Vandaag had ik een afspraak voor een apexresectie aan mijn achterste kies, rechtsonder. De kies was al veel gevuld, en er kwam een ontsteking, dus een wortelkanaalbehandeling. De tandarts kon de bocht in de wortel niet om, dus hij liet het zo met de hoop dat het goed zou gaan. Hij waarschuwde me al wel dat de kans groot was dat er dus een stukje van de wortel af moest worden gehaald door de kaakchirurg, als de ontsteking niet weg was. Het ging niet weg, dus ik moest. Horrorverhalen op internet gelezen, superdom van me, want ik heb alle vier de verstandskiezen moeten laten trekken en dat viel 100% mee (daar heb ik nooit last van gehad verder). Dit vond ik echter een vervelende ingreep, hij moest eerst door anderhalve cm kaakbot heen voor hij er was Het was goed verdoofd. Geen pijn dus, maar het is een barbaarse brute ingreep! De chirurg was wel een echte dr. McDreamy, gelukje voor mij Wie heeft ervaring met een apexresectie en hoe ervaarde je de tijd erna? Deed het nog lang zeer? Wanneer kon je weer kauwen?
Ik lees mee, sta ook op de nominatie voor zo'n behandeling. Wordt het trouwens vergoed door jouw verzekeraar?
Goede vraag... Geen idee! Heb wel een pakket extra tandarts. Ben benieuwd... Bij welke tand of kies moet het bij jou gebeuren?
euhm, nou een kies rechtsachter, maar geen idee hoe die heet Die behandeling kost bij mijn tandarts 750 euro. Nu heb ik momenteel nergens last van. Dus ik zit heel erg te denken om het nog even zo te laten en einde van het jaar over te stappen naar een verzekeraar die wel vergoed. En dan natuurlijk hopen dat de ontsteking niet erger gaat worden. Hoe is het nu trouwens met de pijn? Heb je veel last?
Nou, de verdoving is nu uitgewerkt, en ik voel nu pas hoe beurs het is. Hoe hard hij heeft zitten slijpen en beitelen Het is een zeurderig gevoel, dat erg 'hangt' aan je kaak, maar niet echt pijn. Mijn kies deed hiervoor echt pijn, zeg maar. Toch is fijn iets anders Hoop dat dat zeurderige beurse snel overgaat. Het wel gezwollen, maar zit hier met ijs. Ik voelde het trouwens ook heel lang niet hoor, maar dat kan misleiding zijn! De ontsteking kan namelijk groter worden zonder dat je het merkt. Vorige week voelde ik het weer, en het werd meteen ook heel heftig. Gelukkig kon ik na 2 dagen al terecht in het ziekenhuis, maar dat komt door de vakantietijd.