Ik vind het persoonlijk echt heel erg lelijk een baby met oorbelletjes. En daarnaast vind ik eigenlijk dat je het niet kan maken om oorbelletjes te laten schieten bij je dochter als je vriend tegen is. Als iemand oorbellen bij mijn kind zou laten schieten terwijl ik het er niet mee eens ben zou ik ongelofelijk kwaad zijn.
dat is inderdaad ook nog zo'n punt... Wil je een ruzie ontketenen ofzo, door het toch te doen als je vriend ertegen is... Verder vind ik het inderdaad ook erg lelijk, ordinair zelfs...
Ik vind het ook echt niet nodig om dat te laten doen bij zo een kleintje. Laat haar maar lekker zelf beslissen als ze straks oud genoeg is. Ben het dus ook met je vriend eens.
Ik zou het dus never nooit doen. Pas als Sterre erom vraagt mag ze oorbellen. Ik vind het zelf niet te geloven dat mensen hun baby pijn laten lijden om iets wat ze zelf mooi vinden. Je vriend wil het niet, het is ook zijn kind! Misschien wordt je dochter wel een alternatief meisje, en wil ze geen oorbellen, of ze denkt aan energiebanen die daar lopen (vriendin van mij, die heeft geen oorbellen omdat ze denkt dat dat je "chi" verstoord, en dat is haar goed recht, en haar keuze!!!). In ieder geval, ik zou het echt nooooit doen zonder dat ze dat zelf aangeeft.
Vind het ook niet mooi staan en zou het zelf absoluut niet doen totdat ze het écht zelf wil EN mijn man het er mee eens is.
Hoi, Naast dat ik oorbellen bij baby's/kleine kindjes ook echt niet mooi vind, inderdaad tikkie ordinair zelfs, blijft bij mij vooral hangen dat het jou niet interesseert wat de papa van dit meisje er van vindt. Ik vind dat heel raar. Ik zou nooit iets doen waar mijn vriend het niet mee eens is en ik verwacht van hem absoluut hetzelfde. We zijn allebei evenveel ouders en moeten het eens zijn over dat soort dingen. Ik zou me toch een partij boos worden als hij ineens thuis zou komen met onze dochter en ze heeft gaatjes... sjonge, huis zou te klein zijn hoor! En dat geldt andersom precies zo. Ik zou zeggen: wacht toch even... ze kan nog jaren met oorbelletjes lopen als ze dat zelf wil. En je kunt echt wel op een andere manier er voor zorgen dat ze een echt meisje is hoor. Kleertjes, haarclipje, dat soort dingen... misschien armbandje? Al vind ik dat laatste zelf ook niet mooi staan.
Hoi, Wij hebben bij onze dochter gaatjes laten prikken toen zij zo'n zeven maanden oud was. Wij vinden het gewoon mooi en leuk en ik zie niet in waarom dat ordinair of asociaal is!! Ik geef toe dat ze het niet leuk vond toen we ze lieten zetten, want ze heeft wel eventjes gehuild, dit was echter al over voor we de winkel weer uit waren, dus het is mij reuze meegevallen. Wij hebben elke dag een paar keer aan de belletjes gedraaid en er sterilon op gedaan en we hebben nergens last van gehad. Ik lees dat sommige mensen van mening zijn dat die kleintjes er zelf niets aan vinden. Nou ik denk daar anders over! Wij hebben een nichtje van bijna twee jaar oud met oorbelletjes en die vindt het prachtig!! bijna wekelijks wil ze andere in en dan loopt ze er ook echt mee te pronken op haar manier, heerlijk toch! Kortom, ik zeg: DOEN!!, maar wel even met je vriend overleggen natuurlijk!
nu niet, dan niet en nooit niet!!! Ik vind het echt gewoon lelijk.. ja sorry je vraagt er zelf om.. Ik vind het ordinair... Maar goed, ieder zn eigen ding he...
Maar dan heb je het al over een kindje van 2, dat is toch anders als een kindje van een paar maanden. Ik persoonlijk vind het ook niet mooi, maar ieder moet dat voor zichzelf weten... Ik zou het alleen niet tegen de wens van mijn man indoen... Dat wekt niet bepaald vertrouwen, lijkt me. Mijn man zou dan ook echt niet blij zijn... Iemand zei: dan lijken ze tenminste op meisjes... Jitte heeft geen oorbellen, maar ligt volledig in het roze in de kinderwagen, met notabene een bloemetjesjurkje aan, en ik krijg nog de vraag: "Is het een jongetje of een meisje?" Daar had geen oorbel aan geholpen... Ik heb trouwens geantwoord dat het een jongetje was, maar dat ik liever een meisje had gehad, vandaar de roze bloemetjesjurk... Stomme vraag, stom antwoord...
