Wakker om 4 uur: kletsen!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mave, 29 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mave

Mave Actief lid

23 mrt 2014
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Mijn dochtertje van 5,5 maand is sinds een tijdje rond 4 of 5 uur 's ochtends wakker en gaat dan lekker liggen kletsen. Uiteindelijk valt ze in slaap en wordt ze wakker rond 6.30 als wij haar uit bed halen. Wij worden helaas ook wakker van het geklets. We kunnen de babyfoon wel zachter zetten, maar dan ben ik bang dat we ook het huilen niet horen. Als ze 's nachts zo heeft liggen kletsen is ze vaak na een uurtje wakker te zijn, al weer moe (rond 7.30 uur dus). Anders kon ze al 2 uur wakker blijven (tot 8.0 uur dus). Ik zou graag willen dat ze weer gewoon slaapt rond 4 uur 's nachts. Maar hoe? Hebben jullie tips?

Ze begint rond 18.30 uur na een voeding aan haar diepe slaap, altijd zo al gedaan. Om 22.15 krijgt ze een droomvoeding.

Groetjes, Mave

2. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik lees dat je haar om 6.30 wakker maakt en uit bed haalt..
    waarom?

3. Mave

Mave Actief lid

23 mrt 2014
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Omdat we dan op moeten om te gaan werken :)
    In de weekends doen we dat ook, omdat we haar zoveel mogelijk ritme willen geven, daar doet ze het het beste op denken we.

4. Mave

Mave Actief lid

23 mrt 2014
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar vaak is ze dan al wakker. Als ze dan nog slaapt gaan we eerst douchen etc. en maken we haar zo laat mogelijk wakker. Maar na 7.15 is het nooit.

5. Binkie81

Binkie81 Actief lid

14 jul 2014
    142
    1
    18
    Haarlem
    Mijn zoon heeft dat ook een tijdje gedaan, maar is vanzelf over gegaan. Maar ligt jullie kamer zo ver van de babykamer? Want als ze echt gaat huilen, dan hoor je het vast wel

6. Mave

Mave Actief lid

23 mrt 2014
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze slaapkamer ligt in het aangebouwde deel, onze dochter's kamer in het oorspronkelijke huis. Door de buitenmuur die dus nu binnenmuur is, hoor je maar weinig.
    Was het bij jullie kind in dezelfde periode? Goed om te weten dat het van zelf overging.

7. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Mijn zoontje heeft dat ook een tijdje gedaan. Is het misschien een optie om het flesje van 22.15 te laten vallen? Toen ik hem geen droomvoeding meer gaf bleef hij al snel gewoon slapen tot de ochtend.

8. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Hier heeft zoon dat ook een tijdje gedaan.
    Je geeft borstvoeding toch?
    Ik nam hem altijd even in bed, slokje en dan weer verder slapen.
    Ik was toch wakker, en hij (en ik) viel daarna weer snel in slaap

9. Mave

Mave Actief lid

23 mrt 2014
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga het eens proberen Brinta!

Deel Deze Pagina