discussie met man...Wie helpt? (duowagen)

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Reintje85, Oct 26, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Stoep op en af gaat verrassend goed, alleen hele steile en hoge stoepen lukt niet zonder het stoeltje even op te wippen, maar dat kun je gewoon doen met de punt van je voet.
    Je kunt idd niet meer helemaal recht achter je kinderwagen lopen, ik loop er een klein beetje schuin achter. Dat went eigenlijk wel.
    Plus, als je oudste niet op het stoeltje zit (maar bijv. los meeloopt), zit er een ophanghaakje bij waarmee je het stoeltje ophijst. Dan kun je zelf gewoon lopen.

2. Paddington

Paddington Niet meer actief

Ik heb een abc zoom gekocht.op marktplaats me zoontje is 18maanden als de 2de komt hij loopt zelf wel maar als ik ga winkelen kan hij gewoon in de wagen ansers loop ik heel de tijd achter hem asn

3. fokje

fokje Fanatiek lid

May 14, 2007
    3,313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    onze jongens verschillen even veel ook 1 jaar en 9 maanden en wat ben ik blij met de duo wagen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ik gebruik hem nog wel, omdat ik erg graag mag wandelen en hele einden wandel. ik heb de kees achterelkaar aan vind hem zelf erg handig MAAR als je lang bent of zwakke rug zou ik een andere kiezen hij rijd toch wel zwaar en je kunt hem de handvat/duwstang niet in lengtes veranderen.

ik zou eerst een meerij plankje kopen maar omdat de oudste nog zo jong was en elke keer wel zou afstappen (denk ik) heb ik hier voor gekozen

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,281
    6,192
    113
    hier ook alleen een kidsit, maar meer omdat zoonlief zodra hij kon lopen niet meer in de buggy wilde. En nu zit ie van voordeur tot winkel op het zitje ;)

5. mabidami

mabidami Fanatiek lid

Apr 14, 2008
    1,021
    2
    38
    hier uiteindelijk een phil en teds gekocht.
    in het begin eerst een duowagen dat ze achter elkaar zaten en je dus een lange wagen had,maar dit trok ik niet met mn bekken. bij een iets aflopende stoep moest je erg tegen sturen en dat koste me gewoon mn rug/bekken. dus die verkocht. toen een tijdje een plankje gehad. erg handig hoor maar niet als je oudste niet blijft staan en om de zoveel meter er toch op wil maar er na 2 tellen ook weer afstapt zonder aan te kondigen.
    dus verder gekeken. toen vond ik op internet de x adventure. duowagen naast elkaar. besteld bij babydump. af laten leveren en toen bleek dat het voorwiel er niet op paste. dus helemaal naar de winkel toe. niks op voorraad. dus met niks weer terug. kregen we bij de prenatal de tip van de phil en teds en ik was er neit zo voor want ik had het idee dat er altijd 1 onder gedrukt werd. maar er toch voor gegaan en echt ik had het tig keer eerder moeten doen. was even een bedrag (via marktplaats eventueel wel goedkoop te krijgen) als de jongste wil slapen dan doe ik de zitting helemaal plat en klik het achterzitje aan de voorkant erop zodat de oudste daar kan zitten. en straks als de oudste de hele einden wel goed kan blijven lopen dan halen we het 2e zitje er af en heb je een gewone buggie.
    dus echt aan te raden.

6. mabidami

mabidami Fanatiek lid

Apr 14, 2008
    1,021
    2
    38
    oje een duowagen naast elkaar is wel erg breed. als je dan gaat voor 1 die nog meevalt dan zitten ze er krap in. was tenminste mijn ervaring na het uitproberen in de winkels.

7. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

Oct 5, 2011
    1,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik kan natuurlijk niet in jullie portemonnee kijken maar nog een kinderwagen lijkt me idd een dure aanschaf. gelukkig is er via marktplaats veel te koop en zijn er goedkopere oplossingen zoals een plankje of draagzak. succes!

8. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

Jun 28, 2009
    981
    0
    16
    Bedankt voor jullie reacties en het meedenken!

Ik hoef de wagen natuurlijk niet morgen of overmorgen te kopen maar omdat mijn man reageerde alsof ik iets heeeeeel raars zei en ik mij oprecht afvroeg hoe ik dan moet wandelen (vind het echt heerlijk om een paar uurtjes te gaan wandelen) was ik benieuwd naar jullie mening.

Toch denk ik dat het wel een duowagen word:D lijkt me zo leuk!

