Test negatief

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Annnie12, 3 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annnie12

Annnie12 Lid

3 sep 2017
    49
    24
    8
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Even voorstellen. Ben annie en ik ben sinds januari gestopt met de pil en sindsdien erg onregelmatig ongesteld. Cyclus van 38 tot 43 dagen dus begon ik in augustus met ovulatietesten.

Deze gaven een mooie reeks aan met een oplopend eerste lijntje. Op 12 augustus waren ze duidelijk even donker. Vanaf die tijd liepen ze weer af.
    Ook hield ik mijn tempraruur bij en zag dat deze sterk afnam op 14 augustus en daarna weer steeg.

Ik heb 27 augustus (14 dagen na positieve ovulatietest) de zwanger en kids ultra gevoelige zwangerschapstest gedaan en deze was negatief. Misschien te vroeg dacht ik.
    Nu heb ik gisteren ochtend (21 dagen na positieve ovulatietest( 6 dagen overtijd)) weer een ultra gevoelige zwangerschapstest gedaan en weer negatief.

Hoe kan dit? Mijn tempraruur is de hele tijd vanaf mijn eisprong hoger geweest dan voor mijn eisprong.
    Moet ik nu gewoon een test van een ander merk kopen?

Ik hoor graag van jullie wat jullie er van vinden.

Groetjes annie

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Mag ik je temp kaart eens zien?

En temp je elke ochtend rectaal (!!), direct na het wakker worden en op dezelfde tijd?

3. Annnie12

Annnie12 Lid

3 sep 2017
    49
    24
    8
    Vrouw
    Dank je wel voor je reactie. Ik meet hem elke morgen als ik net wakker ben en nog in bed lig. Screenshot_20170903-112410.png

4. Annnie12

Annnie12 Lid

3 sep 2017
    49
    24
    8
    Vrouw
    Heb even de tempratuur uitgeschreven

Bijgevoegde bestanden:

5. manaolana

manaolana Niet meer actief

Maar temperatuur je wel rectaal en op hetzelfde tijdstip? Op basis van je temperatuurkaartje zou ik zeggen dat je ei helaas niet is gesprongen na de positieve ovulatietest. Benieuwd wat @RoGiJuLi er van zegt.

Zou je trouwens ook aanraden om Fertility Friend te gaan gebruiken. Dat is echt de beste app voor het bijhouden van je temperatuur.

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    #6 RoGiJuLi, 3 sep 2017
    Laatst bewerkt: 3 sep 2017
    Ik zie er idd ook nog geen eisprong in na de ovu test.
    Als hij is gesprongen dan ljjkt dat erop alsof dat pas 4 dagen geleden was ol dag 46.

Jouw basaal ligt op 36.55 en pas sinds 3 dagen zit je daar minimaal 0.2 graden boven.

Ben wel benieuwd of je elke dag op dezelfde tijd en rectaal tempt??

7. Annnie12

Annnie12 Lid

3 sep 2017
    49
    24
    8
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reactie.
    Ik snap dat je zegt dat mn eisprong op dag 46 is.
    Maar 2 dagen na mijn positieve ovulatie test daalde mn tempratuur ook 0.3 graden en steeg daarna weer 0.5.
    Is het niet zo dat de tempratuur eerst daalt en daarna stijgt?

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Nee. Je moet altijd uitgaan van je gemiddelde temp (=basaal) ... en daar moet hij dus minimaal 0.2 graden bovenuit komen en dat moet minimaal 3 dagen aanhouden om van een eisprong te kunnen spreken.
    Dit is bij jou dus pas gebeurd na cd 46.

Daarbij ging jouw temp 1 dag na ovu naar 36.6.
    Vervolgens naar 36.3 en de dag daarop naar 36.53.
    Dat is geen 0.5 graden stijging maar 0.23 graden stijging. ;)

9. Annnie12

Annnie12 Lid

3 sep 2017
    49
    24
    8
    Vrouw
    Dank je wel voor de uitleg.
    Ik wacht gewoon rustig verder

Deel Deze Pagina