discussie met man...Wie helpt? (duowagen)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Reintje85, 26 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Hoi!

Ik ben van mening dat als alles goed gaat en de kleine straks komt, wij een duowagen (dus een tweelingwagen maar dan met 1 buggy en 1 reiswieg) moeten aanschaffen. Dit omdat onze dochter dan pas 1 jaar en 9 maanden oud is en naar mijn mening niet zelf hele stukken mee kan lopen.

Mijn man is het hier niet mee eens. Hij vind het onzin nu weer geld uit te geven voor een kinderwagen (we hebben de joolz, was 800 euro). Ik vroeg hem dan met een andere oplossing te komen, dit heeft hij ook niet. Maar hij wist wel nog even te noemen: Het lijkt me echt onzin, ik kan me niet voorstellen dat andere mensen ook nog een kinderwagen aanschaffen.

Dus bij deze, graag jullie mening!

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik zou het inderdaad wel doen! En ik zou je enkele wagen bewaren voor als je dochter wat ouder is en wel loopt of met een fietsje mee kan. Het enige andere wat ik kan verzinnen is baby in de draagdoek en dochter in de wagen, maar je moet daar wel het type voor zijn. Andere oplossing is een plankje voor je dochter achter de wagen, als dat kan want ik ken de joolz niet echt. Ik vind dat echt niet fijn lopen en zou dat nooit doen.

Nee zou echt een dubbele wagen kopen en dan naast elkaar, want dat rijdt het lekkerst!

Kleine stukjes kan ze wel lopen, maar grote stukken natuurlijk nog niet en ze kan ook nog een weglopertje zijn. En als je een dag weg gaat is het ook wel fijn als ze nog even kan slapen.

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Persoonlijk zou ik het zelf niet doen als ik bijv. naar onze oudste kijk. Die liep vanaf 9,5-10 maanden en heeft sinds ze 1,5 jaar was eigenlijk vrijwel nooit meer in een wandelwagen cq buggy gezeten.
    Maar als jij denkt dat je oudste daar wel behoefte aan heeft (of mama natuurlijk!) dan zeker voor een duo-wagen gaan hoor.

Misschien op mp kijken voor een goedkope 2e hands, dan kom je je man iets tegemoed ;)

4. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik zou het niet doen maar gewoon voor een goed draagsysteem gaan waar je zowel je kleine als eventueel grote kind in kan dragen. :)

5. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik heb het ook niet gedaan (hier 19 mnd verschil). Wij hebben hier de Kid-sit, een meerijstoeltje. Werkt perfect!

6. misa

misa Niet meer actief

Ik wil er ook graag eentje. Mijn zoontje zal 1,5 zijn als de tweede komt. Maar ik ben ook zeeeeeker niet van plan weer zoveel (of meer) geld uit te geven aan een wagen. Ik wil er eentje (goedkoop..!!!) via marktplaats. En veder heb ik een goede draagzak en een goede wandelwagen. :)

Maar een kid sit lijkt me ook wel wat. Maar is dat niet heel onhandig? Stoep op en af? Lopen: je eigen benen, waar laat je die? enz?

7. mel05

mel05 Fanatiek lid

13 nov 2009
    3.253
    1
    38
    Google eens op buggypod.. Misschien kan je man hier wel mee leven!

8. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Onze kids schelen 23 maanden, oudste werd 2 toen zijn zusje geboren werd. Ik ben wel blij met de duowagen. Ik vind hem vooral handig voor naar de winkel, kdv en wandelen. Oudste zit in een leeftijd waar weg rennen, de andere kant opgaan dan mama bij hoort. Dat vind ik prima bij ons op het woonerf, maar niet im de buurt van drukke wegen. Ik heb toen ook gekeken voor zo'n meerijdplankje, maar leek mij niet handig met lopen en daarnaast is het fijn als hij ook kan zitten als hij moe is. Wij hebben 1 via mp gekocht. De enkele wagen gebruiken we ook nog regelmatig.

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier zit mijn dochter nog veel in de wandelwagen. Zelf lopen wil ze soms wel maar meestal niet.
    Hier zal ze ouder zijn bij een 2e en ik wil een 2e meer gaan dragen.
    Dus een duowagen zal er hier niet komen maar tenzij je wil gaan dragen, zou ik denk ik wel voor een duowagen gaan.
    Zie mijn dochter hier niet op een plankje staan haha.

