discussie co-ouderschap

Discussie in 'De lounge' gestart door Biny, 13 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Indd. Vader kan ook gewoon lekker in de bijstand gaan zitten. Krijgt moeder geen rooie cent alimentatie meer maar dan is ie wel thuis voor zoontje en dus co ouderschap....;)

2. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel

Als je goed leest is ze nu inderdaad thuis terwijl de kids bij vader/oppas zijn.

3. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    In feite ziet je zoontje zijn vader dan meer dan menig ander kind. Als mijn man kantoordiensten heeft, dan ziet hij de kids alleen op het tijdstip dat ze net naar bed gaan.
    Qua constructie vind ik dat het goed geregeld is. Opa is vaste oppas, een vertrouwd persoon dus.
    Echter zou ik pas voor voor co ouderschap gaan als een kind 4 jaar is. Een peuter heeft meestal een betere hechting met de moeder. De hechting met vader duurt wat langer. Tot 4 jaar is de hechtingsfase zeer belangrijk, waarbij de eerste 2 jaar het belangrijkste. Een lange scheiding van moeder is dan niet aan te raden in deze fase.

Ik zou dus kiezen voor de huidige omgangsregeling en als hij 4 is pas co ouderschap.

4. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Maar ik snap niet goed wat je tegenhoud om het gewoon te proberen? Ik had hier een omgangsregeling met mijn ex (geen co-ouderschap) waar ik t niet mee eens was omdat mijn zoon binnen 2 maanden na de breuk (!!!) al naar zijn nieuwe vriendin mee moest.. maar goed, mee buigen en al dat geblaat.. toch mee akkoord gegaan in belang van zoon... Geloof me maar dat ik er op geen enkele manier een prettig gevoel bij heb gehad of had kunnen hebben... Maar als je het niet probeert kan je wel gaan zitten vissen naar wat als, of hoe , en wanneer.. maar je weet niet hoe het gaat lopen. Hier bleek het niet te werken, en uiteindelijk is er nu helemaal geen contact meer met de vader van de oudste. Maar ik heb het wél geprobeerd.

5. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik denk dat dit een ideale oplossing zou kunnen zijn gezien de werkdagen van je ex. Als hij 3 dagen overdag moet werken kan zoon die 3 dagen naar jou. Hij de 2 andere dagen en om en om de zondag.. Bijv zo-ma-di-wo bij jou en do-vr-za-zo bij ex en dan ma-di-wo- bij jou en do-vr-za bij ex en dan weer opnieuw. Hebben jullie beide 3 vaste dagen. En 1 dag die wisselt.

Of gewoon helemaal vaste dagen en dan de wisseldag tussen de middag wisselen. Hebben jullie beide 3,5 dag.

6. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Eens.

TO, je moet wat realistischer worden. Je werkt niet, zit in de bijstand, maakt gebruik van je vrijstelling van de sollicitatieplicht omdat je een jong kind hebt, en denkt dat het allemaal wel losloopt als je gaat solliciteren zodra je kind op de basisschool zit. Je wil immers parttime werken, en je hebt geschreven dat je aangeboden werk zal afwijzen als deze niet aan je wensen voldoet. Zodra je vrijstelling van de sollicitatieplicht is afgelopen, zal je alles moeten accepteren. In de WW heb je de keuze om alleen passend werk aan te grijpen, in de bijstand moet je alles aannemen. Doe je dat niet, dan voldoe je niet aan de voorwaarden en kan je bijstand gekort of geschrapt worden.

De parttime banen liggen niet voor het oprapen, banen onder schooltijd ook niet. Er zijn nog legio andere vrouwen die net zoals jij denken en zo'n baan willen vinden. Daarnaast zijn er ook nog zat andere werklozen die staan te springen om werk en wel op de arbeidsmarkt zijn gebleven de afgelopen jaren. En dan heb je ook nog de schoolverlaters en afgestudeerden, die prima zijn voor ongeschoold werk omdat ze zo jong en dus goedkoop zijn. Verder is de kans dat je met 3 dagen werken in je eigen levensonderhoud kan voorzien best klein. Heb je daar al aan gedacht, wat het gangbare salaris zou zijn voor de baan die je voor ogen hebt en of je daarmee rond kan komen? Je kind is nu nog jong, je grootste kostenpost is nu luiers waarschijnlijk. Maar dat lieve kleine mannetje wordt groter, en de kosten ook.

Je ex heeft het goed geregeld. Hij heeft fulltime werk en heeft opvang. Er zijn zat alleenstaande ouders die onregelmatig werk hebben en flexibele opvang hebben geregeld, zoals een gastouder of een familielid, en hun kind dus niet zo veel zien op werkdagen. Dat is nou eenmaal het leven van een alleenstaande ouder die zelf zijn/haar centen verdient. Zolang je ex over een woning beschikt, voldoende financiële middelen heeft, opvang heeft voor jullie kind op zijn dagen, en een liefdevolle vader is, heb je niet zo veel te willen.

