Discussie met man - WW uitkering

Discussie in 'De lounge' gestart door MadeInUSA, 2 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bien1990

    Bien1990 Fanatiek lid

    8 okt 2015
    1.089
    391
    83
    Mijn man heeft ook een keer gehad dat zn contract niet verlengd was en een nieuwe baan pas maand later begon. Hij kon zn nieuwe overeenkomst insturen als bewijs en zn sollicitatieplicht voor die maand verviel toen als ik het mij goed herinner.
     
    Novi vindt dit leuk.
  2. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.169
    1.591
    113
    Vrouw
    Ik heb niet heel het topic gelezen dus misschien mosterd na de maaltijd, maar voor een maand ww aanvragen kan niet. Je neemt minimaal 3 maanden op, ongeacht of je ook echt 3 maanden betaald krijgt. Je nieuwe baan, is dat minstens net zo veel uren als je oude baan? Anders ben je namelijk verplicht te blijven solliciteren voor de restant uren, wil je dat niet dat kan maar je ww loopt door en daarmee je opgebouwde recht steeds verder af.. misschien goed om mee te nemen in de afweging:)
     
  3. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.342
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    zijn niet nergens op gebaseerd hoor. Zelf de ervaring. Wellicht dat het systeem inmiddes wat verbeterd is, Maar in de tijd dat wij het nodig hadden was het 1 drama. En nee dat had niet te maken met dat wij zelf dingen niet goed ingevuld hadden.
     
  4. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.906
    1.187
    113
    Nederland
    Maar dat betekend niet dat ze het niet kan aanvragen. Ze heeft er recht op.
    Hoogstwaarschijnlijk zal ze alleen één maand uitbetaald krijgen en de overige maanden, mits ze meer dan 87,5% van het WW maandloon verdiend niets ontvangen. Verdient ze minder dan die 87,5% dan wordt het alsnog aangevuld. De verplichtingen blijven dan wel lopen.
     
  5. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.169
    1.591
    113
    Vrouw
    Ik zeg ook niet dat ze niet kan aanvragen:). Ik benoem het meer zodat ze weet dat ze meer rechten verliest dan dat ze krijgt, iets wat mogelijk fijn is om in de beslissing mee te nemen.
     
    G89 vindt dit leuk.
  6. catlady

    catlady Bekend lid

    26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Ik heb vorig jaar 2,5 maanden ww gehad. Bedrijf moest inkrimpen, kreeg aanbiedingen van een paar bedrijven maar starttijd paste niet. Begin september gingen we lekker op vakantie voor twee week.

    Een week na de vakantie had ik weer werk

    Heb in die tijd in de 2e maand pas een oproep gehad van een uwv coach. Daar geweest. Die zei al dat ik absoluut geen hulp nodig heb bij het vinden van een baan.

    Neem gewoon een maandje ww. Je hebt er recht op. En voor een verhuizing is het handig dat er wel geld binnenkomt.

    Verhuizen valt meestal duurder uit als origineel gedacht
     
  7. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Probeer, voor zover je dit nog niet hebt gedaan, je goed in te lezen in de voor en tegens.
    Welke rechten heb je met en zonder ww. Welke plichten heb je met en zonder ww.

    Ik vind je argumenten goed. Maar niet sterk genoeg om in jouw situatie als kostwinner een beslissing te nemen.
     

Deel Deze Pagina