Afschuwelijk om je baby om zoiets onbenulligs pijn te laten lijden. Ik had onwijze last van mijn gaatjes en die waren ook niet ontstoken maar dat enorme branderige gevoel kan ik me nog erg goed herinneren. Ik was 17 toen ik ze liet zetten, tegen de wens van mijn moeder in (ik moest eigenlijk wachten tot ik 18 was). En als je vriend er op tegen is en je doet het toch? Ai! Foute boel.
Ik zou het niet met een paar maanden doen maar als mijn dochtertje 1 jaar is ga ik haar ook gaatjes laten schieten, ik vind het super staan en dan wel kleine knopjes. Ik was zelf ook ongeveer een jaar oud toen ik oorbelletjes kreeg. En mss is je vriend nu tegen en als ze straks geboren is wie weet? Ieder zijn mening. Groetjes
Ieder zijn keuze. Zelf wacht ik wel tot ze er om vraagt en een paar jaar ouder is. Ik zou alleen niet toch zo'n beslissing nemen of het gewoon doen als mijn man het er niet mee eens is. Het is toch ook zijn kind.
Ik houd er persoonlijk ook niet van, maar daar heb jij geen boodschap aan, want jij vind het wel mooi Zelf ben ik van mening dat je beslist over het lichaam van je kind, welk recht heb je daartoe? Laat haar dat zelf doen als ze oud genoeg is. Stel je eens voor dat je op een ochtend wakker wordt met 1 of andere piercing die je niet wilt, maar omdat je man het zo prachtig vind staan heeft hij je voor de aardigheid even gedrogeerd en zo'n ding laten zetten...Boeien wat jou mening in deze is... En dat je met zoiets onbenulligs willens en wetens tegen de wil van je man in wil gaan, vind ik bijzonder egoïstisch. Jullie zullen een middenweg moeten vinden, maar stiekem iets achter zijn rug om doen waarvan jij weet dat hij er pertinent tegen is, kan het begin van het einde zijn. Hoe moet jou man je ooit nog vertrouwen? Het is net zo goed zijn kind als jou kind! Ik zou trouwens ook constant in angst zitten dat mijn meisje ergens aan zou blijven hangen tijdens het spelen. Brrrrrr, moet niet aan de gevolgen denken
Ik vind het persoonlijk als ze zo klein is echt geen gezicht. Neigt idd een beetje naar ordinair. Zie er ook het nut niet van in. Vraag me eigenlijk ook af of het niet gevaarlijk is als ze zo klein is: dadelijk gaat ze er aan lopen trekken ofzo of slikt ze het dan in. (misschien ben ik nu wel erg overbezorgd) En ik kan er echt niet bij dat je zoiets wilt doen tegen de wil vd vader in! Zoiets moet je toch samen beslissen. Wat zou je doen als hij haar zou laten tatoeren zonder dat jij het wilt? (is ook blijvend en doet ook pijn en heeft ook infectiegevaar)
haha.. zoveel reacties had ik echt niet verwacht.. en ik snap jullie reacties ook wel allemaal.. en het is niet zo dat mijn vriend het niet weet.. hij weet wel dat ik het laat doen.. alleen hij zegt dat hij het er niet mee eens is,... enjah voor de rest. mijn moeder heeft mij vroeger ook met een paar maanden oorbellen laten schieten.. en me nichtjes ook.. en die vinden het ook allemaal prachtig.. dus ik zie het alleen maar vanuit die situatie.. en iemand vroeg of ik al van mening veranderd was.. nee sorry dat ben ik nog steeds niet.. het is toch ieder zijn eigen keuze.. en ik respecteer en snap de keuze ook van moeders die het niet willen doen.. maar toch is dit iets dat iedereen zelf beslist (iedere moeder).. en later vinden alle meisjes (die ik ken) het helemaal geweldig met leuke oorbelletjes in en zo zou ik mijn meisje ook graag willen zien..
of je het mooi vindt is persoonlijk. Wat ik wel storend vind aan je berichtje is dat je zegt het gewoon te doen, ook al wil je vriend het niet. Jullie zijn straks ouders en moeten samen beslissen over je kindje.. de "ik doe het lekker toch"-fase ben je hopelijk wel voorbij..
Je respecteerd alleen de mening en keuze van je man niet en die staat toch veel dichter bij je dan alle andere moeders van de wereld.. Ben blij dat ik niet zo in mijn relatie sta met mijn man, had wat geworden zeg
Ben het helaas ook met je vriend eens. Ik vind het ontzettend zielig. Ik zou mijn meis nooit pijn laten lijden alleen omdat ik het mooi vind. Ik had het niet gedaan. Pas als ze er zelf om vraagt. En zeker niet als min vriend het er niet mee eens is. Het is ook zijn kind, hij zou woest zijn als ik toch mijn zin doordreef... Niet wat je wilt horen waarschijnlijk, sorry...