij heeft gezegd: hey N, pas op, want men zoekt naar een oplossing hoe jou hier weg te krijgen.

Het was allemaal wel heel duidelijk en van 1 collega kreeg ik regelmatig wel indirect informatie, zoals; het zijn dikke vrienden van mij (baas), maar, zou hem niet vertrouwen.

Maar waarom heeft men al die tijd met me gelachen? Die "chef" leek mij ineens helemaal tet accepteren! Deur open houden, kort babbeltje doen hoe het gaat. Ik was serieus stomverbaasd hoe men ineens kan veranderen. En ik altijd maar roepen dat hij erover heen is omdat hij mij als persoon prima vind.
    Not.

Iedereen wist dat ik daar langzaamerhand weggestuurd zou worden en hebben met een masker op gezeten.

Overdrijf ik? Nee.. dit is de waarheid. Mijn wantrouwende gevoelens over mijn baas klopten helemaal.

Hij noemde zich: man van zijn woord... nou niet dus.

Ik hoop met heel mijn hart dat dit op een nette manier afgesloten kan worden. Want ik durf echt NIET naar het hoofdkantoor voor gesprek na mijn formele brief. Laatst was de bom ontploft na de mail met mijn verslag van het gesprek.. laat staan nu... er word expres niet gereageerd. Ik had gevraagd om duidelijkheid betreft mijn toekomst binnen dit bedrijf. Want al zou ik nu mijn werk willen hervatten, hoe? Ze hebben 2 nieuwelingen aangenomen voor mijn functie. (Het werk wat ik in me eentje moest doen)

:(

8. Zjowies

Zjowies Lid

24 jun 2014
    45
    6
    8
    België
    Pff wat ontzettend rot wat je hebt meegemaakt, LolaBloem :(

Qua solliciteren: weet niet waar je woont, maar is er een Torfs in je buurt? Daar nemen ze ook vrouwen met een hoofddoek aan!

LolaBloem vindt dit leuk.
  9. Nescio

Nescio Niet meer actief

Albert Heijn werken ook vrouwen met een hoofddoek!

10. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Kruidvat mag je als het goed is ook met hoofddoek werken! :D

11. LolaBloem

Heey

Heel erg bedankt ik zal proberen te solliciteren in Antwerpen :)

12. LolaBloem

Wat lief! Ik heb ondertussen een sollicitatiegesprek staan bij de Action
    en ondertussen zit er een ander poetsbureau te kijken of er klanten voor mij zijn in mijn regio.

dus heb nog wel een beetje hoop

Wat mijn huidige job betreft, mijn baas heeft me een aangetekende brief gestuurd met de melding dat ik ongewettigd afwezig ben. slaat nergens op, want heb alles per mail doorgestuurd. In mijn arbeidsovereenkomst staat dat ik per mailen of post mijn attest mag doorsturen. Morgen zal ik een aangetekende brief schrijven en naar mijn baas sturen, hetzelfde als wat op mail staat van afgelopen week waar ik geen reactie op krijg, mijn doktersattest en het bewijs dat ik het al gemaild heb.

en dan sluiten ze de brief nog af met dat er sancties aan zitten dat ik niks van me heb laten horen. Ha-Ha-Ha.

13. Nescio

Nescio Niet meer actief

Pff wat een rotbedrijf! Zou me echt focussen op iets anders. Voor zulke mensen wil je toch niet werken?!

14. LolaBloem

Nee :(

Ik kan niet wachten tot het echt afgelopen is met hun!

15. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    ik hoop dat je snel een andere baan vind, waar de mensen gewoon normaal met je omgaan.

16. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Maar waarom mag je niet met een hoofddoek werken in het ziekenhuis? Ik begrijp het niet, het gaat er toch om hoe jij je functie vervult?
    Hier in de ziekenhuizen (Zwolle/Harderwijk) zie ik ook geregeld wel vrouwen met een hoofddoek om (bij de prikpost/artsen/schoonmaakster etc)

17. LolaBloem

Dankjewel! :)

18. LolaBloem

Het is een regel om neutraliteit te uiten. Rechtbank heeft onlangs de uitspraak gedaan dat de werkgever dat mag eisen. Heel jammer.
    Veel mensen vinden het een domme uitspraak. Helaas kan ik er niks aan veranderen :(

19. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Inderdaad... ken namelijk niemand die zijn haren wast op 90 graden ;)
    Wel ben ik van mening dat de werkgever hoofddoeken zou kunnen verstrekken die matchen bij de werkoutfit om er 1 geheel van te maken, hoeft niet perse wit maar in de kleur van het bedrijfslogo of een stikseltje dat in de kleding verwerkt zit. Dat gebeurt bij bijv. Blokker ook die hebben hoofddoeken in de stijl van de werkkleding voor personeel die een hoofddoek draagt.

20. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Jeetje wat vervelend ik kan me er al kwaad over maken laat staan hoe jij je moet voelen.

Ik denk dat de klagende collegas jaloers zijn op je leiding gevende functie of op het feit dat jij beter / sneller strijkt dan hun. Misschien hopen ze jouw functie te krijgen als jij ontslagen bent.

Ik vind je werkgever ook een lul! Hij hoort je collegas op hun donder te geven als ze klagen over je hoofddoek. Die doek veranderd niets aan jou als persoon of aan je werkinzet dus het is totaal niet relevant dat ze daar over klagen.

Een tip die mij nu tebinnen schiet. Vraag of je werkgever die klachten op papier zet als het een officiele klacht / waarschuwing is. Dan heb ik iets tastbaars als jij je klacht in gaat dienen en word het geen welles nietes strijd!

Dikke digitale knuffel vanuit Nederland

Chocolat, Marbloempje en LolaBloem vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina