nou dan loopt mijn dochter op lelijke schoenen. Ik loop vaak genoeg de scapino in en denk, hè weer niks leuks. Nu liep ik van de week de scapino in en zag de laarzen voor de winter, wauw. Helemaal leuk en waren rond de 30 euro! Ideaal, dus zodra de winter begint ga ik weer naar scapino. Je hebt idd bij scapino en schoenenreus enz, plastic schoenen. Maar die heb je in een "dure" schoenenzaak ook. Het is voor ieder wat wils en dus ook voor iedere portemonee wel iets bij. Ik laat de voeten van mn dochter eens in de zoveel tijd hier in het dorp opmeten.. Heb me daar laten uitleggen dat je een schoen helemaal open moet maken, voetje erin en je moet er 1 vinger achter kunnen steken. past dat niet dan is de schoen te klein. Heb je meer ruimte dan te groot en dat loopt ook niet fijn. Zo pas ik dus ook altijd de schoenen, in wat voor winkel dan ook. Zoals al eerder gezegd werd verschillen de maten nogal eens. Mn dochter heeft nu 27 maar ik had laatst een 27 in mn handen dat was echt een boot. Ze gaat dus altijd mee. En dat schoentjes van elefanten te smal zouden zijn,,,,,ligt maar net aan het voetje. Net zoals bij ons. Ik heb brede voeten en pas dus niet zo'n elegant ballerinaatje. Mn dochter een hoge wreef. Dus de leukste laarsjes passen niet. Dat probleem heb ik eigenlijk vaker bij "dure merkschoentjes" dan de dr visser/ beegles van de scapino. Denk dat je gewoon eerst even goed moet laten adviseren over maat en t voetje. Breed, smal, wreef enz en dan schoenen halen. En zoals al gezegd, kindje meenemen. bij jezelf zitten ook niet alle schoenen lekker
Het gaat toch niet om de prijs van de schoenen maar om de kwaliteit? En ik vind persoonlijk een dr. visser van scapino al heel wat anders dan een gymp van de wibra. Ik koop ook altijd dure schoenen bij een speciaalzaak maar realiseer me dat niet iedereen zomaar 300 euro per maat kan uitgeven, prima toch! Wil nog niet zeggen dat je je kind tekort doet.
Eerlijk gezegd vind ik die discussie en persoonlijke aanvallen wel erg ver gaan hoor. In mijn reacties heb ik aangegeven dat je niet persé voor dure schoenen hòeft te kiezen om je kind op goede schoenen te laten lopen. Wil je daar wel voor kiezen, dan is dat toch ieders vrije keuze? Ondanks dat ik de schoenenprijzen achterlijk duur vind (of ze nu wel beter zijn of juist niet, die prijzen zijn vaak echt over de top!), heb ik ook weleens gekozen voor dure schoenen, juist omdat ik bij de goedkopere zaken niet kon slagen (het assortiment is soms erg beperkt). Maar om elkaar zò persoonlijk aan te vallen op het uitgeven van veel of weinig geld voor materiele zaken?!? Dames, dat gaat toch veeeeeeeel te ver?? Ik snap die stekels over en weer niet hoor. Wat is er mis met het geven van adviezen, daar eventueel voor open te staan (of niet) en verders elkaars mening, portomonnee en smaak te respecteren? Jeetje, het lijkt tegenwoordig wel of over àlles een strijd gemaakt wordt
Komkommertijd? Ik ben het erg eens met wat je zegt, Alyna heeft bijvoorbeeld een redelijk hoge wreef en dan heb je soms ook niks aan de goedkopere zaken. Maar vind het persoonlijk idd ook krom dat ze een prijslabeltje van 90 euro op een schoentje hangen door het merk. Het zijn verdorie zo'n kleine dingen waar ze volgende maand weer uitgegroeid zijn! Maar ik vind het prima als andere mensen dat willen en kunnen uitgeven. Ooit zelf meegekocht; laarsjes gekocht voor Alyna (denk rond de 40 euro origineel, maar afgeprijsd gekocht ) en in een andere winkel EXACT dezelfde laarsjes gezien, zelfde zool en alles, voor 20 euro meer omdat er een ander merkje opstond! Dus de prijs zegt idd niet altijd dat ze beter zijn. Gympies van de Wibra zou ik gerust kopen, maar niet om altijd te dragen, meer voor 2 uurtjes speeltuin ofzo.
Grapjas De kostbare voetjes van mijn kind zijn 100% in orde, want zoals je hebt kunnen lezen in de Kassatest zijn de goedkope schoentjes net zo goed of BETER dan dure schoentjes waarbij je alleen dokt voor het merk Je koopt dus inderdaad misschien wat je mooier vindt, maar zéker niet altijd wat beter is voor je kind. En vooruit, jij zult dan niet opscheppen tegenover de moeders in het kinderdagverblijf, maar tegen de buurvrouw en de familie die op bezoek komt Uiteraard ken ik je niet, maar de manier waarop je over 'goedkope' schoentjes praat zegt genoeg. Voel je maar gelukkig dat je kind nier naar het kinderdagverblijf gaat: Ik heb zelf ervaren wat het verschil kan zijn: Onze dochter gaat 3 daagjes in de week, is sociaal, mengt zich gemakkelijk tussen vreemden en is niet snel bang. De kleindochter van een collega gaat niet, en die duikt bij het eerst teken van een vreemd gezicht achter de benen van oma weg omdat ze 99% van de tijd alleen pappa, mamma, opa en oma ziet. Een vals gevoel van opoffering helpt daar niets aan ('Ik ben zo goed wánt mijn kind gaat niet naar het kinderdagverblijf')
Ik denk daar anders over. Een goedkope schoen maken en hem dan DR. Visser noemen om hem te verkopen alsof het wat goeds is. Dat vind ik pas een giller.
ten eerste, ik ben ook groot geworden met schoenen van scapino etc. en ik heb echt geen scheve voeten, last van mijn knieen, last van de rug. helemaal geen last van. ten tweede, heb ik geen zin om heel veel geld uit te geven voor mega dure schoenen waarvan je 9 van de 10 x het merk betaald ipv goede kwailieteit. en punt 3 geef ik waarschijnlijk datzelfde bedrag aan geld uit aan meerder paren schoenen omdat mijn oerhollandse jongens altijd zo lopen te ravotten dat de schoenen stuk slijten en onder de modder zitten etc, en ik optijd fatsoenlijke nette schoenen kan kopen. en niet van, je hebt dure schoenen aan, blijf maar binnen of o ga alsjeblieft niet door die modderpoel. nee hoor laat maar ravotten, wij gaan wel weer lekker naar scapino. en Suzanne, ik denk dat jij DR Visser niet kent? die man is toevallig wel een echte Dokter op de orthopedische afdeling. mijn zoon heeft bij hem onder behandeling gestaan in het ziekenhuis in Assen, en het is een goeie dokter, dus denk dat ie echt wel weet hoe de schoenen voor kindervoeten moeten zijn.
Wel vreemd/jammer dat die dokter zich dan niet realiseert dat een goede schoen vooral ook in breedtematen geleverd moet worden.
Maar het is dus wel als beste getest...Dr. Visser is trouwens een echte, gediplomeerde orthopeed. @Chieffie; mijn dochter is nooit naar KDV gegaan maar ze is supersociaal tov volwassenen én kinderen en is amper verlegen. Dan heb ik gewoon geluk zeker? En ik heb geen vals gevoel van zelfopoffering, denk helemaal niet dat ik geweldig ben omdat mijn kind niet naar KDV gaat. Wat een kutopmerkingen eigenlijk...
Dat kan idd een nadeel zijn, maar ik denk dat het onder de 'goedkopere' schoenen wel zowat de beste is. Helaas is het voor sommigen van ons zowat de enige optie...
