discussie co-ouderschap

Discussie in 'De lounge' gestart door Biny, 13 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

2. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik denk dat als jij je over je "kwantiteit-probleem" ;) heen kan zetten, deze co-ouderschap echt een goed plan is.

Ik vind het persoonlijk heel fijn en ook goed van je dat je in dit topic ook echt eerlijk bent geweest over het feit dat er wellicht meer dingen voor jou meespelen dan alleen de kwantiteits issue. Probeer vertrouwen te hebben, dat is zoals ik het zie ook en met name in het voordeel van je zoontje,

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    dankje voor je advies, en bemoedigende woorden:)

4. VeniVidiVici

VeniVidiVici Actief lid

12 sep 2013
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind dat je nu je zoon zijn vader een beetje ontneemt.
    Als hij een prima band met opa heeft is dat toch juist harstikke leuk voor je zoon!
    En mijn moeder past 2 x per week op en sm 1 x.
    Ik ben juist blij met groot ouders die oppassen!

Mijn vriend werkt van 07.00 tot 18.30 en ziet zoon dus ma tot do even in de ochtend en een uurtje in de avond op vrijdag werkt hij tot 21.00..

Jou ex zal zijn zoon vaker zien dan mijn vriend zijn zoon.
    En de band is hier prima tussen die twee!

Maar wat is nou daadwerkelijk je probleem? Ik heb niet alles gelezen maar ik heb het gevoel dat hier veel meer achter zit.

5. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Bij ons is het zo geregeld(ook opgenomen in het ouderschapsplan) als ons zoontje naar zijn vader gaat gaat ie ook echt naar zijn vader,dus niet naar een oppas.Ik vind het dus ook onzin om hem naar zijn vader te brengen terwijl die toch gaat werken of iets andersen ik ben gewoon thuis.

Nu ziet mijn zoontje zijn vader toch al weinig hoor dus de situatie is anders. Maar ik snap TS wel, ik zou dus ook niet willen dat mijn zoon naar zijn vader gaat, grootste gedeelte van de dag werkt en zoontje bij de oppas zit en ik gewoon thuis, vooral als ze nog zo klein zijn.

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Misschien moet je het dan wel even lezen, het is allemaal terug te vinden.

Heb niet zoveel zin alles weer opnieuw uit te leggen

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nouja dit is dus eigenlijk precies hoe ik er ook tegenover sta.

Vader hoeft van mij echt niet elke minuut zoontje zijn hand vast te houden hoor.. dat doe ik ook niet…

Maar zou het wel fijn vinden als de verhouding tussen werk en bij zoontje is een beetje redelijk…

Net ook nog een aantal dingen op internet gelezen, en jullie zullen wel een zeur vinden…. maar dit is wat er staat:

Co-ouderschap na echtscheiding
    Co-ouderschap is niet een wettelijke term. Veel ouders verstaan daaronder, dat zij ieder ongeveer een gelijk aandeel hebben in de dagelijkse verzorging en opvoeding. Meestal gaat het om afwisselend één week bij de vader en één week bij de moeder. Een fulltime baan van een van beide ouders gaat dus niet samen met co-ouderschap. Kiezen voor co-ouderschap is een ingrijpender keuze dan dat het op het eerste gezicht lijkt. Het is belangrijk om alle voor- en nadelen van co-ouderschap goed tegen elkaar af te zetten.
    Voorwaarden co-ouderschap

Co-ouderschap moet praktisch worden ingevuld, zodat er een aantal randvoorwaarden zijn:

Beide ouders wonen redelijk dicht bij elkaar
    Grote mate van harmonie tussen beide scheidende ouders; zij dienen ook in de de toekomst nog uitstekend met elkaar te kunnen overleggen
    Beide ouders werken part-time of ze zijn flexibel in de opvang van de kinderen
    Ze zijn deels overdag beschikbaar voor de dagelijkse verzorging, opvoeding en opvang

Zo heeeeeel buiten proportie is mijn instelling dus ook weer niet

Voor de mensen die het graag even na willen kijken;)
    Bron:co-ouderschap na scheiding | ouderschapsplan | kinderalimentatie | echtscheiding | Echtscheidingswinkel

8. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik snap je wel hoor Sam20.Snap ook wel dat de vader van jullie kindje hem vaker bij hem heeft maar kan dat dan niet anders, wat vaker in het weekend of bijvoorbeeld 1 dag door de week ofzo.

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    het weekend is zoontje soieso al bij zijn vader.

en dit zou eigenlijk zijn zodat zoontje ook minder heen en weer gesleept hoeft te worden…. dus het heen en weer gesleep veranderd er niet echt mee met doordeweeks daar zijn voor 2 dagen oid.

maar ik kan natuurlijk wel eens over de mogelijkheden nadenken!

10. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Is hij ieder weekend bij zijn vader?
    Anders kan hij bijvoorbeeld ook die vrijdag of maandag daar nog zijn,dan heb jij em 4dgn en zijn vader hem 3,mischien dat zijn vader voor die dag wat kan regelen op zijn werk en dan is de verdeling ook redelijk.
    Ik zou trouwens ok eerst willen weten hoe je ex het op zijn werk heeft geregeld en dit ook op papier zetten,niet zo van we zien wel hoe het loopt.

