gewoon lekker als je maar even de tijd hebt,lekker op de bank even uitrusten, je hoeft niet persé te slapen om weer bij te tanken enne het is echt geen schande om soms even te vragen of iemand je kan helpen hoor, ik neem aan dat je zelf ook andere helpt als zij daarom vragen, dus waarom zou je het zelf niet eens een keer doen als het nodig is?
Bijvoeden voor de 6 maanden: Ik ben aandachtig alle verhalen aan het lezen. Mijn zoontje wordt binnenkort 4 maanden en op advies van cb kan ik beginnen met bijvoeding. Ik ga ervan uit dat ze dit advies niet zo maar geeft. Dirk is mijn eerste kindje en ga natuurlijk ook op mijn gevoel af, maar de arts van het cb zegt dit niet zomaar neem ik aan. Ze zegt wel, dat ik heel langzaam moet beginnen en gewoon goed moet kijken naar de reactie van mijn kindje op de voeding. Ik denk dat je dat altijd moet doen ook al begin je vanaf 6 maanden. Ik ga dus binnenkort beginnen. Je kindje laten logeren. Ik dacht altijd toen ik nog geen kindje had, dat is goed om te doen, dat went hij eraan om ergens anders te slapen etc. Maar ik vind het moeilijk om hem weg te brengen. Hou hem het liefste bij me. Als ik ga werken, gaat hij al 2 dagen naar de oppas overdag. Dit vind ik al moeilijk. Laten logeren ik ben er niet op tegen hoor, maar vind het zelf nog niks. Ik slaap ook niet beter als hij er niet is of langer. Ik ben onrustig als hij weg is. Nu 1 x gedaan en mama was in tranen. Dus voorlopig als het niet hoeft maar lekker thuis blijven. Toch wordt dit door je omgeving soms ook raar gevonden. Nu komt bij ons in het zuiden van het land carnaval eraan. Andere jaren altijd 4 dagen feest, maar dit jaar heb ik er niks mee. Vriendinnen van mij, vinden het raar dat ik hem niet wil laten logeren. Nu moet ik zeggen dat onze zoon niet de makkelijkste is, dus ik laat het het liefste thuis slapen. Als hij wat ouder is en het wat meer begrijpt is het misschien makkelijker. Gr Karin
? Die had toch een ban! Ik ga echt niet in op deze discussie, ik trek lekker mn eigen plan! Wat een anders daarvan vindt boeit me echt niet. Bijvoeding voor 6 maand vind ik onzin. Heb niet precies tot 6 maanden gewacht, maar heb het niet echt belangrijk gevonden. Uit logeren vind ik ook onzin. Ze is ons kind en ze slaapt in haar eigen bed. Waarom zou ik haar uit logeren doen als wij gewoon thuis slapen? Ben in 1 jaar tijd 1 nachtje weggeweest met mijn partner. Ben er daarna 3 dagen ziek van geweest
Bijvoeden vanaf 4 maanden. Hij vond het heerlijk. Logeren: Hij is nu denk ik zo'n 5 keer uit logeren geweest bij m'n ouders, schoonouders en schoonzus. Hij heeft het hartstikke naar z'n zin gehad en op zo'n avond gaan wij lekker uit eten, met vrienden afspreken of apart met onze eigen vrienden. Mijn ventje houdt daar niets aan over hoor. Hij vindt het hartstikke leuk om te logeren. Daarnaast zijn we ook heel makkelijk (en daardoor ons zoontje ook) met hem meenemen naar anderen 's avonds. Het gebeurt ook regelmatig dat hij ergens in een campingbedje slaapt en dat we het 's avonds laat weer meenemen naar huis. Hij slaapt altijd gewoon weer verder.