Hij wil het eerst onderling oplossen met je, maar als jij bij je standpunt blijft, kan hij net zo makkelijk naar de rechter stappen.

7. Sparky

Sparky Niet meer actief

Alamea, er zijn meer opties dan ww en bijstand he.

8. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Ah ja, je hebt gelijk. Sla mijn eerste alinea dan maar over TO, behalve dat je denkt dat het allemaal wel losloopt met solliciteren.

9. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Goed gezegd! Toen ik nog als alleenstaande moeder werkte zat mijn dochter 3 dagen pw 12,5 uur bij de gastouder. Ze at daar ook warm s'avonds of kreeg daar smorgens ontbijt. Ik zag mijn dochter nog minder op werkdagen dan dat jouw ex jullie kind op een dag zal zien. Helaas had ik geen ex die zijn verantwoording nam en zorgde 24/7 alleen voor ons kind (ex wil geen omgang). Wees blij dat je ex zich zo inzet voor jullie kind want het kan ook anders. Op deze manier is het voor jou ook makkelijker om aan het werk te gaan.
    Ik zou zo blij zijn als mijn ex onze dochter eens een dagje zou verzorgen....

10. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Uhm.. Als hij overdag werkt, past opa toch ook op?
    Daarbij.. als hij op kantoor oid zou werken, zou hij jullie zoontje alleen smorgens en savonds zien. Waarschijnlijk niet eens met eten, omdat hij pas om 6 uur thuis komt, om half 7 eten en dat te laat is voor een kindje van 2 (vind ik) en dus alleen het bed ritueel heeft savonds. 's Middags kun je gerust wat doen in twee uur hoor, speeltuinen genoeg!

Daarbij; je ex zal ook gewoon inkomen moeten verdienen. Ik zie het probleem niet. Toen ik onregelmatig werkte in de zorg, had ik echt veel meer tijd met mijn zoontje dan nu!

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Het gaat toch ook juist om overdag...

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Jou situatie is heel anders... Je heb een ex die niet wil, dus ook niet veel keuze

13. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63

en jij hebt wel een keuze, maar het lijkt wel alsof jij je kind zijn vader en opa niet gunt!

14. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Dat is onzin en alleen lezen wat je wilt lezen. Ik geef aan dat je ex jullie kind meer ziet op een werkdag als ik destijds. En dat zal voor vele andere ouders net zo zijn. Een werkdag is nou eenmaal minimaal 8 uur. Reken daar reistijd (filetijd) bij en je bent ontzettend lang van huis. De luxe om thuis te blijven is er niet voor iedereen en jouw ex heeft een paar uur per dag met zijn kind en ook nog eens familie die hem helpt.
    Ik lees tussen de regels door dat je helemaal geen co ouderschap wilt want je grijpt elk excuus aan om het af te branden. Geef dan gewoon bij je ex aan geen co ouderschap te willen. Maar hoe ga je dat dan doen als je zelf ook aan het werk moet?

15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    ;)..

16. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Misschien moet je dan niet tussen de regels doorlezen, maar de regels daadwerkelijk lezen, heb nl al een aantal keer aangegeven dat ik het verder een prima idee vind

Ik zeg alleen dat ik mn zoontje niet naar papa ga brengen omdat papa dat graag wil maar er niet eens is
    Mama en papa zijn de ouders niet mama en opa

17. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Idd. Zo denk ik er ook over. De meeste mensen buiten Nederland werken 5 dagen per week en die kinderen zien hun ouders ook enkel 30 minuutjes 's ochtends en 2 uurtjes tussen 18u en 20u.
    En dat komt goed.
    Mijn moeder past hier van 7.30u tot 18u op op onze jongen.
    Is toch ook prima?
    Ik begrijp het probleem eigenlijk niet? Dat hij zijn zoontje minder ziet dan jij? Dat is normaal, niet iedereen kan minder gaan werken. Maar dat wil niet zeggen dat hij geen recht zou hebben op co-ouderschap.

18. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik heb niet alles gelezen maar werk jij zelf of ben je thuis?

Mocht je thuis zijn dan zou ik het wel raar vinden dat je zoon zo veel tijd wordt opgevangen door opa. Dan zou ik hem ook gewoon thuis willen hebben en de oude regeling aanhouden.

Als jij ook werkt, dan vind ik de opvang van opa niet vreemd. Er moet dan sowieso opvang geregeld worden. Bij opa is op die manier dan wel weer fijn.

19. Nescio

Nescio Niet meer actief

Wat een rare opmerking, dit raakt echt kant noch wal. Het heeft toch helemaal niks te maken met gunnen. :(

Deel Deze Pagina