Hoi meiden!! Voor een meisje zijn wij er uit. Stel dat het een jongen wordt, twijfelen wij nog steeds tussen twee namen. Wij vinden ze allebij heel mooi. Wat denken jullie over deze 2 namen. Welke vinden jullie stoerder en leuker ! Wat voor soort jongen zien jullie bij deze namen? Zelf ben ik duits, daarom Maximilian in plaats van gewoon Max. David van der B.ergh Maximilian van der B.ergh "Max" Alvast bedankt.
IK zou eerder Maxim doen met roepnaam Max, ik vind Maximilian vd Be. rg een beetje over de top chic of zo. Maar goed, ook als ik tussen Maxim (Max) en David moet kiezen ga ik voor David.
Taal: Hebreeuws Betekenis: de geliefde Uitleg: De naam van de bekende koning uit de bijbel David, is in het Hebreeuws hetzelfde als in het Nederlands, dus is niet vertaald. De naam betekent geliefd en komt van een woord met dezelfde Hebreeuwse letters, met de betekenis: geliefd, geliefde, liefde (een tweede betekenis is oom). Een prachtige betekenis! Max is een Engelse jongensnaam. De betekenis van de naam is `beste` Maximilian, gebruikt in Duitsland en in Engelstalige landen. Maxwell, gebruikt in Engelstalige landen In Spanje: Maximiano In Rusland: Maksimilian In Italië: Massimiliano In Frankrijk: Maximilien In Frankrijk: Maximilienne In Engelstalige landen: Maximillian In 2013 kregen 3 meisjes de naam Max. De naam stond toen op plaats 211. In 2013 kregen 468 jongens de naam Max. De naam stond toen op plaats 21.
Zelf gekozen voor David. Hoewel ik andere bijbelse namen mooier vind. Wat vind je van: Dan van der Bergh Daniël van der Bergh Job van der Bergh Jacob van der Bergh Aron van der Bergh Ruub van der Bergh Bram van der Bergh Sam van der Bergh Jonas van der Bergh Michiel van der Bergh Manuel van der Bergh
Ik vind juist alleen David en Noah mooi. Van jouw namen alleen maar Jacob maar de betekenis is niet zo mooi ! Bedankt !!
Ik vind Max juist heel leuk, maar ik hou van korte stoere namen. David klinkt mij een beetje te soft en gelovig in de oren.
Ik vind David nog steeds een geweldige naam (mijn oudste heet zo). Een mooie, klassieke naam. Ik zie er een knappe, intelligente man bij (Met dank aan Michelangelo waarschijnlijk ). Max vind ik overigens ook leuk, maar veeeeeel minder.