Oh dat ben ik met je eens hoor.. Maar ik vraag me ook niet af hoe je het straks doet, ik vraag me af hoe je het nu doet.. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er weinig van geloof wat de baas van je ex zegt. Ik zou dat toch wel graag zwart op wit willen hebben als ik je ex was..
Ik ben bang dat werkgevers niet zo makkelijk zijn. Ze hebben het nu voor het uitzoeken. Dus als ze kunnen kiezen voor iemand die gewoon normale uren wil werken kiezen ze dat sneller dan ene week zus, andere week zo. Op die manier zet je jezelf niet zo sterk in de markt. Ik snap best dat het moeilijk is om dingen los te laten en ik ben blij dat ik niet in die situatie zit, maar ik denk wel dat jij niet mag/kunt zeggen hoe hij zijn leven indeelt. En in alle eerlijkheid.. Mijn dagen. Ik werk fulltime en mijn man 3 dagen ( tijdelijk, daarvoor volledig thuis) ik maak mijn dochter wakker en dan zie ik haar een uurtje. Daarna ga ik werken en dan zie ik haar aan het einde van de dag nog even tot bedtijd. Per saldo zie ik mijn kindje minder dan jou man jullie kindje. Doordat jullie niet meer samen zijn moet dat opgevangen worden en dan geb. je geluk dat dat door iemand is die in ieder geval van jullie kindje houdt. Maar ik snap best dat het allemaal niet zo makkelijk is en dat verstandelijk redeneren altijd nog wat anders is dan ervaren ( gevoelens)
Nja volgens mij heb ik dat ook al een aantal keer aangegevn maar goed En ook dat was een toestand toen ik tegen hem zei dat ie eerst maar moest uitzoeken hoe en wat Hij had denk ik verwacht dat ik gewoon ja zou zeggen zonder dat ik zou weten wat dan het plan is
Tsjaa daar moet ex zelf maar achteraan hoor Ik vraag me af of ie daar uberhaupt over na heeft gedacht aangezien hij anderen altijd alles laat doen
Maar het is toch belachelijk dat ex minder moet gaan werken omdat zijn zoontje er is? Hij ziet zijn zoon nog met grote regelmaat in de tijd dat hij bij hem is, ik snap je probleem echt niet... IN een normaal draaiend gezin gaat papa werken, komt papa thuis kindjes in bed en de volgende dag breekt aan. Zodra papa zijn week in gaat heb jij gewoon niks meer te zeggen over hoe het wel of niet gaat. Het zou wat zijn zeg als alle exen maar zouden bepalen hoeveel de ander nog wel of niet mag gaan werken..... Ik ben een alleenstaande moeder, papa van oudste uit beeld, papa van jongste in UK. Ik moet t allemaal zelf doen dus als ik straks weer ga werken moeten mijn beide kinderen in opvang. Hier geen opa's oma's of tantes die het opvangen. Wees blij met wat je hebt en geef je ex de ruimte om een oplossing te bedenken.
Nou jij komt ook niet bepaald welwillend over ik kan me voorstellen dat hij vanalles gaat roepeen om het jou maar naar je zin te maken..
Ik zie ex ook een beetje als een kat in het nauw moet ik zeggen. Vindt hem nog netjes dat hij het overlegt. 1 stap naar de rechtbank en het is opgelost.
Niet welwillend... Je weet de helft nog niet En hij roept niet van alles ok het mij naar de zin maken ik kreeg dit zo ineens pats boem onder mn neus gedrukt
Ik denk dat als je samen ouder bent geworden en je gaat uit elkaar, dat de mogelijkheid moet bestaan voor co-ouderschap. Een vader heeft in mijn optiek net zoveel te vertellen over een kind als moeder. Als vaders (of moeders) verder niet agressief of zo zijn en goed met de kleine omgaan, waarom niet? Ik zie het probleem echt niet en ik vind dat je de kleine dit moet gunnen. Als papa verder alles goed heeft geregeld als de kleine bij hem is, dan moet het toch geen probleem zijn? Waarom heeft een vader minder recht, omdat hij meer werkt. Ik vind dat persoonlijk een rare reden.
Ja dat wel maar is dat erg? Het is wel een gedoe maarja... Eerlijk? Ik zou opa lekker op laten passen
Nee niemand hier weet alles, maar blijkbaar heb jij al een passende oplossing in je hoofd want bijna alles wat hier gezegd word word door jou afgedaan met kan niet wil niet mag niet of whatever. Waarom vraag je het dan uberhaupt?
Nja.. Volgens mij zijn er maar weinig mensen die verder evht hebben meegedacht voor een andere regeling , hoe de week bijvoorbeeld anders verdeeld Zou kunnen worden Maar voor de rest heb ik nog niks van ex gehoord over het hoe en wat dus heeel veel nuttigs kan ik er nu niet over zeggen
Als ik het goed begrijp wil je werk gaan zoeken waarbij je in week dat je zoontje bij papa is, 3 of 4 dagen gaat werken en de week dat hij bij jou is max 2,5 dag. Het grootste probleem met het co-ouderschap is dat jij vindt dat het onzin is dat je zoontje in de week dat hij bij papa is, wordt opgevangen door opa, terwijl jij thuis bent.... Maar als jij inderdaad die baan vindt waarbij jij de week dat zoontje bij papa is meer gaat werken, ben jij dus niet heel de week thuis en is dat dus toch geen issue meer?
