Mijn man wilt graag ander werk doen en heeft een leuke vacature gevonden. Hij heeft al telefonisch contact gehad en zou de motivatie en zijn cv opsturen. Nu is mijn man wel goed in gesprekken voeren, maar hij is er niet zo goed in om dit op papier te zetten. Kan iemand even helpen? Geachte heer ...., Mede door ons telefonische contact van afgelopen dinsdag ben ik zeer geïnteresseerd in deze functie. Daarom zou ik graag willen solliciteren naar de functie Monteur. De uiteenlopende en creatieve kanten van dit werk spreken mij zeer aan mede omdat het een stuk eigen inzicht en oplossingsgericht denken nodig heeft. Zelf ben ik erg leergierig en vind het leuk om uitgedaagd te worden, hierbij kan ik mezelf helemaal laten gaan en zal niet snel opgeven. Out of the box denken is dan ook een van mijn sterke punten. Jullie bedrijf spreekt me ook zeer aan omdat er meerdere vestigingen zijn in België, Nederland en Engeland. Handwerk en denkwerk combineren in het werkveld vind ik het mooiste dat er is omdat dit de dingen zijn die ik het liefste doe. Kortom de functie die jullie gevuld willen hebben is helemaal aan mij besteed. Wat ik in ons gesprek kon opmaken van afgelopen dinsdag is dat het een leuk en dynamisch bedrijf is waar je gewoon jezelf kan en mag zijn. Graag zou ik mijn enthousiasme en motivatie in een persoonlijk gesprek toe willen lichten. Met vriendelijke groet, .... Ik heb hier en daar al typ fouten er uit gehaald, en een zinnetje aangepast. Maar zelf ga ik er altijd uitgebreid voor zitten en doe er soms wel een uur over om een mooie brief te schrijven. Ook niet mijn sterkste kant dus. Ik kom er niet helemaal uit.. ''Wat ik in ons gesprek kon opmaken van afgelopen dinsdag is dat het een leuk en dynamisch bedrijf is waar je gewoon jezelf kan en mag zijn.'' euh?? Zou je zoiets er wel inzetten bijvoorbeeld? Ik vind sommige zinnen niet zo mooi, maar weet niet hoe ik ze aan moet passen. BVD!
Ha! Ik moet veel schrijven voor werk en eerder voor studies en ondertussen ben ik een ervaringsdeskundige in sollicitatiebrieven schrijven Meestal structureer ik ze zelf anders, maarrr ik solliciteer natuurlijk op heel andere functies, dan verwacht je ook een andere brief. Ik denk dat hij goed motiveert wat hij leuk vindt in het werk en waar hij goed in is, en waarom hij bij dit bedrijf zou willen werken. Die zin zou ik er ook gewoon in zetten! Misschien iets anders verwoorden? "Uit ons gesprek van afgelopen dinsdag maak ik op dat <naam van het bedrijf> een leuk en dynamisch bedrijf is, waar je gewoon jezelf kan en mag zijn."
Goede brief volgens mij. Je man moet wel wat voorbeelden kunnen geven van de leergierigheid, en het out of the box denken, omdat die punten zo expliciet genoemd worden in de brief kun je daar wel wat vragen over verwachten, dus bedenk vast goede antwoorden! Hopelijk mag hij op gesprek komen!
Notities: Had hij gebeld met degene naar wie de brief gaat? Dan zo prima. Als hij iemand anders aan de lijn heeft gehad, dan is het slim om in de brief even te noemen wie je aan de telefoon hebt gehad. Degene die de brief beoordeelt, kan dan even informeren bij diegene hoe hij het telefoongesprek vond. Ik vind zelf een zin als "Hierbij kan ik mezelf helemaal laten gaan en zal niet snel opgeven." erg leuk. Het is een heel open zin, geeft meteen iets weer van wat voor persoon hij is. Zoiets? Even wat gerommeld met de zinnen. Geachte heer ...., Op de website van <naam?> kwam ik jullie vacature voor monteur tegen. Ik was meteen enthousiast/geïnteresseerd, helemaal na ons telefonisch contact van afgelopen dinsdag. Bij dezen solliciteer ik dan ook naar de functie van monteur bij <Naam bedrijf>. De uiteenlopende en creatieve kanten van het werk als monteur spreken mij zeer aan, mede omdat je een stuk eigen inzicht en oplossingsgericht denken nodig hebt. Out of the box denken is dan ook een van mijn sterke punten. Verder ben ik erg leergierig en vind het leuk om uitgedaagd te worden. Hierbij kan ik mezelf helemaal laten gaan en zal niet snel opgeven. Handwerk en denkwerk combineren in het werkveld vind ik het mooiste wat er is. Kortom, de functie die jullie gevuld willen hebben is helemaal aan mij besteed. Uit ons gesprek van afgelopen dinsdag maak ik op dat <naam van het bedrijf> een leuk en dynamisch bedrijf is, waar je gewoon jezelf kan en mag zijn.Ook spreekt het mij aan dat er meerdere vestigingen zijn in België, Nederland en Engeland. Graag zou ik mijn enthousiasme en motivatie voor deze functie in een persoonlijk gesprek toe willen lichten. Met vriendelijke groet, p.s. In de bijlage vindt u mijn cv.
Dank! Mijn man wilt de bovenste zin veranderen naar: Mede door ons telefonische contact van afgelopen dinsdag ben ik zeer geïnteresseerd in de openstaande functie. IPV Mede door ons telefonische contact van afgelopen dinsdag ben ik zeer geïnteresseerd in deze functie. Doen of niet doen?
Dat zal het verschil niet maken Kan allebei. Ik zou zelf 'deze functie' doen, maar dan moet je al wel genoemd hebben dát er een vacature is.
Mamameer, goed punt inderdaad. Hij zal zich zeker goed voor moeten bereiden. Leraje, dankjewel! Ik ga deze even helemaal aan hem voorlezen.
Ik zou er nog inzetten waarom hij geschikt is. Concreet met ervaring bedoel ik. Is hij nu bijvoorbeeld al monteur in dezelfde richting? Heeft hij in het verleden vergelijkbaar werk gedaan? Heeft hij speciale opleidingen gevolgd die goed aansluiten bij de functie? De brief komt nu enthousiast over, dat is goed. Maar als werkgever zou ik ook graag zo snel mogelijk willen lezen wat hem bijzonder maakt. Wat heeft je man te bieden?
Micera, dankjewel! De brief is inmiddels al verzonden. Maar dat was wel een goed punt geweest idd. Mijn man heeft al telefonisch contact met diegene gehad, en al het een en ander verteld. Ook vandaag dat hij zei dat mijn man in de brief moest vermelden telefonisch contact te hebben gehad. Dankjulliewel voor het meedenken
Er moet wel een komma voor 'omdat'. En ik weet niet waarom, maar ik val een beetje over het feit dat er twee keer kort achter elkaar staat "mede door/omdat...". Verder denk ik dat je mt de eerder genoemde tips een mooie brief hebt!
Ik zou geen PS gebruiken onderaan de brief. Ik zou in de tekst zelf al gaan verwijzen naar de bijlage. En als het niet op een nette manier in de tekst verwerkt kan worden zou ik onderaan ipv PS schrijven 'bijlage - C.V.'
Toevoeging: PS klinkt alsof je iets vergeten bent te zeggen ofzo, terwijl je eigenlijk gewoon wilt aangeven waar de CV te vinden is