Hihi, ik dacht net zo, ik dacht: nu komt er wat hoor! 21 graden is ons ook te warm. Overdag thermostaat op 18, 's avonds 19, als het vriest 20, die staat echt nooit op 21 graden! Je kan je kind op een kleed zetten, een trui en sloffen aandoen? Wij spoelen het haar gewoon uit met badwater, hij poept en piest er niet in ofzo, dus ik zie daar heel geen kwaad in!
Hier ook een papa die wel relaxter met de zaken omgaat. ik denk er soms veel te veel over na. Wat betreft de kamertemperatuur: het ligt er ook wel aan waar je woont. Hier staat de temperatuur wel op 23 graden hoor... (zal nu wel reacties krijgen van zo hé). maar wij wonen boven het water, hebben een laminaatvloer die koud is en de wind staat eigenlijk altijd wel op het huis. Daarbij een riante woonkamer dus groot oppervlak, dus heb het koud bij 21 graden zeker als we even relaxen. We hebben ventilatieroosters dus raam openzetten zomaar is niet nodig.
O, en over naar adem happen: dat doet Thirza ook altijd, (enkel als ik samen met haar in bad zit en ze tussen mijn benen en tegen mijn borst aanzit als ik haar haar uitspoel, doet ze het niet). Bij badwatertemp. Is gewoon omdat ze dat water over d'r koppie toch spannend vindt, volgens mij, en heeft denk ik minder met de temp te maken...
Hier is het s'morgens 16 graden in de kamer en dat laat ik dan zo totdat ik mijn huishoudelijke dingen heb gedaan (anders vind ik het gewoon te warm), daarna gaat die omhoog naar 18 graden en 's avonds gaat die naar 20 graden. Ruim een uur voordat wij naar bed gaan zetten we hem weer op 16 graden. Wat betreft het badwatertemperatuur ik zou het ook niet op prijs stellen dat ik een bak kouder water over mijn kop gegoten krijgt maar als ik dat bij mijn kinderen zou doen dan hoort de hele buurt het. , dus ik denk dat als het echt te koud is voor je kindje ze het papa wel duidelijk weet te maken.
Ik zet héél af en toe de verwarming op 21 graden, acht ik echt zit te rillen zeg maar . Verder staat ie overdag gewoon op 19 of 20 graden. 's Avonds rond een uur of acht zet ik hem lager, het blijft toch nog wel een paar uur warm genoeg hoor. Maargoed, om dan meteen het raam maar open te gooien terwijl jullie dochter zit te spelen vind ik een beetje ver gaan. Wel herken ik 'ze kan toch veel hebben', maar dan niet van mijn man (die is voorzichtiger dan ik..) maar van.. opa! Opa past een ochtend in de week op dochter en ging rustig bij min zes met haar wandelen. Zonder wantjes - nouja, ze deed ze maar uit. Na tweehonderd meter begon dochter te brullen te te rillen, toen is opa toch maar teruggegaan.. Ach, ze kan het wel hebben, en weet opa veel hoe koud het is als je stil zit in een buggy?
Poeh wat warm. Hier 19 graden. Warm genoeg. Julian heeft het nooit koud. Maar dat koude water over haar hoofd vind ik wel wat raar. Dat zou ik ook niet leuk vinden. Verder is iedereen anders en zullen jullie wel vaker dingen anders doen. Ik zou daar niet zo'n punt van maken eigenlijk.
hm, tja het zijn voor mij ook niet echt dingen om mij heel erg druk om te maken. 21 graden, pfff, ik puf al als ik het lees. En over die muts, ik doe een muts alleen op als het vriest hoor. Met temperaturen van de afgelopen week niet. Met aangeven bedoelen ze niet dat ze het letterlijk zegt, maar ze zal wel lelijker gedaan hebben als ze het echt niet tof vond.
