discussie co-ouderschap

Discussie in 'De lounge' gestart door Biny, 13 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    hoi dames,

ik wil jullie even iets voorleggen wbt co-ouderschap

mijn ex(vader van mn zoontje) en ik zijn nu zo goed als een jaar uit elkaar.

we hebben nu als volgt een regeling lopen,

Elk weekend bij vader, elke 1e zaterdag van de maand de zaterdag bij mij.
    Elke donderdag eet mijn zoontje daar
    En om de week op dinsdag

Nu is het zou dat hij co-ouderschap wil
    ene week bij hem en de andere week bij mij
    Ondanks dat ik mijn zoontje echt onwijs zal missen!! lijkt het mij op zich wel een prima plan.

- minder gesleep met zoontje
    - hij kan een betere band opbouwen met zn vader en leuke dingen doen
    - Als ik straks werk heb zou ik in de week dat zoontje bij zijn vader is meer kunnen werken en de week dat zoontje bij mij is zou ik dan max 2 dagen willen werken.
    - en ik heb heerlijk 2 weekenden in de maand met mn zoontje:D

Nu het volgende
    Ex werkt in de horeca, begint om 10/11 uur, komt 's middags tussen 15.00/15.30 thuis, en moet rond 17.00/17.30 weer terug naar het werk tot een uurtje of 22.00/23.00

nu valt het met zn werk te regelen dat hij de weken dat zoontje bij hem is minder overdag kan werken, maar hoe en wat precies weet hij niet(behalve dat hij elke avond moet werken, zodat er overdag meer vrije tijd is voor zoontje, maar sluit overdag werken niet uit) dat willen ze op zn werk bespreken als ik een definitief antwoord heb gegeven.

Echter wil ik van te voren weten hoe of wat, omdat als zn werk besluit dat hij toch 4 dagen oid moet werken ik dan niet mijn zoontje naar zijn vader ga brengen, aangezien opa dan op moet passen en mijn zoontje daar komt voor zn vader en niet voor opa

Vader is het hier dus compleet mee oneens omdat hij vind dat hij dan nog genoeg tijd met zoontje zou hebben.

Het zou er dan ongeveer zo uitzien:
    - 8 uur papa en zoontje wakker
    - vader vertrekt om 10 of 11 uur, dan komt opa oppassen
    - rond 13.00 gaat zoontje naar bed en is rond half 3 wakker
    -vader komt tussen 15.00/15.30 thuis
    - vader gaat rond 17.00/17.30 weer weg, opa komt dan weer oppassen
    - opa brengt zoontje rond 19.30 naar bed en vader komt 's avonds laat thuis

Ik zie dit totaal niet zitten als het zo zou gaan!

Ik heb hem een bericht gestuurd, dat ik liever heb dat ie 2 dagen overdag werkt, max 3 en minimaal 2 avonden doordeweeks zoontje zelf naar bed brengt

Nu wil ik graag jullie mening hierover weten, heb ik het een beetje goed aangepakt?
    Of moet ik me niet druk maken dat zoontje vaker bij opa is dan bij zn vader.
    Ikzelf denk dat ik met deze voorwaarden heel schappelijk ben, maar misschien heb ik het mis?

Sorry voor het lange verhaal, het is langer geworden dan verwacht en ik hoop dat het nog een beetje duidelijk is:)

2. Amethist

Amethist Niet meer actief

Tja, ik denk persoonlijk dat je ex-man jullie zoontje met de werktijden die jij noemt meer ziet dan een vader die "gewoon" 5 dagen werkt en afwezig is van ca. 07.45 uur tot 17.30/17.45 uur en een co-ouderschapsregeling heeft.

Ik ben van mening dat je jezelf in je handen mag knijpen dat je ex-man co-ouderschap wil en dus zo betrokken is bij jullie zoon. Het kan namelijk ook heel anders.

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Maar je zoontje een week weg brengen, hem moeten missen, terwijl papa er niet eens is vind ik zo doelloos….
    Papa is er middags niet als hij wakker word, papa is er niet als hij naar bed gaat

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik denk dat je je misschien iets te druk maakt. Als vader 4 dagen in de week de hele dag op kantoor had moeten werken, dan had hij zijn zoon nog minder gezien dan nu! Verder is het toch ook lekker dat opa kan oppassen? Ik neem ook aan dat er ook nog vrije dagen zijn in de week waarin je ex jullie zoon gewoon de hele dag heeft.

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Maar in die week ben jij er toch ook niet overdag? Jij moet toch ook werken?

6. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Ik ben het daarmee eens. Daarbij als jij moet werken moet je ook oppas of opvang regelen en daar mag hij dan ook niets over zeggen. Ik zou hem gewoon zijn week gunnen en hem deze zelf laten invullen. Als het loopt loopt het.