joehoe een discussie! Wat betreft bijvoeden, ik heb mijn zoontje bijna verloren aan een flesje gewonen flesvoeding.. hij heeft een zeer ernstige vorm van kma en heb hier zeker een trauma van over gehouden! Dus geen bijvoeding voor zes maanden en dan nog met veel zorgvuldigheid opgebouwd. Wat betreft uit logeren, sorrie jongens maar dat begrijp ik echt niet! Als je een afspraak hebt, een feestje, bruiloft en noem maar op dan begrijp ik dat maar ik heb ook een vriendin waarbij haar dochtertje al vanaf de geboorte regelmatig uit logeren gaat om lekker samen met haar man op de bank te zitten en de volgende dag uit te slapen. Toen ze een half jaar werd zijn ze al 3 keer een weeekendje weg geweest zonder dochter. Vorige week zijn ze een lang weekend naar cp geweest met kindje en krijg ik als reactie, het was wel leuk maar je hebt je werk bij je hé, dus dat is niks waard! Nu hebben ze maar weer een zomervakantie geboekt en dochtertje gaat een week uit logeren! Sorrie hoor maar daar zakt mijn broek vanaf, waarom heb je in godsnaam voor een kindje gekozen? nogmaals het is nog niet voorgekomen maar een weekendje samen weg zonder ons ventje staat ook nog altijd op het verlanglijstje. Het is zeker belangrijk om ook aan elkaar te blijven werken Maar ik vind dat je geen kindjes hebt gekregen om ze bij elk wissewasje weg te brengen!
Bijvoeding; Ik neem aan dat jullie met bijvoeding bedoelen fruit en groente, want bijv. rijstebloem door de melk is ook een soort bijvoeding, maar niet erg als je kind kans heeft op allergieën. Tenminste dat zei de arts van het CB tegen mij. Dus ik ga die rijstebloem proberen als hij zijn laatste fles van 22:30 uur niet meer krijgt, denk dat dat over een paar weken het geval is. En fruit en groente begin ik mee met ongeveer 6 maanden, als hij er niet eerder aan toe is. Er komen namelijk veel allergieën voor in de families en bij ons zelf ook (exceem, huistof, katten, pollen), en daarbij heb ik ook astma. Maar als anderen als met 4 maanden bijvoeding geven, wie ben ik om dat te veroordelen? Als het kind het lekker vind en er goed op reageert, waarom niet? Logeren; ons zoontje gaat ws met pinksteren voor het eerst logeren bij opa en oma, omdat wij allebei moeten werken (we werken in de zorg). Oma past ongeveer 1x per week op bij ons thuis, puur alleen omdat ze nog een kamertje bij hun thuis moeten bouwen voor Jille. Zodra dat klaar is, gaat hij lekker naar opa en oma. Ten eerste vinden opa en oma dat verschrikkelijk leuk! Voor Jille maakt het niks uit, hij slaapt overal goed. En voor onszelf is het ook wel goed. Ik vind dat je toch moet leren om je kindje los te kunnen laten. Het is niet je bezit en anderen willen er ook van genieten. Voor je kind is het fijn, want zo went hij er aan om ook bij anderen te zijn of in een ander bed te slapen. Is alleen maar makkelijker voor hem en voor jezelf straks. Begrijp me goed, ik heb de 1e keer ook erg moeten huilen. We moesten in Eindhoven een tent gaan kopen, ik vond het niks om hem mee te slepen, dus mijn moeder kwam voor een paar uurtjes oppassen, en kon Jille lekker slapen in zijn bedje. Hij was toen net 2 maanden oud. Vreselijk voelde dat, maar uiteindelijk wel goed. Je ziet dat het gewoon goed gaat, dat Jille er geen last van heeft gehad. Tuurlijk mis je je kind, dat blijft, maar het is belangrijk dat je hem wel even kan loslaten, dat is mijn mening. Sommige moeders (en vaders) hebben het nodig om even weg te gaan om op te laden, nou prima toch? Een uitgeruste moeder is fijner voor een kind dan een oververmoeide die uit schuldgevoel haar kind niet bij opa en oma kan laten slapen. Ik vind het ook belangrijk dat je als partners nog leuke dingen samen kan doen, daar hoeft het kind niet altijd bij te zijn.