voorkeurshouding

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door michellle81, 2 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. michellle81

michellle81 Actief lid

4 sep 2008
    397
    0
    0
    haarstyliste/visagiste
    rotterdam
    meiden ,

ik was van de week bij het consultatiebureau en nou zei die vrouw dat eva haar hoofd rechts wat platter is ,ze slaapt ook altijd op rechts ,maar nu probeer ik van alles bed draaien speeltjes voor haar hangen ,maar het helpt niet ,binnen 5 min ligt ze weer op rechts ...
    Hebben jullie mischien een iets betere tip ?

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Speeltjes alleen maar aan de andere kant aanbieden (helpt hier geweldig goed) en wat betreft in bed: overdags probeer ik het niet eens (ik leg hem er alleen goed in), maar 's avonds raakt ie op een gegeven moment in een diepe slaap en als ik dan zijn hoofdje draai, blijft ie meestal wel een tijd liggen.
    In ieder geval gewoon met alles wat je doet, de andere kant stimuleren. Echt gewoon bij alles. Als je bijvoorbeeld rondloopt en haar aandacht richt zich ergens op, draai jezelf dan zo dat ze via die kant moet kijken zeg maar.

Hier is trouwens zijn hoofdje aan 1 kant ook iets afgeplat, maar ik bemerk helemaal geen voorkeurshouding :(

3. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

en als het echt niet helpt heb je zo'n speciaal ding waar je haar tussen kan leggen.
    Babysleep ofzo, maar of dat goed is weet ik niet hoor.
    zelf nooit gebruikt

4. Almi

Almi Actief lid

30 mrt 2008
    356
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb op een gegeven moment het bedje zo gedraaid dat hij met zijn minder favo kant (links) naar het raam lag. Ook rolde ik wel eens een hydrofiel luier op en legde deze onder de schouder, zodat hij vanzelf naar links draaide.

Succes!

5. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    * speeltjes links leggen.
    * evtueel bedje anders om zetten.
    * fysio inschakelen die gaan met je aan de slag en leren je oefeningen te doen.

Esmee had het ook en we zijn toen op aanraden van het cb gelijk naar de fysio gegaan , ze heeft tot dat ze 6 maanden was fysio gehad.

6. henkie24

henkie24 Niet meer actief

ik leg ze overdag gewoon op haar zij met een stevig kussen achter haar rug. hoe ze dan natuurlijk wel goed in de gaten. s'nachts mag ze willen hoe ze wil. en ik moet zeggen nu na een aantal weken ligt ze ook al weleens uit haar eiegn op dr verkeerde kant. even volhouden dus

7. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    mijn zoontje had het ook, ik had zón driehoekje in bed waar hij tussen kon liggen en overdag had ik hem veel op een hoofdkussen naar de goede kant in de box liggen. het was hier ineens over met 4 maanden, toen keek hij alle kanten goed op.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Naar de osteopaat! Hier hielp dat stimuleren ook echt geen ene moer, en na 4 behandelingen is Thirza niet alleen van de voorkeurshouding af, (ze kan nu echt weer alle kanten op kijken), maar slaapt ze ook beter, spuugt ze bijna niet meer op en is ze veel rustiger geworden...
    Voor een osteopaat: www.osteopathie.nl

9. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Idd, naar de osteopaat! Jinthe loopt er al vanaf dat ze 6 weken was en de kinderfysio is ook gelijk ingeschakeld. Daar heeft ze een zijligkussen van gekregen.
    Afgelopen week is haar hoofdje opgemeten en ze zat op 107,8%. Vanaf 110% is directe doorverwijzing voor een redressie-helm. Tussen de 108 en 110% wordt het nader bekeken.
    Ben zo blij dat ik actie heb ondernomen, nu hoeft ze geen helmpje ;)

10. Judi

Judi Actief lid

27 mrt 2008
    236
    0
    0
    Onze zoon heeft ook een voorkeurshouding. Idd alle speeltjes naar één kant, dat helpt toch wel. Ik heb ook zo'n babysleep ding en die gebruik ik overdag. Echter vindt hij op zijn zij liggen helemaal niets. Toch maar doorzetten hoor, maar echt funny is het niet.
    Ik ga ook met hem naar de fysio. Es kijken of dat helpt
    Als dat niet helpt ga ik naar de osteopaat.

Oja, pas bij de dokter geweest. Die zij tussen het onderzoek door. "Oh, hij heeft een beetje een afgeplat hoofdje. Dat gaat vanzelf weer weg hoor".
    Later vertelde ik hem dat Mees bij de fysio 'loopt'.

Wat wordt er toch tegengesproken her en der.

Het blijft uitvinden.

Ik hooop dat Mees zijn hoofdje weer zijn oude vorm terug krijgt hoor. Vanaf de echo's was ik al zo gek met zijn ronde achterkoppie.
    We doen ons best. Meer kunnen we niet doen.

11. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Wij zijn ook naar de osteopaat geweest en na 3 behandelingen was het over.
    Vorige x moesten we van CB nog fysio bellen voor afspraak en laatste x was zijn hoofdje weer helemaal goed ZONDER fysio! :)
    Dus kan echt osteopaat aanbevelen.

12. Irma1968

Irma1968 Actief lid

12 sep 2008
    145
    0
    0
    Het ligt er ook een beetje aan hoe hardnekkig de voorkeurshouding is. Mijn meisje kreeg vanaf 9 weken tot een jaar fysio voor haar motoriek, 4x naar de osteopaat geweest, toch een redressiehelmpje en na een jaar was alles over.. Wij zijn tevreden over haar hoofdje en hebben geen seconde spijt van het helmpje. Fleur heeft er geen last van gehad. Zonder de helm had ze voor haar hele leven voor "paal"gelopen..

Deel Deze Pagina