Nou ff hoor, moet het ff van me schrijven.. Vette discussie hier met manlief. We willen zaterdagavond net als de rest van nederland waarschijnlijk, gaan BBQ-en, maar mijn man had het idee, om wat meer mensen uit te nodigen. Nu is het zo, dat wij maar een klein tuintafeltje hebben, waar we met zijn 2-en net aan kunnen eten, als er ook vlees en brood ed opstaat. Dus ik zeg, ja de tuintafel is niet groot genoeg.. Oppert mijn man om de eettafel van binnen dan maar buiten te zetten.. Maar dat wil ik liever niet, want ik heb een eettafel met een glazen plaat.. Er stond heel duidelijk in de beschrijving van die tafel toen ik hem in elkaar zette (IKEA) dat hij vlak moet staan, omdat anders de glazen plaat kan knappen. Zeker als hij niet vlak staat, en er dan ook nog vanalles opgezet wordt, en wij er met 5 volwassen ook nog is tegenaan gaan hangen met eten.. En onze tuin is best fijn, maar helaas nog niet helemaal vlak, anders had ik het geen punt gevonden. Mijn man vind dat ik niet moet zeuren, en wil nu uberhaubt helemaal niet meer BBQ-en, ook niet met ons drie-en. Maarja ik heb eindelijk een eettafel in huis staan waar ik blij mee ben, en we hebben deze week door een kapotte koelkast al zoveel onkosten gehad. Dus ik wil niet het risico lopen dat ik straks ook een nieuwe tafel moet gaan kopen, war we nu geen geld voor hebben, omdat we volgende week ook op vakantie gaan en ik sinds kort in de WW-zit. Wel met uitkering. Wat zouden jullie doen?
Waarom die eettafel naar buiten? Vooral als hij zo gemakkelijk kapot kan gaan? Gebruik die eettafel als een soort lopend buffet, en laat iedereen zijn bordje opscheppen met van alles en nog wat. En gebruik een klein tafeltje (als je die hebt) voor bij de bbq, om daar wat dingen op te zetten. Dan kan iedereen vrij gaan zitten of staan waar ze willen. Is nog veel gezelliger ook.
tja ik zou dat dan ook niet gedaan hebben hoor... anders kan je mssn ffe een tuintafel lenen van iemand? of dat de mensen die je uitnodigd ff hun tafel meenemen?
Lkkr mee naar buiten nemen.. Knapt ie dan mag je die van mij ( heb dezelfde ) Gratis op komen halen ik vind het een onding en wil er zo snel mogelijk van af
Nou probleem opgelost. hihihi. Ik begrijp het wel. Maar je hebt een eettafel en die dingen worden gebruikt. Niet alleen door 3 personen maar ook wel door meerdere als je eters heb. Kan je er niet een tafelzijl op leggen ofzo, toch wat extra bescherming. Ik zou er verder geen probleem van maken, en mocht er wat gebeuren dan zeg je tegen je man. Zie je nou dat ik gelijk had.
leg je wat planken weg ..... bij een bbq gaat het om de gezellig heid en niet om aan een tafel te zitten ps. ik had ook een tafel met glasplaat .. ben blij dat dat gevaarlijke ding mijn huis uit is
Je hebt groot gelijk meid Ik zou mijn eettafel ook niet buiten zetten als ik vrijwel zeker wist dat hij naar de haaien ging Geheid dat mensen erop gaan hangen, hij scheef staat, of te zwaar beladen word en hij knapt/beschadigt Kun je bij de buren of familie geen buitentafel lenen?
Nah, wel kinderachtig van je man om dan ineens helemaal niet meer te willen barbecueen Ik vind het idee om de tafel als buffettafel te gebruiken ook een goeie, net als het lenen van een tafel (of statafels) of gewoon dóen en dan naderhand eventueel een 'nieuwe' halen bij Saja Of je maakt er een heel ander feestje van, op de grond! Met kussens, kleden, exotische hapjes...
Ik geef jou gelijk. Ik zou ook echt geen tafel met glazen blad buiten zetten op een ongelijke stoep. Vind dat idee van een soort lopend buffet wel goed.
Nou als de kleine man zo op bed ligt, zal ik kijken of mijn schoonouders, dan hun tuintafel niet mee willen nemen. Hun zijn ook de mensen die we willen uitnodigen namelijk..
Wij eten met bbq ook niet aan een tafel. Hebben een grote bank staan. Ik zet altijd salades ed op de eettafel binnen en we eten met het bord op schoot.
Ligt de plaat in de tafel of ligt deze "los" op de poten. Zijn de hoeken beschermd ! Een glazen plaat op een tafel is gehard glas, deze breekt mits je er normaal mee omgaat echt niet zomaar. Een ongelijke stoep maak echt niet uit. Ja of je plaat moet zo klein en licht zijn dat deze er zo af kan glijden en op de grond knalt.
Nou mijn schoonmoeder eet geloof ik niet met het bord op schoot.. Ze zegt dat dat pijn doet, zeker als ze vlees moet snijden.. Ze is lief, maar een geval apart zeg maar..
De plaat ligt op de tafel, vast met een soort zuignappen.. En is loeizwaar.. Tis echt wel een dikke plaat.. Maar mss kunnen ze hun tuintafel meenemen, dan hebben we ruimte zat..
Als tillen het probleem is, ja dan ben je gauw klaar dan kan de tafel dus niet naar buiten. Maar breken zal de plaat echt niet doen.(99.9% he alles kan natuurlijk) De plaat is gehard en door "hangen" leunen steunen gat deze niet kapot. De zwakke plekken zitten bij zo een plaat op de hoeken, als je er met een hamer tegen aan ramt op de punt ja dan gaat deze stuk. En als hij een beetje scheef staat dan wat viltjes eronder. Maar als het niet veilig voelt lekker niet doen anders geniet je ook niet vd bbq en het mooie weer! Veel plezier iig!
Kringloop idee? Voor paar euro heb je een tafel en als je ze later nergens kwijt kan doe je ze weer weg. Hoe meer mensen hoe gezelliger! vo
Ik zou dus gewoon aan de uitgenodigde mensen vragen joh neem even een plastic tuin tafel mee.. klaar opgelost,,
Idd je schoonouders vragen om een tafel mee te nemen.Begrijp dat je s moeder aan de tafel wil eten dus lopend buffet wordt dan lastig wat ik anders ook een goede optie had gevonden. Hoop dat dat gaat lukken ik zou nl ook niet met een tafel met glasplaat gaan slepen naar buiten.