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    zeker is het lekker als opa kan oppassen….maar papa is de verzorger en niet opa
    ik snap best dat hij zn zoon elke dag wil zien hoor… maar wat heb je eraan al je er amper bent….
    en als hij op kantoor had gewerkt was hij er inderdaad minder geweest, maar er wel lekker op t gemak gegeten kunnen worden, gedoucht, en had papa hem lekker naar bed kunnen brengen, en zou papa er ook geweest zijn als er avonds iets aan de hand zou zijn…

opa past nl ook avonds op tot 22.00/23.00
    de andere vrije dagen die ex sowieso heeft is zaterdag en zondag, de rest valt nog maar te bezien hoe en wat

8. Amethist

Maar het gaat niet om jou ;). Begrijp me niet verkeerd hoor, ik snap heel goed dat je hem vreselijk zult missen, maar daar gaat het niet om, of zou het niet om moeten gaan in mijn ogen.

Zoals ik zei, je ex-man kan hem misschien niet naar bed brengen, maar wel elke ochtend samen met hem ontbijten en 's middags na zijn slaapje en voordat je man weer weg moet nog wat leuks dan.

Ik denk dat je zoontje er zo prima aan kan wennen. Er zijn ook legio vrouwen die 4 of 5 dagen werken. Die zien hun kind dan ook alleen 's morgens even en met het eten.

Ik denk dat je moet bedenken of het schadelijk voor je kind is en dat is het m.i. niet.

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    ik wil die week alleen meer werken zodat ik iets om handen heb ;)
    niet omdat het nodig is meer te werken
    als er geen sprake van co-ouderschap was zou ik max 2,5 dag werken

10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dat is het hem dus juist… middags is er geen tijd om wat te doen…. aangezien hij maar 2 uurtjes thuis is… er moet ook eten gemaakt worden en het opeten….

er is dus niet echt leuke dingen doe tijd….

En tuurlijk ga ik mijn zoontje missen, maar dat is geen reden om het niet te doen hoor.

De reden voor de twijfel is mijn zoontje naar papa te brengen terwijl papa er dan amper is….. mijn kind komt daar voor papa en niet om de hele dag met opa te zitten

11. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Hij is gewoon de vader van je kind. Het is geen must dat hij als hij je zoontje heeft, perse leuke dingen met hem moet doen. Voor je zoontje is het samen eten al prima!

Als jij je zoontje hebt, ga jij toch ook gewoon je dagelijkse dingen doen, eten koken, het huishouden etc?

12. LiveLaughLove

LiveLaughLove Niet meer actief

ja ik vind het opzich goed klinken. Mijn man ziet zijn kinderen minder hoor doordeweeks. Soms helemaal niet. En als hij in de avond thuiskomt is het vaak ook eten en dan naar bed.

13. Amethist

Tuurlijk wel. Je kan toch prima koken in max 30/45 minuten en eten duurt ook geen uren. Dus dan blijft er echt nog wel tijd over om even te stoeien, kleuren, een blokje om te lopen.

Je ex-man is echt niet minder thuis dan een man die een kantoorbaan heeft. Zoals jij het brengt zou een fulltime werkende man dus eigenlijk nooit co-ouderschap kunnen hebben, want ze zijn te weinig thuis. Ik denk echt dat je van dat idee af moet stappen.

En het is natuurlijk fijn dat jij maar 2,5 dag hoeft te werken, maar bijv. mijn schoonzusje is alleenstaand en werkt 36 uur in de week verdeeld over 4,5 dag. Zij heeft door de weeks dus maar 0,5 dag met haar dochter op welke dag zij ook de boodschappen doet etc., maar in het weekend hebben ze alle tijd voor elkaar. Hun band is er echt niet minder om.

14. LiveLaughLove

idem op mijn werkdagen. Dan zie ik ze ook niet heel veel

15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Maar dan ben jij er? Als andere ouder zijnde

Dat is toch iets heel anders dan je kind bij zn vader brengen omdat hij dat graag wil en er vervolgens amper is....

Ik vind het eigenlijk gewoon onnodig om je kind een week te willen hebben, er vervolgens amper zijn terwijl ik in principe thuis ben, en hij dus altijd bij een van de ouders gewoon kan zijn ipv oppas

16. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Ben het met de rest eens. En begrijp dat het voor jou wat moeilijk te verkroppen is.wat ook logisch is, ik zou mn kind ook vreselijk missen. Je zou met je ex kunnen afspreken dat jullie het over 3 maanden even evalueren. Denk eerlijk gezegd dat het wel goed is voor je zoontje, hij heeft ook recht op zn papa. Je kan als je niet meer samen bent niet overal de hand in houden en het is nou eenmaal niet fijn om de controle uit handen te geven.

Al met al vind ik dat je je ex gewoon een kans moet geven. Waar gaat je zoontje heen als jij moet werken?

17. Smurf1985

Smurf1985 Niet meer actief

Wat ik vooral mis is het kijken naar de lange termijn. Iedereen roept nu wel dat kind zijn vader straks meer ziet als een fulltime werkende vader maar zodra het kind over 1, 5 jaar naar school gaat ziet hij vader dus helemaal niet meer. Vraag mr af of daar wel over na is gedacht?

18. LiveLaughLove

Nee niet altijd want ik werk ook 2 dagen en dan passen opa en oma op! Kom ik thuis eten we en gaan ze naar bed.

19. LiveLaughLove

Maar hij ziet hem dan meer dan dat hij met de constructie nu doet

20. LiveLaughLove

Jawel want papa komt net na school uitgaat thuis en gaat dan na het eten weg

Deel Deze Pagina