Ik heb hier de verwarming 's avonds ook op 21 graden staan hoor. Bij 20 vind ik het net te fris. En idd, vrouwen denken veel meer na bij de dingen dan mannen.
ik snap wel wat je bedoelt, hier ook een papa die het allemaal wat minder nauw neemt. alhoewel dit hier komt dat hij er van uit gaat dat ik het allemaal wel regel. moet hem altijd ff er aan herinneren dat de douche niet te heet is(hij doucht echt op 40 graden) als ie samen met jamie gaat douchen. hij zou er ook nooit aan denken om jamie zn medicijnen te geven of mij uberhaupt te vragen of ik wel aan zn medicijnen heb gedacht die dag. hij gaat er gewoon van uit dat dat mijn taak is. hij had laatst ook van zn tante op zn kop gekregen omdat ie jamie mee naar haar toe had genomen zonder jas (in de auto maar toch een paar minuten buiten in de kou) en vervolgens deed ik het thuis nog even dunnetjes over volgensmij zien sommige mannen (zoals die van mij) zulke dingetjes waar wij als moeder altijd aan denken, gewoon niet!
Hier verwarming op 18-19 graden. 's Morgens is het hier 16 graden en als we beide werken gaat ie voor dat eventjes ook niet aan. Haartjes uitspoelen doe ik gewoon met badwater.
Ach, mijn man doet nog steeds een luier verkeerd om aan, maar hij is wel een lieve leuke papa en dat is toch veel belangrijker?
Hier is het net andersom, haha... Ach ja, onze meid is geen koukleum, ik ga gerust met haar fietsen als het met bakken uit de hemel komt (meestal wel een regencape aan, maar geen muts op..). Handschoenen wil ze ook niet aan, maar ik hoor ze nooit klagen. Als het flink geregend heeft gaan we lekker in de plassen stampen, en dan trekken we wel weer droge kleren aan. Als ze op blote voeten wil lopen, mag dat. Ze komt vanzelf om sloffen vragen als ze dat wil. Enz.. Wat betreft aangeven.. Je dochter zal niet vragen om het raam dicht te doen. Maar je zal wel aan haar merken als ze zich niet behaaglijk voelt (mopperen, zeuren..).
haha herkenbaar!!! je ziet dit bij bijna alle ouders. het typische verschil tussen man en vrouw. vrouwen zijn van nature verzorgend naar een kind toe, een moeder bied het kind daarmee veiligheid. de vader helpt een kind de wereld te ontdekken door avontuur, wilde spelletjes etc. het is natuur! en daar hoort bij dat verzorging een minder groot belang is. wat ook niet erg is want dat stuk verzorg jij. probeer je man het niet kwalijk te nemen. zie er de balans van in. het heeft een functie, ook al is het bloed irritant voor je.
Jullie hebben een meningsverschil. Ik ben het eerder met je man eens dan met jou, maar daar heb je natuurlijk niets aan. Jullie moeten toch meer naar elkaar toe komen en ik zou daarbij je dochter als leidraad nemen. Vindt zij dat water wat niet helemaal op temperatuur is prima? Laat het dan lekker. Mijn man doet dingen ook wel eens anders dan ik, wat in mijn ogen dan niet de beste manier is, maar is dat zo'n ramp? Hij is anders van mening en mijn mening is niet superieur.
van een keertje door de regen fietsen houden ze niks aan over hoor vandeweek ging ik naar mijn zusje toe, met Soraya, en toen begon het ook ineens te regenen, en ze vond het geweldig! ook wel eens in de kinderwagen, boodschappen doen, en dan begint het te regenen en heb je je regenhoes niet bij je.. kan niet zo veel kwaad hoor
Hier de verwarming ook best hoog... ook 21 soms 22 graden.. wij hebben best een oud huisje die tocht... slaapkamers kan ik helemaal niet warm krijgen... en ben gewoon een koukleum Mijn dochtertje stop ik het liefst zelf in bad weet precies hoe warm het water enzo moet... als mijn man het doet laat ik eerst zelf het bad vollopen... in sommige dingen is hij ook anders als ik... maar koud water gebruikt hij ook niet... maar goed net als bovenstaande denken mannen gewoon anders als ons vrouwen
Mijn zoontje geeft het aan door bv klappertanden als hij het koud heeft (of hij krijgt blauwe lippen, net als z'n moeder vroeger). En als hij het te warm heeft trekt hij zijn sokjes/slofjes gewoon uit (ook bij 13 maand al, al was het toen zomer en had hij niets aan zijn voeten, hij kon het toen wel). Vaak worden ze dan wat jengelig. En in het geval van koud water over haar hoofd heengooien, dat had je echt wel gemerkt, dan was ze echt wel gaan huilen als het haar niet had aangestaan Echt waar hoor, maak je niet te druk, kindjes kunnen heel veel hebben!!!