Discussie afkappen, hoe doe jij het?

Discussie in 'De lounge' gestart door Trimiento, 11 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Hier is vriend wel eens zo dat hij perse mij wil overtuigen van een mening. We hebben het er al vaker over gehad dat ik vind dat je discussiëren om elkaar de andere kant te laten zien. Maar hij vind dat een discussie dient om te laten weten waarom iemand ( hij dus:p) gelijk zou hebben. Ik zeg dan vaak als het eindeloos kijkt. Oké, ik weet hoe jij erover denkt, jij weet hoe ik erover denk, en we denken er niet hetzelfde over, dat kan. Laten we nu dus over ophouden... Heeeel irritant vind hij dat, maar ik vind het gezond om over dingen anders te denken....

2. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

dan ben ik toch heel direct en zeg ik dr geen zin in heb of weet ik wat
    ben recht voor de raap geen zin om te antwoorden dan zeg ik het of als ze het geen donder aan gaat

3. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Dan probeer ik netjes maar toch overtuigend te zeggen dat ik geen zin in een discussie of bepaalde vraag heb.
    Helaas laat ik altijd over mij heenlopen en na 3x aandringen ga ik er dan toch maar op in..

4. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik kan dan echt irritant zijn. Ik zeg dan bijvoorbeeld de hele tijd alleen maar 'oke' terug.

"Je moet echt dit of dat"
    "Oke"
    "Ja, maar dat is echt het beste!"
    "Oke"

etc.

Als iemand echt mijn mening vraagt om iets wat ik al gezegd heb of waar ik het niet over wil hebben dan zeg ik dat onomwonden.
    "Hier wil ik het liever niet over hebben"

5. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik heb ook wel eens een heel andere vraag teruggestuurd:

"Jaja! En zeg eens, wat vind jij nu van het privacybeleid van Google?"

Echt een compleet verblufte blik :D

(maar dat was eenmalig)

6. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    +1

(alleen dan wat subtieler haha)

7. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    "Terug gestuurd" Hoe zie je dan iemands blik...?!

;):p

8. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Het was gewoon irl hoor!

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik zeg vaak ik ga deze discussie niet aan. Duidelijk genoeg :p

10. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik zeg of: Bemoei je er niet mee...
    Maar als er meer mensen bij zijn, draai ik gewoon om en ga tegen een ander praten als ik al eerder heb laten weten er geen zin in te hebben...

11. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    mijn antwoord, ik bepaal zelf wel waar ik voor ga en bepaal zelf wat goed is voor mijn kindje. zind dat je niet zul je dr mee om moeten leren gaan en anders is daarhet gat van de deur en komje maar terug alsjeer wel mee om kan gaan..

12. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik zeg vaak,

Ik heb respect voor jou mening en denkwijze. Heb jij dat ook voor de mijne?

Dan is vaak die vervelende discussie snel ten einde. Mocht iemand dan alsnog doorgaan dan zeg ik:

Je kunt hoog of laag springen. Desnoods doe je hier een koprol, maar ik blijf bij mijn mening.

Wil dit nog steeds niet werken dan geef ik duidelijk aan dat deze discussie nu klaar is en reageer ik niet meer ook al gaat de ander door. Wel reageer ik dan nog vriendelijk op positieve dingen.

13. knap

knap Niet meer actief

Lastige deze.

Ben wel zelf iemand die haar gelijk wilt hebben. Daar is niet altijd iedereen van gediend en dat is ook logisch.

Maar uit eindelijk leg ik mij daar wel bij neer. Heeft iemand over mij een mening dan blijf ik toch proberen neutraal daar in te blijven. En wil ik zeker wel luisteren.

Pas nog iemand kan ik niet bereiken en werd zelfs in mijn ogen lelijk. Dan is het uit eindelijk ook gewoon klaar. Weet wie ik ben. Als iemand niet staat te wachten op mijn hulp of mening dan heb ik mijn best gedaan en zoekt de ander het maar lekker zelf uit.

Geef toe dat vind ik lastig hihi. Ben en blijf toch iemand die andere wilt helpen. Maar soms is het gewoon genoeg en moet ik het los laten. Dus bij deze.!

14. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Amen!

15. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Dat ligt er aan, ook hoe het gezegd word.
    Maar als het bijvoorbeeld vragen zijn waarvan ik echt denk dat het iemand niets aan gaat dan zeg ik meestal gewoon dat dat privé is.
    En als iemand zijn mening echt opdringt (mijn buurvrouw heeft daar een handje van), dan zeg ik jahaaa nu weten we het wel, en rol ik dramatisch met mn ogen.

16. tuc

tuc Niet meer actief

ligt er helemaal aan wie het zegt/vraagt. Maar in jou geval een kennis van sporten over bv/fv dan zou ik zeggen: oke je mening is mij duidelijk, ik zal nu denken wat ik ervan vind en laat het wel horen ter zijner tijd. Ik heb geen zin om om zoiets met een kennis ruzie te gaan maken.

Maaaaar als het een heel bekend persoon is (schoon) familie en die blijven zeiken, dan gaat de bom erin:p Dan wordt ik heel vervelend en heel grof en dan is het zo klaar met dat gezeik....tot de volgende keer dat ze weer beginnen.

17. Trimiento

Trimiento Niet meer actief

:D Hoe kóm je erop haha.

18. Trimiento

Trimiento Niet meer actief

Dan ook echt grof in de zin van schelden. schreeuwen ?

19. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    'Ik zie niet in waarom ik daar nu of met jou over in discussie zou gaan?!'

20. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Oke jij gelijk . Echt op zon toon van je hebt geen gelijk maar heb geen zin in die onzin. Ondertussen opzoeken met Google en navragen om er later op terug te komen net bewijs ;) .

Deel Deze Pagina