discussie met vriend over oorbellen bij baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door FairyLaughs, 22 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    kennisje van me liet al oorbellen schieten bij haar dochter toen ze 6 weken oud was, ze had aan het cb gevraagt of dat al mocht en volgens hun kan dat want ze schijnen er dan minder last van te hebben.
    bij de meeste juwelieren waar ze gaatjes schieten moet je als ouder zijnde tekenen dat je gaatjes laat schieten.

persoonlijk vind ik het zelf ook erg lief staan maar bij mijn dochter wacht ik er nog mee , ze heeft net een bril en dan ook nog gaatjes dat is dan weer net teveel voor haar.
    ik en mijn man hebben zo van we wachten er mee tot dat ze er zelf om vraagt.

ik was 1 jaar toen ik mijn 1ste gaatjes kreeg.

2. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Je***, Wat een vreselijk filmpje.:$:$:x
    Nu ben ik nog meer overtuigd. Een kind wat nog niet zelf om oorbellen kan vragen is er niet aan toe!!!!

Het spijt me zeer voor je maar dat is toch walgelijk om je kind zo pijn te doen. Laatstaan een kind van 3maanden. Laat je na kijken.:(
    Mischien dat ik nu een beetje hormonaal loop te doen. En iedereen moet het voor zich zelf beslissen. Maar om dan ook nog eens zo over je partner heen te lopen??

Nee, geef mijn mijn porsie dan maar aan Fikkie,zo doe ik het niet.

3. deetje

deetje Bekend lid

10 dec 2007
    563
    0
    0
    docent
    Friesland
    Bij dieren valt het aanbrengen van oormerken onder het Ingrepenbesluit- dit beschermt tegen onnodige aantasting van de lichamelijke integriteit- dit is het recht om HEEL te blijven! Helaas dat dus voor mensen wat minder goed geregeld. Je ouders beslissen, maar jij komt er nooooit meer vanaf! Dat is toch eigenlijk raar?

4. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    ik zie het filmpje nu pas, vindt het ook nu zielig.
    sorry voor mijn reacties!!!

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik vind dat een kindje idd zelf moet beslissen of het oorbellen wil of niet. Ook vind ik oorbellen bij baby's gewoon niet mooi. En ja ik ben er dus tegen om mijn kinderen oorbellen te geven terwijl ze het niet hun eigen beslissing is.

Ook mochten een van de kinderen hier oorbellen willen ga ik niet naar een juwelier om ze met zo een doordruksysteem te laten 'schieten' maar dan gaan we naar een piercer en laten we het daar netjes, schoon en veilig doen. Die doordruksystemen zijn mi nou niet bepaald hygienisch.

Filmpje ook gekeken (trouwens wel lullig als die mama hier op het forum haar eigen filpje terug vind met al die negatieve reacties erop :) ) en dat vind ik dus idd echt gewoon sneu voor dat kindje. Weet totaal niet wat er gaat gebeuren, schrikt zich duidelijk een ongeluk en is overstuur en wat doet mama die lacht er gewoon om. Nee ik vind dus niet dat je dit voor je eigen lol bij je kindje laat doen. Maar vooruit ieder zijn mening en ieder doet het gewoon zoals ze het zelf willen, prima ;)! Maar van mijn kinderen blijven ze mooi af :D!

6. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    wat een overdreven reacties zeg!

mijn dochter heeft wel oorbellen
    heeft ze gekregen toen ze zo,n beetje 6 weken was
    mijn vader heeft ze zelf gezet bij iedereen in onze fam trouwens de meisjes dan

ik vind het superr mooi en idd als ze zo jong zijn voelen ze er het minste van

ordinair vind ik het zeker niet
    en degene wie zegt dat het verminken is dit laat echt helemaal nergens op
    als ze ze later niet mooi vind haalt ze ze eruit en groeien ze dicht !
    wat nou verminken?

dus tja ik ben er wel voor ! maar moet wel zeggen dat jullie het allebi natuurlijk moeten willen
    als jou vriend het niet wil zou ik het zeker niet doen
    succes

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Helemaal prima als het jouw keuze is ;)! En dat laatste wat je zegt vind ik eigenlijk ook wel heel belangrijk eigenlijk ;)! Zowel mama als papa moeten het ermee eens zijn als het gebeurd.

Maar ik ben het er niet mee eens dat het als je jong bent minder zeer doet dan wanneer het kindje ouder is. Het is mi alleen zo dat wanneer het kindje ouder is het meer een naam kan geven ;)! Hoewel ik oorbellen prikken zelf totaal niet pijnlijk vond de laaste keer, dus hoe ouder hoe beter misschien zelfs, grapje ;)!

En dat dichtgroeien das echt lang niet bij iedereen. Ik zelf heb toen ik een jaar of 3 was oorbellen gekregen omdat ik het blijkbaar zelf wilde ;) maar later echt jaren geen oorbellen in gehad en toen geprobeert en nog altijd open maar toen inmiddels 5 jaar geleden zelf nieuwe gaatjes laten prikken (omdat ik die oude gaatjes niet helemaal netjes recht vond zitten) en zelfs nu nadat die oude gaatjes dus alweer 5 jaar niet gebruikt zijn kan ik er nog zo een oorbel doorheen halen ;)!