10. Snieke83

Snieke83 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.234
    0
    36
    Hoi wij hebben het niet gedaan maar ik zou nu gewoon een goedkope tweedehands kopen. Wij hebben een bugaboo met plankje, en vaak gaan we toch samen weg dus dan kunnen we allebei 1 kar duwen. Maar vooral toen ik in mijn eentje was, tijdens mijnverlof, had ik er graag 1 willen hebben vooral voor naar de winkel. Ik denk niet dat je een dure hoeft te nemen want je oudste kindje wil toch veel zelf lopen denk ik dus je bent wat betreft de loopsnelheid toch al beperkt!

11. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    hier 1,5 jaar verschil, maar geen duowagen aangeschaft omdat daniel al vanaf 11maanden goed los loopt en nu ook al hele stukken kan afleggen. Als we een dag weggaan gaat de buggy nog mee, als ik een stukje ga lopen met die 2 en daniel word moe kan hij nog aan het voeteneind van lydia zitten en ik heb nog een draagdoek. Maar persoonlijk ben ik meer voor het zelf laten lopen, zeker omdat hij heel vaak aan boord zit wat toch anders loopt dan aan de wal (nichtje, ook schipperskindje, krijgt nu therapie omdat ze te weinig is gestimuleerd in lopen waardoor achillespees ook niet goed is, zat altijd in de wagen en veel in de box)

12. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

28 jun 2009
    981
    0
    16
    Bedankt voor jullie reacties, kunnen we zeker in onze overwegingen meenemen!

We moeten ook denk ik even afwachten hoe onze dochter tegen die tijd loopt, want nu loopt/staat ze nog helemaal niet. En anders heb je idd vrij goedkope zag ik al. Tja en man moet zich er maar bij neerleggen tegen de tijd dat het zover is en ik wel een duowagen wil, haha. Kan me voorstellen dat het voor hem geen prio heeft, gezien hij zelf misschien in totaal 3 keer achter die wagen heeft gelopen:D

13. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Als ons tweede kindje geboren wordt is mijn zoontje 21/22 maanden. Hij loopt nu nog niet dus geen idee of hij dat dan wel doet maar we gaan geen duowagen aanschaffen. Ik heb een beco en een draagdoek waar 1 van de twee in kan. En misschien dat we tegen die tijd nog een kidsit aanschaffen. Als we met z'n 2en weg zijn kan de buggy mee voor mijn zoontje en de kinderwagen voor ons dochtertje.

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.092
    3.875
    113
    Ik had er wel eentje, gewoon een goede, maar wel een tweedehands, was 55 Euro geloof ik en ik heb hem daarna weer voor de helft van het geld doorverkocht.
    Vond het ideaal, maar ja, wij hebben ook een hond en die vindt het ook wel fijner om in een normaal tempo te wandelen, dan dat van een peuter aan te houden. Ze schelen 23 maanden. Heb hem overigens pas na de geboorte gekocht hoor, geen moment spijt van gehad, ging ook een reusachtige lading boodschappen in.

15. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.568
    3.068
    113
    tis maar net hoe je oudste is denk.. onze oudste liep al snel hele stukken,wilde niet in de kinderwagen meer.
    ik zou denk ik in jou situatie een meerijd plankje/zitje halen voor die korte tijd dat ze eventueel in de kinderwagen zou zitten.
    En als je een dagje weg gaat,kan je toch een losse buggy meenemen voor de oudste? als jullie samen gaan iig.. of idd een draagdoek voor de jongste

16. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

4 jul 2011
    650
    0
    0
    Ik ben ook heel erg aan het zoeken naar een oplossing.
    Onze dochter is zo'n 14 maanden als de baby wordt geboren en zal dan echt nog niet lange stukken kunnen lopen (als ze uberhaupt al loopt, ze kruipt nu al wel flink en trekt zich ook op enzo, maar dat zegt niets).
    Maargoed, ik ga elke dag een stukje lopen met onze dochter in de wandelwagen en wil dat zeker ook gaan doen met de baby! Heb alleen nog geen idee hoe ik dat dan moet gaan doen :)
    Heb al gekeken naar plankjes, duowagens (achter elkaar, naast elkaar) en ook hoorde ik wat over een zitje op de reiswieg, maar daar kan ik niet zo heel veel over vinden op internet.
    Een draagdoek ben ik niet echt het type voor en de I-candy wagen die wij nu hebben kan wel omgebouwd worden tot duowagen, maar dat vind ik er allemaal nogal benauwd uitzien (baby onderop).
    Ben nu aan het kijken voor een betaalbare duowagen (naast elkaar), en dan bedoel ik zoiets:
    http://www.duowagens.nl/duo-buggys/uitverkoop/easywalker-duo-plus-green-met-reiswieg-topdeal-27-korting
    Maar kijk eens naar die prijs!!!
    Eentje zoals deze maar dan in de prijsklasse tot 300 euro zou ik wel aan willen schaffen...die heb ik dus nog niet gevonden :D