Scapino.nl - DR. VISSER LEREN VETERSCHOEN (Artikel 009961104) deze schoentjes zijn toch harstikke schattig. Ik vind ze echt niet lelijk hoor oke sommige zijn niet mooi maar dat het ik bij dure merken ook hoor dat ik ze soms echt niet mooi vind
Dat is zeker een schattige schoen. Maar ik ben er helaas uit ervaring achter moeten komen dat ik geen schoenen kan kopen die niet in breedtemaat geleverd worden. Een merk zoals Piedro of Track Style verkoopt schoenen in breedtematen 1 t/m 6 of zelfs 7 geloof ik, met halve maten ertussen. Mijn zoon heeft 5,5. Breed dus. Ga dat maar niet in een gemiddeld brede schoen proberen te stoppen. Heb jij al eens op te smalle schoenen proberen te rennen en lopen? Dat wil je niet de hele dag doen.
wat een discussie, zo had ts hem ws thuis niet eens gehad??? Ik heb hem er niet bij zien staan, maar ik koop meestal schoenen bij dolcis. Zit er tussenin denk bij goedkoop en duur. Wel een goede service hier vind ik.
ik denk dat we echt heel verschillend zijn, maar misschien zouden we "in het echt" elkaar best mogen... Het intresseert me namelijk heel weinig wat andere mensen voor kleertjes/schoenen kopen en zelf draag ik ook weinig merk. Maar goed, ik wil wel graag kopen wat ik zelf mooi/goed vind zonder dat dat nou meteen belachelijk is... Waarom mag je altijd wel zeggen dat je het super belachelijk en dom is als je veel geld uitgeeft, maar niet als je het raar vindt als je weinig geld uitgeeft? En misschien heb jij een ander budget dan ik. Ik vind 60 euro voor een paar schoenen helemaal niet heel veel geld. Ik mis het geld niet ofzo (en dat is geen opschepgedrag ofzo). O en wat de buurvrouw (die ken ik niet ) of iemand anders van mijn kleertjes/schoenen vindt intresseert me ook weinig. Ik heb eigelijk bijna alleen maar mensen om me heen die daar niet naar kijken. Ik praat nooit over merken met anderen. Scapino komt inderdaad goed uit de test, maar wibra gympjes, daar hebben ze echt geen steun aan hoor... Ik heb hier een paar liggen (gekregen van iemand) en dat is echt 3 keer niks... En over een kdv. Ja ik weet niet of mijn kind minder sociaal is. Misschien wel, ze gaat niet heel veel met andere kinderen om. Maar goed, ik ga mijn kind niet op een kinderdagverblijf doen terwijl het niet hoeft alleen maar om haar socialer te maken. Als ze 2 is gaat ze naar een peuterspeelzaal. En voor dat kinderen 2 zijn schijnen ze nog niet echt "samen" te kunnen spelen, in de zin van rekening met elkaar houden. O en ik offer mezelf niet op hoor, ik werk ook 3 dagen. Alleen past mijn moeder 1 dag op en is mijn man ook 2 dagen doordeweeks overdag vrij. Dus sja, dan ga ik mijn kind niet naar een kinderdagverblijf brengen.
Schoenen van Scapino, zoals dr visser, zijn helemaal niet verkeerd. Ik vind alleen het personeel niet deskundig en behulpzaam. Daarom ga ik naar een schoenwinkel met goed personeel. Daar voelen en bekijken ze haar voetje en hoetjes goed op pasvorm etc.
ja voor jongens hebben ze best redelijke schoenen. Voor meiden hebben ze een lelijke laars, een zuurstokroze gymp of een knalpaarse (en erg lompe) schoen. O ja en een paar sandaaltjes die ik wel vond gaan, maar die waren uitverkocht. Dus ik denk dat ik niet de enige ben die ze wel vond gaan.
ja klopt voor meiden hebben ze idd minder maar ja mag het haha ik heb als jongens mama ook altijd minder keus in kleding 10 schappen vol meiden kleding en 1 schap voor jongens