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    ja hij is ieder weekend bij zijn vader muv de eerste zaterdag van de nieuwe maand dan is hij mij bij en na t eten komt vader hem halen

hij is daar juist elk weekend omdat ik hun de band juist wel gun en vader en zoontje elkaar zoveel mogelijk konden zien

verder vind ik de verdeling prima hoor want dat betekend dat ik ook 2 weekenden in de maand met mn zoontje zou hebben, lijkt me heerlijk!

het is dus alleen dat ene punt en dat ik graag van te voren wil weten hoe en wat en niet pas al ik heb toegestemd

12. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    ik heb niet alles gelezen..

maar als een man zn kinderen niet vaak ziet omdat hij werkt.. prima..
    maar dan is en wel een andere ouder in de buurt.. MAMA
    en niet opa

de regeling die vader nu wilt. klopt van geen kant
    de hoofdpersonen in het leven van zoontje worden dan mama en opa

dat vind ik onnodig.. coouderschap is er niet zodat opa om de week voor het kind moet zorgen..

als het niet nodig is.. dan kan het kind het beste bij mama blijven!

13. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Hier sluit ik me volledig bij aan.

14. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    vergeten jullie dat er ook gewoon keihard centen op tafel moeten komen???

15. madchen30

madchen30 Actief lid

18 mei 2008
    282
    0
    16
    waarom niet zo-di/wo bij papa en wo/do-za bij mama
    kunnen de werkdagen van papa misschien vooral op de niet zoontje dagen gelegd worden en is er ook minder gesleep.

of ma-wo papa en wo-vrij mama met het ene weekend bij papa en andere weekend bij mama

misschien is dat makkelijker plannen als een hele week.

16. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dankje!

Ik kijk even wat voor antwoord ik krijg van ex hoe het nou met zijn werk zit en anders neem ik dit zeker in overweging!

17. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Ik heb met mijn exman co ouderschap over mn 2 oudste kinderen. Ze zijn een week bij ons, en dan een week bij hem. Al vanaf dat ze 4 en 5 waren. Bij ons is het heel duidelijk: als ze bij hem zijn en hij moet werken is er een oppas. Als ik moest werken ( de 1e jaren tussen de 30-40 uur per week) waren ze ook bij een oppas. Geen haar op onze hoofd die de ander ging vertellen dat dat niet 'mocht'. En het gebeurde ook gerust dat we elkaar uit de brand hielpen (tussen de middag bij school bijvoorbeeld) maar over het algemeen regelde ieder zijn eigen week. Inmiddels ben ik fulltime thuis, maar exman werkt nog steeds 50-60 uur dus daar is nog steeds heel veel een oppas aanwezig. Prima, dat is hun oplossing.
    Onze kinderen zijn er niet slechter van geworden, ze zien hun vader en moeder allebei evenveel. Nu ze ouder worden komen ze ook gerust zelf op hun fiets even aanwaaien.

Mijn mening is dat wat hij in zijn week doet is zijn zaak, zolang de kinderen er niet onder lijden. Wat jij in jouw week doet is jouw zaak. Jullie zijn niet voor niks uit elkaar, dus beter ga je je er maar snel bij neer leggen dat je niet alles meer kan beslissen. Jij zou het ook niet waarderen als hij zich met jou zou bemoeien. Hij zal nog veel meer dingen doen waar jij het niet mee eens gaat zijn. That's life. Als je dat een probleem vind had je daar moeten blijven.

18. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Dus jou zou het goed vinden dat jou kinderen heel de week naar een oppas gaan en jij heel de week thuis zit zonder werk en zonder kinderen?

Ikzelf werk ondertussen nu ook 24 uur en mijn ex full time dus je komt niet onder oppas uit maar als een van de ouders thuis is dan ga je toch je kind niet naar een oppas brengen.Dat vind ik echt heel raar.
    Jullie situatie is toch helemaal niet vergelijkbaar,jullie zijn 2 fulltime werkende ouders.

En daarbij het is wel mijn pakkie aan wat mijn zoon daar doet en andersom ook,niet alles maar wel de grote lijnen. We zijn dan wel niet voor niks uit elkaar maar we zijn wel de ouders van onze zoon dus we zullen vooral toch daar elkaar in bepaalde dingen tegemoet moeten komen,lekker egoïstisch anders zeg.

19. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Volgens mij voldoen vader prima aan deze voorwaarden. Niet alleen lezen wat je wilt lezen he;)

Maar ik begrijp je punt. Jij zal je zoontje vreselijk missen net als elke andere moeder en ja het is stom dat jij gewoon thuis zit en je zoontje bij de oppas is. Maar ik vind je ex gewoon heel redelijk. Ik vind dit een goed voorstel maar kan ook absoluut begrijpen dat als je er zelf voor staat je allerlei beren op de weg ziet. Nogmaals zeg ik geef het een kans.

20. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Dit zou inderdaad een goed voorstel zijn.

Deel Deze Pagina