discussie met man over wat beste schoentjes zijn: Shoesme of Scapino

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door hanna76, 9 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Dan krijg je toch wel wat korting? ;)

Ik koop overigens meestal 1 paar duurdere schoentjes uit een speciaalzaak en voor de afwisseling haal ik goedkopere elders.

Ik vind de schoentjes bij van Haren of scapino gewoonweg niet mooi, dus koop daar ook bijna nooit.
    Maar ik geloof ook wel dat de 'betere' merken van deze winkels net zo goed kunnen zijn als de duurdere...

2. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Voor mijn jongste heb ik net zijn eerste echte schoenen gekocht, bij een dure schoenenwinkel. Hij was uit zijn eerste loopschoentjes gegroeid en ik heb ze daar laten opmeten en ze hadden toevallig iets in de uitverkoop wat me wel beviel. Vond het wel duur, maar ja.
    De oudste krijgt meestal schoenen van Scapino, we letten er wel op dat ze van leer zijn, goed steun geven en goed passen en zo, maar ik geef er echt geen 80 euro aan uit. Dat doe ik voor mezelf trouwens ook echt niet hoor. En ik vind het voor hem ook zo zonde, ze zien er na 3 weken uit als een varken, omdat hij er elke dag op loopt, door modder, zand, plassen, hij voetbalt ermee, kruipt ermee over de tegels...
    De jongste heeft een beetje lastige voeten, met een hele hoge wreef, dus ik hoop maar dat we voor hem straks ook wel bij Scapino terecht kunnen.

3. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Een jaartje of 2 geleden was er nog een schoenentest in als ik het goed heb "Kassa"... Gek genoeg (of juist helemaal niet gek????) kwamen de dr Vissers van Scapino als beste uit de test. De dure merken waren bij voorbaat lang niet de beste. Vaak betaal je vooral voor het merk en niet voor het materiaal en de pasvorm. Weet je wat vaak een euvel was bij de duurdere schoenen? Dat het buigpunt veel te ver in het midden van de voet zat ipv onder de val van de voet. En juist de dr Vissers hebben dat wel. Dit is heel belangrijp ivm het afrollen van de voet. Daarbij was de kwaliteit ook erg goed en niet onbelangrijk, gewoon vriendelijk geprijst....

Neemt niet weg dat ik ook wel eens wat duurder koop, maar het liefst kijk ik altijd eerst even bij Scapino, juist ook door die test..

En dat er bij schoenwinkels àltijd goed gepast wordt is ook niet helemaal waar. Uit ervaring weet ik dat het daar ook gòed fout kan gaan met aanmeten (Nimco, House of Shoes):x

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Trouwens, daargelaten of iemand het er wel of niet voor over heeft....Maar tussen de 80 euro of hoger voor een paar kinderschoenen is gewoon associaal duur!! Als je soms ziet hoe weinig je ervoor krijgt (bijvoorbeeld van die ballerina's voor mijn dochter). Een ieniemienie lapje leer, met een rubber zooltje (oja en niet te vergeten, een ietiepietiepeuterig merklabeltje, want daar draait het allemaal om;)), daar betaal je tegenwoordig rustig 89,95 voor. Echt schandalig, buitensporig duur!!

5. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik heb de bewuste aflevering van Kassa nog eens opgezocht. Het is inmiddels alweer 4 jaar geleden, maar denk dat er in de jaren toch niet veel is veranderd. Daarbij geeft die beste man ook nog prima adviezen waar je op moet letten bij het kopen van een goede kinderschoen. Die in acht genomen, heb je echt niet altijd het speciale advies nodig van een dame die in een "speciaalzaak" werkt....

Hier de link, bovenste aanklikken...
    Zoeken/Vara Kassa

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Loetje, daarom koop ik ook altijd die van Dr. Visser.

Ik had die aflevering ook gezien. En toen had ik nog niet eens kinderen, ;)

Maar dure schoenen betekent niet altijd "goed"

Maar te goedkoop lijkt mij ook niet goed. Van die plastic dingen zonder goed voetbed en goede ondersteuning.

7. Chieffie

Chieffie Bekend lid

28 mei 2008
    581
    0
    0
    Assistent manager Service & Diensten
    Rotterdam
    Dat komt omdat jij je blindstaart op merken en prijzen, zonder verder een seconde na te denken over wat je koopt :) Als het maar duur is, zodat je kunt opscheppen tegen de andere moeders bij het kinderdagverblijf :) Over belachelijk gesproken...

En als je dan toch zo graag wil opmeten: Ga naar je dure schoenenzaak, laat opmeten, zeg dat je er even over wilt denken en loop richting Scapino. Hoe moeilijk wil je het maken?

Het gaat er niet om WAAR je schoenen koopt, of HOE DUUR ze zijn: Het gaat om pasvorm en kwaliteit. En zoals je hiervoor hebt kunnen lezen, bij de Kassa-test kwamen de 'inferieure' Dr. Visser schoentjes als beste uit de test. Veel plezier met je veel te dure maar slechtere schoentjes.

8. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Hier heb je absoluut gelijk in. Ik koop voor mezelf ook schoenen voor 80 euro, maar daar is toch echt wel wat meer materiaal voor gebruikt. Dus wat dat betreft is het eigenlijk belachelijk.
    Maargoed ik geef het er wel aan uit, niet omdat ik nou zo graag een merkje op de schoen wil hebben, maar ik heb gewoon een dure smaak, vind schoenen van scapino ofzo vaak niet mooi, en wil wel echte leren schoenen, geen plastic.
    Ik meet overigens zelf de voeten op (trek de voet over op een papiertje). Ik koop vaak schoenen online of als ik alleen in de stad ben, maar alleen als ik ze mag ruilen anders durf ik de gok niet te nemen. Thuis pas ik ze dan rustig en voel of de schoen wel goed zit. Mijn vriend kijkt er ook nog naar, die heeft een aantal jaar in een schoenenzaak gewerkt dus die heeft er ook wel verstand van.

9. Chieffie

Chieffie Bekend lid

28 mei 2008
    581
    0
    0
    Rotterdam
    Klopt, ze kosten niet voor niks € 80,00. Ze kosten € 80,00 omdat de fabrikant weet dat er altijd mensen zullen zijn die denken: 'Duur = Goed", en die kopen ze toch wel :D Voorlopig is de Scapino blij met ons, en wij met hen.

PS: Die merkkleding die je ziet... Kan ook 2ehands van Marktplaats afkomen ;) Zo loopt onze dochter in schitterende Christian Lacroix, Mexx, Barbara Farber, Jill & Sil, Esprit en Noppies kleren... Die we gratis hebben gekregen :D

10. Chieffie

Chieffie Bekend lid

28 mei 2008
    581
    0
    0
    Rotterdam
    Ik koop voor mezelf ook leren (merk)schoenen van € 15,00 en ik heb maat 47 :D Gewoon rondkijken hier en daar (Of laten doen door je vrouw :p) :D

11. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik ben het zo met je eens!!
    Je word afgeschilderd als een slechte moeder die kinderen op hele slechte schoenen laat lopen als je geen dure merkschoenen koopt.

Sem heeft nog geen schoenen nodig maar was eigenlijk ook niet van plan om 80 euro voor een paar schoenen uit te geven

12. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    nog even een aanvulling, ik vind het nog wel schelen of het zomer of winter is. In de zomer loopt dochterlief op gympen, crocs, teva's, slippers, blote voeten, en dan vind ik dure schoenen helemaal zonde van het geld. In de winter dragen ze veel meer de echte schoenen en vind ik het belangrijk dat ze echt iets stevigs heeft, en dan kijk ik goed rond naar waar ik een goed gevoel bij heb, kwa pasvorm, enz.

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    goh, gelukkig weet jij precies hoe ik ben.
    Mijn kind gaat niet eens naar het kinderdagverblijf gelukkig, dus hoef ik ook niet op te scheppen tegen andere ouders.
    Ik koop wat ik goed en mooi vind voor mijn dochter en als ik daar meer geld voor over heb dan jij, so be it. Maar goed als jij de gympjes van de wibra goed genoeg vindt voor de kostbare voetjes van je kindje moet je dat vooral doen. Het is jouw kind, niet de mijne.

En over de dr Visscher schoenen, ze zullen best ok zijn, maar ik vind ze gewoon lelijk. Maar ja, over smaak valt niet te twisten.

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Ik doe helemaal niet neerbuigend, iedereen moet doen wat hij of zij wilt, maar waarom is het wel ok om schoenen van 80 euro af te kraken en niet ok om schoenen van de wibra af te kraken???

En als het goed zit, zit het goed, daar zijn de meningen toch echt wel over verdeeld...

15. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Gaan we weer............
    Het zoveelste topic waarin je word afgebrand als je "teveel" uitgeeft aan je kind in andermans ogen............

16. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam

Nee hoor dit klinkt totaaaaaal niet neerbuigend :(

17. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    ja of juist te weinig!:x

18. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    :$:$:$ Ik zou nooit bezuinigen op goede kinderschoenen voor mijn kindjes, echt nooit. En ook zeker niet voor langere tijd op Crocs of gympen laten lopen, gympen zijn dus echt funest voor kindervoeten. Ik kan alleen maar hopen dat je dochter geluk heeft en later geen problemen hiervan ondervindt....;)

19. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Amen. :)

20. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Poeh wat een discussie hier...

Wil er even aan toevoegen dat sommigen van ons wel 80 euro over hebben voor schoentjes (geloof me, ben een liefhebber van mooi spul!), maar KUNNEN het er gewoon niet aan geven.

Dat betekent niet dat ik iets verkeerd doe met de kostbare voetjes van mijn kindje.

Deel Deze Pagina