17. Hope1979

Hope1979 Actief lid

18 nov 2010
    202
    0
    0
    Mijn oudste dochter is nu 20 maanden en ik ben over 6 weken uitgeteld. We hadden toendertijd de easywalker quatro gekregen van mijn schoonouders en mijn man dacht er dus hetzelfde over. Nu had ik al een probleem nl dat de kinderwagen als buggy niet in mijn autootje past en met bak moest ik de stoel naar voren zetten etc ... iets dat met 2 kinderen op de achterbank dus niet meer lukt. Ik zag me dus al rijden met de hele wagen volgepropt :)

Uiteindelijk heb ik de stoute schoenen aangetrokken en de kinderwagen op marktplaats gezet. Deze heb ik voor 450 euro kunnen verkopen en vervolgens heb ik een Phil en Teds Vibe die nota bene 6 maanden jonger was als mijn oude kinderwagen kunnen kopen voor 475 euro. Nu kan ik hem dus al gebruiken voor alleen mijn dochtertje en straks voor hun 2-en. En.... hij past ook nog eens beter in mijn auto omdat deze gewoon nog compacter is als de easywalker... IDEAAL!!! DUS ZEKER AAN TE BEVELEN.

18. fafje

fafje Niet meer actief

wij willen wel een duo aanschaffen, als het odig is.....ik wacht dus als de kleine geboren is...
    ik wil heel graag van de draagdoek gebruik maken...de eerste tijd... n zoontje kan al best goed en lang lopen...alles is hier heel dichtbij...
    zodra de baby in een buggy mag...wil ik met het meerijdpalnkje (kidsit) ...en onze bugaboo gaan gebriken...

mocht mn zoontje nou ontzettend vervelend zijn, kunnen we altijd nog een duobuggy oid aanschaffen...voor bepaald euitjes...

maar ik ga het NU nog niet aanschaffen, ze zullen 20 mnd schelen..

19. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Wij hebben geen duo wagen aangeschaft, kinderen schelen 2 jaar
    Ik gebruik een draagdoek voor de jongste
    Vond mezelf er eerst ook geen type voor maar het is de beste aanschaf ooit!
    De oudste loopt aardig goed en grote stukken maar loopt ook graag en hard de andere kant op dan ik wil ;)
    Op dit moment is dit een goede oplossing en kunnen we later altijd nog een buggy erbij aanschaffen mocht het nodig zijn

20. Zoe1976

Zoe1976 Fanatiek lid

8 aug 2007
    1.059
    0
    0
    commercieel medewerkster
    Ik ben over 2 weken uitgerekend en dan is mijn zoontje 19 maanden. Hij loopt pas sinds een maand, en daarbij loopt hij altijd precies de andere kant op dan dat wij gaan...

Ik had een enkele bugaboo die ik voor een leuk bedrag heb verkocht via markplaats, deze was ook pas 15 maanden oud en dus nog zo goed als nieuw.
    Daarvoor in de plaats hebben wij de nieuwe bugaboo donkey gekocht. En daar ben ik zo blij mee!! Deze wagen kan je als enkele wagen gebruiken en zodra de baby geboren is schuiven we m uit en is het een dubbele wagen. En dit gaat echt op een handige manier, dus als één van ons met één kindje op pad gaat kan de wagen worden aangepast.
    En ook in de toekomst kan er weer een enkele wagen van gemaakt worden.
    Dus je hoeft ook geen enkele wagen aan te houden, we hebben nog wel een buggy, maar die hadden we al.

Wij hebben voor de donkey 1385euro betaald maar voor de cameleon hebben we 550euro gekregen, per saldo dus 835euro betaald (ongeveer de prijs van een duurdere enkele wagen)

Het is niet de goedkoopste optie, maar het is echt zo'n fijne wagen!! Hij heeft echt heel veel voordelen...

Succes met je zwangerschap...en het overtuigen van je man!

X

Deel Deze Pagina