8. pixie

pixie VIP lid

30 mei 2008
    12.315
    0
    0
    woonbegeleider psychiatrie
    Leusden
    hier iemand die oorbelletjes kreeg als 2 jarige . en nu? ik draag nooit oorbellen maar zit wel met gaten in mijn oren? thanx mom!!

ps. ze groeien niet dicht maar krijgen soms pus ern die ik moet schoonmaken anders gaat het jeuken> als reactie op ikkelies

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Pixie,
    Tja hier dus ook ;)! Links en rechts zit bij mij ook nogeens op verschillende hoogte ;)! Maar ik wilde toen blijkbaar zelf heel graag oorbellen, jaja ;) haha! Hoewel ik nu dus wel oorbellen draag maar in nieuwe wel recht zittende gaatjes ;)! En die viezigheid eruit moeten halen is hier precies hetzelfde anders gaat het hier helemaal rood worden en het stinkt ook die troep die ik eruit haal dan, bleh!

10. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ik bedoelde ook meer dat als je de oorbellen eruit haalt dat het niemand opvalt dat er gaatjes zitten
    of ze moet bovenop iemand zijn oor gaan staan hihi
    en het was ook meer op het idee van waar slaat het verminken nou op ?
    als dit al verminken is?? snap je

en met minder pijn bedoel ik
    ze kunnen er niet aan trekken ze kunnen er niet met vieze vingers aan zitten smeren zodat het gaat ontsteken enzz

mijn vader heeft er ook 2 bij mij gezet als baby
    zelf heb ik ook nog gaatjes laten schieten
    maar alle gaatjes wie ik heb laten schieten bleven ontsteken enzz
    degene die zelf zijn gezet heb ik nooit last van gehad

11. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Als ik een meisje zou krijgen laat ik pas gaatjes schieten als ze het echt zelf wilt. Ik vind het voor baby's echt helemaal niks, ze weten niet wat er gebeurt.

Gaatjes schieten doet gewoon flink zeer. Ik was zelf 12 en toen er 1 gaatje was geschoten heeft het uren geduurd voor ik de volgende liet schieten.

het wil er bij mij niet in dat ze er jong minder last van hebben, baby's hebben net zo goed pijn als volwassenen.

Ik vond het filmpje vreselijk om te zien en dan nog een jongetje. Laat een kind toch later zelf beslissen of het wel of geen gaatjes wil.

Als reactie op de TS, ik geef je vriend gelijk. Ik vind het nog veel te vroeg.

12. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Gaatjes in de oren van een baby schieten is pas overdreven. En waarom zou je zoiets doen? Omdat jij het mooit vindt want je kindje heeft er geen moer aan behalve de pijn. Maar ach, jij vind het mooi, dus pijn lijden zal ze. Als dat de reden is, dan zou ik lekker een pop nemen. Daar kun je ongestoord je gang bij gaan.

13. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    hoe jonger je het doet hoe minder ze er last van hebben.

tja dat het even zeer doet dat klopt maar een inenting doet ook erg zeer.

14. Alita

Alita Niet meer actief

Nee heb ik niet gekeken, maar ik blijf erbij dat jullie erg overdreven regaeren, verminking, ordinair, nou zeg dat vindt ik niet normaal!!

Ik heb op latere leeftijd de tweede gaatjes erbij laten schieten en zoveel pijn doet het niet! Jullie doen net of het zo`n extreme aangelegenheid is dat het kind het nooit meer vergeet, sorry maar wat een onzin!!!!:x

15. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik zou zeggen kijk maar eerst naar het filmpje voordat je hier zit te roepen dat de reacties hier onzin zijn. 95 % is hier overeens dat dit echt te zot voor woorden is, dus iedereen kraamt onzin uit behalve jij?

Wij hebben hier over een een jonge baby en niet over jou op latere leeftijd. Het verschil lijkt me toch enigszins groot.

16. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Ik kan me wel voorstellen dat je partner het niet leuk vind. Waarom er tegenin gaan en toch doen, waar gaat het eigenlijk over........paar oorbellen, wil je daarvoor onmin veroorzaken tussen jouw en je partner? Als je dochter straks een mooi bos haar heeft, maar hij vind het maar niks en scheert haar hele hoofd kaal ondanks jij het niet wilt, klinkt net zo stom.

En knopjes in je oren ligt helemaal niet lekker, zeker als je je hoofd opzij ligt op je oor.

17. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Weer zo'n onzinnige vergelijking. Nomgaals (dit is hier al eerder geroepen): inentingen hebben een belangrijke functie, beschermen tegen ziektes. Gaatje prikken in de oren van een jonge babie heeft maar 1 functie: mama blij maken.

Ik ben altijd voor dat je respect moet hebben voor een andermans mening, maar dit (jonge babies onnodig pijn doen) gaat mij persoonlijk te ver.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.283
    36.147
    113
    Ik snap eerlijk gezegd niet hoe je erbij komt dat het op jonge leeftijd minder zeer doet, denk je dat ze dat uberhaupt hebben kunnen/willen testen ergens ofzo?

En een inenting is om te voorkomen dat je kindje ziek wordt, voor zijn/haar gezondheid dus. Gaatjes schieten doe je puur uit egoïsme, omdat je dat als moeder toevallig mooi vind....

19. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    wat een ophef zeg allemaal.

laat iedereen lekker doen wat die zelf wil.
    als iemand een kind gaatjes wil geven waarom niet, moeten ze toch zelf weten.
    het is geen mishandeling hoor en ook niet strafbaar.

ik was zelf 1 toen ik de eerste gaatjes kreeg ,kon er niks van zeggen maar ben er altijd maar wat blij mee geweest.

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.283
    36.147
    113
    Ze moeten het ook zelf weten en vind het ook geen mishandeling op zich hoor, maar jouw redenatie dat het bij kleine kindjes minder zeer doet is toch nergens op gebaseerd? volgens mij wordt dat alleen gezegd om het voor jezelf goed te praten en je vergelijking met een inenting vind ik ook nergens op slaan.

Deel Deze Pagina