Wij willen een dezer dagen een kinderstoel gaan kopen en eigenlijk had ik al besloten dat het een stokke zou worden. Maar goed, wilde toch nog even ervaringen hier op het forum checken, dus............ Voor welke stoel zouden jullie gaan?
wij hadden er een van de ikea maar hebben een paar weken terug toch maar een stokke besteld. En die bevalt veel beter. Veel makkelijker om je kindje er in te zetten en uit halen en hij neemt veel minder ruimte in beslag (die van Ikea heeft hele wijde poten waar we vaak over struikelde).
De tripp trapp van Stokke. Geen twijfel mogelijk . Als je op google tripp trapp intypt, krijg je meteen bovenaan een bedrijf in Duitsland waar je hem kunt bestellen. Stuk goedkoper als in Nederland.
gewoon een stokke kopen! Wij hebben destijds een kinderstoel gekregen, heel lief, maar het is een &#%-ding. Wel een meegroei-stoel, maar met allemaal randjes in het blad enzo, waardoor je hem nauwelijks schoon krijgt. Als de tweede straks aan een kinderstoel toe is, kopen we in elk geval een stokke voor nr.1 en misschien ook wel meteen voor nr.2.
Wij hebben een Kid-hit van Geuther, die bevalt echt supergoed! Het is een meegroeistoel, beetje het idee van Stokke, en er zit een blad op, maar die kan er ook vanaf, zodat je 'm onder de tafel kan schuiven.
Wij hebben ze allebei. Die van Stokke bij de eettafel en die van Ikea in de woonkamer (voor die prijs hoef je het niet te laten, het ding kost geen drol) of om mee te nemen op bezoek, in de tuin etc. Ze bevallen allebei goed, alleen gaat die Stokke wat langer mee.
Wij hebben een chicco pollly,deze kan je makkelijk in klappen. Ik vond het niks om z'n stoel in mijn woonkamer te hebben omdat we al niet zo groot wonen. Nu is het makkelijk opgelost en na het eten klap ik hem in en staat hij in de keuken. Ook is hij makkelijk schoon te maken.
oja, wij hebben dat ikea-ding ook, voor (schrik niet) op zolder (daar heb ik geen traphekje en dan kan ze toch mee als ik ga wassen) en als we gaan eten bij vrienden die geen kinderen hebben. Ideaal! Nadeel van dat ding zijn inderdaad de poten. Maar... ik was vorige week toevallig bij de IKEA en ze hebben nu ook een nieuwe kinderstoel: opklapbaar met een zwart stoffen (wasbaar) zitje. Die zag er ook erg praktisch uit (vooral om mee te nemen naar vrienden).
Wij hebben een meegroeistoel van de Kruidvat; hetzelfde principe als de Stokke en veel goedkoper. Bevalt prima!
Wij hebben er 1 van tiamo die je uit elkaar kan halen en ook als tafel en stoeltje kan gebruiken. Ik heb m nog niet gebruikt want onze kleine er nog een beetje te jong voor, maar ik heb m op aanraden van mijn moeder genomen, zij had ook altijd van dit soort stoeltjes en was er heel tevreden over. Het enige nadeel is dat hij niet inklaapbaar is dus best wel veel ruimte inneemt...
Zoiets hebben wij dus ook, maar ik wordt knettergek van alle randjes waar de etensresten in blijven zitten!
Nog een vraagje......... Je kan er naast de babyset ook een tuigje bij kopen. Hebben jullie dat ook en hoe lang gebruik je dat?
Haha dat ding van de ikea is echt ontzettend lelijk! Dat zou ik nou nooit in mijn woonkamer willen hebben staan Hier ook een stokke, maar goed zoontje past er nog lang niet in dus ik kan je geen ervaringen vertellen Enige pluspunt is wel dat ie weinig ruimte in beslag neemt (ja hij staat al aan onze eettafel ).
Ja klopt Minipi; is even prutsen maar dan zijn de kruimels ook weer weg....Ik gebruik geen tuigje, maar de sack and seat! Al wel eens van gehoord? Is buiten de kinderstoel echt supermakkelijk; hiermee kan je kind op elke gewone stoel zitten (bv als je wat gaat drinken ergens lunchen oid), prenatal verkoopt deze en ik ben er helemaal weg van!
Ja dat zei ik ook, maar hij is zo megapraktisch dat wij hem nu toch hebben. En de kinderstoel die we via kruidvat hebben gekocht staat nu stof te vangen op dr kamertje
die hebben wij ook, lekker comfy zitten en kan je ook als wipper gebruiken vanaf 3 maanden kon hij er al (KORT) in, alle standen in zetten, die andere (o.a. stokke) vind ik niet veilig genoeg, die iniemini tuigjes doodeng en zonder kon ik van mij al met 6-7 maanden eruit klimmen (ikea hetzelfde) ik moet wel met een gerust hart even kunnen gaan plassen ofzo en bij die andere vind ik dat niet echt kunnen met zo'n lompe boer als ik heb..
Hier ook een Stokke en het bevalt uitstekend. Nu hebben we het stukje hout wat aan de voorkant zit weggehaald en nu kan Sem er zelf in en uitklimmen.
Wij hebben alleen de babyset en geen tuigje. Ik laat mijn dochter eigenlijk nooit alleen in de stokke zitten, het is een eetstoel dus daar gebruik ik hem ook voor. Als ik even naar de wc moet of zo dan leg ik haar wel in de box of op de grond. We hebben ook geen kussentje (of hoe dat ook noemt) erin zitten. Vroeg laatst bij de prenatal of dat kussentje en tuigje nou eigenlijk nodig waren en toen kreeg ik wel rare antwoorden. Kussentje hoefde niet want ze zitten toch op een pamper en een tuigje alleen als ik het als strafstoeltje wilde gaan gebruiken ? Als je de stokke besteld op die duitse site hebben ze een aanbieding voor de stoel met babyset. Dus let op dat je de babyset niet los gaat bestellen, scheelt toch weer een paar euro.
whahahaha moet wel lachen om die opmerking van de prenatal, ze hebben toch een pamper.... Is waarschijnlijk zelf geen moeder
Een IKEA kinderstoel. En daar ben ik harstikke tevreden mee. Makkelijk af te doen en voordat wij verhuisden hadden we een douche ipv een bad, meneer kon geen seconde stilzitten in zijn babybadje dus ik zette hem met kinderstoel en al onder de douche Enige nadeel is dat de poten wat ver uitsteken en vriendlief er een keer bijna zijn nek over heeft gebroken.