9. spriet

spriet Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    2,308
    33
    48
    Onze dochter is 1 jaar en 8 maanden als de baby komt en ik ben gelijk gaan kijken voor een duo wagen op marktplaats.
    En ik heb er nu ook geen seconde spijt van want dochter kan prima lopen alleen ze is ook erg eigengereid dus als ze iets niet in het hoofd heeft kan je het vergeten en ze vind het heerlijk nog in de wagen te zitten.
    Onze eerste enkele wagen was ook 750,- en daarom ben ik ook gaan kijken op mp en een hele mooie urban jungle gevonden voor 280,- met alles erop en eraan.

10. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

Feb 10, 2007
    10,549
    0
    0
    zandvoort
    Onze meiden schelen 22mnd en wij zijn ook voor de duo wagen gegaan.
    Wij vonden het eerst ook niet nodig. Maar ik moet hier alles lopend doen omdat ik vaak geen auto heb.

Megan is echt een stuifkuiken en gaat alle kanten op behalve de goede. En dan moet ik de wagen laten staan, met alles er op en eraan, en achter haar aan rennen........nie handig in de supermarkt ofzo ;)

Wij hebben gekozen voor de Icandy peach.....gen goedkope wagen dat wel maar hij kan heel handig ook veranderd worden in een enkele wagen. We hebben dan ook een mee rij plankje gekocht voor als we ergens naar toe gaan dan hoeven we niet de hele wagen in de auto te proppen ;)

11. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

Jul 25, 2008
    1,945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Hier 23 maanden verschil. De oudste is ondertussen ruim 2,5 en ik gebruik de wagen nog steeds.
    Ik heb een dubbele wagen achter elkaar voor 50 euro op marktplaats gekocht. Ik heb geen lichamelijke klachten en ben vrij sterk/groot dus ik heb totaal geen moeite met sturen of stoepjes op/af etc. Ik lees hier namelijk dat mensen dat te zwaar vinden ofzo, maar ik vind het amper zwaarder dan een normale wagen met 1 groot kind. (maar goed, die van mij zijn 10+20 kilo ofzo dus ik ben wel wat gewend)
    Ik vind het echt ideaal, mijn oudste kan ook wel zelf lopen, maar in winkels enzo gaat hij wel even zitten. Ook hele lange stukken is dit gewoon makkelijk.
    Ook klap ik hem zonder moeite in en leg hem zo in mn twingo.
    Het is een firstwheels. Vooral 2e hands op marktplaats zou ik persoonlijk écht doen.

12. joan81

joan81 Bekend lid

Dec 28, 2008
    822
    0
    0
    Hoeksche waard
    Onze meiden schelen 17 maanden, ik wilde ook geen duo wagen want Sienna liep al hele stukken zelf. Wij hebben toen de kid-sit gekocht voor haar en zo kon ze toch zitten als ze wilde. Daarnaast hebben we een buggy gekocht als we een dagje weggingen.

Maar nu hebben we vorige maand toch een duo buggy gekocht want Sienna is zo ondernemend en als ze moe is wilt ze niet meer zitten op de kid-sit en ook niet meer lopen maar gedragen worden.
    We hebben de koelstra simba twin buggy (wel via mp) gekocht.
    De meiden zitten gezellig naast elkaar en Sienna kan lopen als ze wilt en is ze het zat dan kan ze lekker zitten of als ze niet luisterd dan moet ze ook in de buggy.

13. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,883
    0
    0
    juf bovenbouw
    Noord-Brabant
    Ik zou zeker wel een tweelingwagen kopen. (tweedehands vind je ook goede) Onze jongens zijn nu 28 maanden en die hebben de kinderwagen ook nog steeds nodig hoor. Houden het echt nog niet vol om mee naar de super te lopen en over stadten, heb je het dan al helemaal niet.

Gaat hij je oudste dan constant voor je dragen? Want als hij dat 7 dagen per week doet als je/jullie ergens naartoe gaan, ja, dan heb je geen duowagen nodig ;)

14. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

Jun 28, 2009
    981
    0
    16
    Nou dat is nog het grappige... Want meneer houd niet van wandelen/boodschappen doen e.d. dus de keren dat wij tot nu toe samen naar buiten zijn gegaan mét dochter in de kinderwagen (dus niet naar de auto/opa oma/e.d.) zijn op 1 hand te tellen... Hij heeft dus een mening over iets wat echt tja, helemaal mijn kant van het ouderschap is..om het zo maar even te zeggen:)

15. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

Jun 28, 2009
    981
    0
    16
    Ben ook niet van plan om hem NU al aan te schaffen, dat zou een beetje onzinnig zijn, orienteer me er wel op:D

Share This Page