Nja in principe hoef ik geen 3/4 dagen te werken Maar dan werk ik 2 dagen en zou ik 5 dagen de godganse dag thuis zitten ofzo, dan kan ik mezelf beter nuttig maken en wat extra's verdienen
Ik heb niet alles gelezen, dus misschien is het al besproken... Is het geen optie om de co-ouderschap anders vorm te geven? Dus wel 50/50 delen, maar niet per week? Mijn collega doet het nu zo: Ma/di bij papa wo/do/vr bij mama en dan de weekenden om en om, dus per 2 weken is het dan za/zo/ma/di papa wo/do/vr/za/zo mama ma/di papa wo/do/vr mama etc Op die manier zijn ze op vaste dagen doordeweeks bij 1 van de ouders, waardoor er duidelijke afspraken gemaakt kunnen worden met bijv werkgevers. Zo gaat mij collega op maandag en dinsdag vroeger weg om de kids uit school te halen maar werkt de andere dagen juist langer. En de weekends zijn gewoon eerlijk verdeeld. Zou dat voor jullie geen optie zijn? Of kan dat niet ivm rooster van vader?
Dankje Ik heb geen idee of het kan met het rooster van vader, hij weet zelf namelijk ook niet precies hoe en wat Maar ik denk dat als we er niet uitkomen dit ook een prima regeling zou kunnen zijn
Jeetje. Mijn vriend werkt 40 uur per week en ziet zijn zoon minder dan dat jouw ex jullie zoontje zou zien hoor. Daarbij "opa is geen opvoeder" (of hoe het er nou ook precies stond, eerste pagina volgens mij) is ook een doelloos argument. Mijn gastouder is ook geen opvoeder/verzorger maar ziet hem wel langer per dag dan mijn vriend en/oef ik. Ik snap je probleem niet zo. Je hebt echt niks te klagen? (of ik begrijp je verhaal gewoon niet goed, dat kan natuurlijk ook )
Ik sta wel te kijken van sommige reacties hier... Er werd bijvoorbeeld gezegd dat in een normaal draaiend gezin de vader ook de hele dag aan het werk is en dan ook zijn kinderen niet ziet... Tja, dat is waar...dat is hier ook zo. Maar....ik ben de hele dag thuis voor de meiden. Dat is onze visie. Dat er altijd een ouder thuis is voor de kinderen. Als wij uit elkaar zouden gaan, op dit moment, zou ik zeker niet voor co-ouderschap kiezen. Omdat het idee dat de kinderen dan altijd bij een van de ouders zijn niet meer in te vullen is. Co-ouderschap bij kinderen die nog niet naar school gaan vind ik, en ja, dat is mijn persoonlijke mening, geen goed iets. Maar dat komt dan ook omdat wij vinden dat het goed is voor de kinderen om altijd een van de ouders om zich heen te hebben (zolang de kinderen nog heel de dag thuis zijn) . Ik kan mij voorstellen dat als je als ouders (met nog niet schoolgaande kinderen) beiden werkt en dus ook al gebruikt maakt van opvang, je anders over co-ouderschap denkt. Dat je dan niet ziet wat het probleem is. Dat is te begrijpen, maar wat ik niet begrijp is dat veel mensen hier niet instaat zijn zich te verplaatsen in de visie van ts en haar gaan aanvallen op het feit dat ze niets aanneemt van anderen. Dat is toch logisch? Ze heeft toch al een andere visie in de basis?! Maargoed, ik zou co-ouderschap bij schoolgaande kinderen wel proberen toe te passen omdat ze dan toch al langer van huis zijn en de eerste jaren qua opvoeding al achter de rug zijn. Ts, kun je de omgangsregeling nu niet een iets andere invulling geven (waarbij zoontje misschien door de weeks wat vaker en in de weekenden iets minder bij zijn vader is) en wachten met co-ouderschap tot zoontje naar school gaat? Of vindt je ex dit te lang duren?
Ik snap het gevoel erachter trouwens wel, heel herkenbaar. Toen ik ging scheiden hebben we het er ook even over gehad. Maar het voelde voor mij ook heel vreemd dat mijn kind dan tijdens de papa dagen naar het kdv zou gaan, terwijl ik thuis was. Rationeel bekeken heb ik daar als ex natuurlijk niks over te zeggen, maar gevoelsmatig klopte het gewoon niet. Uiteindelijk besefte mijn ex al snel dat het geen goed plan was en dat hij het waarschijnlijk niet eens zou trekken. En dat het beter was om een 'gewone' omgangsregeling te hebben. Ze gaat nu om het weekend naar hem en op dinsdag, voorheen de hele dag, maar nu na schooltijd en blijft daar slapen, hij brengt haar op woensdagochtend naar school. Zo heeft hij nog net een stukje qualitytime extra. En we zijn heel flexibel met weekenden en extra/andere momenten.