Tja mijn vraag is volgens mij wel duidelijk, heb je een een of andere tic die echt nergens op slaat, maar die je toch doet. Ik kom erop omdat ik samen met een vriendin bij de drogist was vandaag en ik opeens zei dat ik nog wattips nodig had. Ze lachte me toen uit Het is namelijk zo dat ik zo ongeveer verslaafd ben om mijn oren te wattippen. Ja ik weet het, het slaat nergens op en ik weet ook niet hoe het is ontstaan, maar ik doe het wel, elke dag, hahaha . Nou was ik benieuwd of ik de enige ben met zo'n rare eigenschap of andere mensen ook zoiets hebben. Laat ik hopen van wel, anders voel ik me echt een vreemd wezen 8)
Oh, dat van die oren doe ik ook *hahah* Mijn zelf bedachte rare tip (dacht er meteen aan toen ik de titel zag) is altijd de laatste bladzijde van een boek eerst lezen :-D Je hebt er op dat moment niks aan...tegen de tijd dat je er wel wat aan hebt ben je het vergeten.... Maar ik doe het altijd! Elmo
Die oorstokjes doe ik ook.............al ervaar ik dat niet als tic Verder heb ik een cijfertic........ik tel alles....dagen, uren maar ook jaren.......voor leuke dingen, maar ook minder leuke dingen tel ik af of bij........heel irritante tic is het....denk er de laatste tijd veel over na en het is best wel overheersend moet ik eerlijk zeggen. (Best wel serieus dit....echt geen grapje!)
Oh....ook daar moet ik in meegeven... Als het dan 12 uur is geweest telt die dag al niet meer :-D Heel irritant, vindt mijn man
volgens mij is een tic niet hetzelfde als een gewoonte. een tic is een plotselinge, spontane, korte samentrekking van een spier of spiergroep. het kan ook verbaal zijn, dus als jij absoluut geen controle over hebt maar toch herhaal jij hetzelfde :"weet je wel", of "ja" , of een ander woord. wat jij hebt is geen tic maar een gewoonte.
Wattip tic , hier ook aanwezig .. Verder heb ik ooit een cursus computertypen gedaan , en nu doe ik als ik een zin hoor of de ondertiteling op tv zie , meetypen met de letters ... laatst vroegen ze me of ik af aan het kicken was
Ik moet alles tellen. Echt alles. En als er iets gebeurt met de ene kant van mijn lichaam, dan moet het ook aan de andere kant. Ooh ja, en vingers knakken doe ik ook veel. Mijn vriend vind het gruwelijk hahaha.
Ik moet altijd overal aan friemelen Vooral als ik in bed lig, friemel ik met mijn vingers langs de rand van het matras Vind ik ontspannend.... *hahaha*
mijn tik is heel raar ik let altijd op cijfers en het moet een even getal zijn. Anders voel ik me heel ongelukkig. Mijn man en ik hadden het over een derde kind. Ik zei gelijk dan moet er ook een vierde komen. Huhh zei hij. Dan maar bij 2 blijven
@Eko, dat heb ik ook. Als ik dingen tel, dan moet het wel een even aantal zijn. Ik moet zeggen dat ik er soms echt moe van word *zucht*...
ik kan niet tegen piepjes uit mijn neus als ik ga slapen ! die moet weg zijn ..... anders geen slaap en ik moet er alles aan doen om dat op te lossen ! verder wil ik geen rommel/kruimels op de grond hebben krijg er echt de kriebels van ... altijd al gehad en tja blijkt dat ik toch vrij dwangmatig ben haha tja moet het toegeven .... dat van de oorstokjes had ik ook tot ik er echt mee moest kappen van de KNO arts om elke dag mijn oren schoon te maken kreeg er nl echt verschrikkelijke oorpijn van nu doe ik het nog 1x per week !
Ik kan niet tegen coninu geluidjes! (tikken van de klok, regen tegen de ramen etc.) Superrr irritant! Ook wiebel ik mijzelf in slaap met mijn voeten! huh? jajajaja! Met mijn voeten over elkaar en dan wiebelen met de tenen! Gaat geheel onbewust! pfff..heb nog veel meer tic's! kus miek
ik heb ook wel een paar hoor ..zeg altijd maar zo iedere gek zijn gebrek ..... ik moet altijd bewegen met mijn voeten als ik in bed lig als ik ga slapen .....heb ook een vast draai schema ....eerst op mijn rechterzijde liggen dan op mijn linkerzijde liggen en dan op mijn buik .....en als de wekker gaat eerst op mijn rechterzijde en dan weer de linkerzijde ......en bij iedere keer dat ik op de snoozknop druk wissel ik van zijde.....en tussen het wisselen van de zijden zit minimaal 5 minuten ..... en ik moet altijd in een en dezelfde richting mijn straat uit rijden ...en probeer nou maar niet de andere kant uit de rijden want dan gaat het mis........ tja en wat emma zegt van de rkuimels en dingetjes op de vloer , of vuil en rommel in huis ....daar ga ik echt van shaken ....maar goed dat is niet echt een tik meer geloof ik ....
Leuk topic dit. Ik moet zeggen....goed om te lezen dat er meer een cijfer/tel tic hebben....voel ik me niet zo...zozo
voordat ik uit een glas drink moet het eerst weer 2 keer omgespoeld worden! anders kan ik er echt niet uitdrinken . heel irritant als je op visite bent
de rolhouder in de wc moet altijd gevuld zijn. Als ik zie dat er nog maar één rol wc papier over is raak ik in paniek
Ooh wat grappig dat er zoveel een wattenstaafjes tic hebben... ik maak ook iedere dag (soms meerdere keren per dag) mijn oren schoon. En bij mij MOET de punt van mijn dekbed in de punt van het overtrek zitten anders wordt ik helemaal kriebelig...
Ik heb ook een vervelende gewoonte. Overal waar ik kom, haal ik mijn vinger over een kastje, vensterbank of tv (enz.) om te kijken hoeveel stof er ligt. Ook kan ik niet tegen rommel in m'n huis....... Kan ik niet van slapen. Gebeurt ook wel eens dat ik midden in de nacht de ramen ga zemen of de stofzuiger door het huis haal. Vind mijn vriend (en de buren) best wel een vervelende tic. Nu ik zwanger ben is mijn nesteldrag 100x erger geworden.
hoi, als ik een boek lees, tv kijk of gewoon even zit te rusten trek ik haartjes uit mn hoofd, niet echt leuk want ik begin nu kaal te worden, ik weet niet echt hoe ik dr af moet komen. gr jootje