discussie met vriend over oorbellen bij baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door FairyLaughs, 22 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik vertlede net al dat een kenisje van mij het liet doen bij 6 weken bij haar dochter en toen eerst aan het cb had gevraagt of het kon/mag, en die zeiden al hoe jonger je het doet hoe minder last ze er van hebben.

En de 1 vind het zielig en de ander vind het weer mooi staan, zo kan je nog wel uren over door discuseren.

ik vind het zelf ook best wel lief staan maar persoonlijk wacht ik tot mijn dochter er zelf om komt en dat we dan samen mooie oorbellen kunnen uitzoeken , dat lijkt mij leuker.

2. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Ten eerste vind ik dat hier echt overdreven wordt gereageerd. asociaal en verminking, kom op zeg. beetje jammer hoor!

ten tweede, dat filmpje vind ik 100% meevallen. ik had gedacht dat hij het gigantisch op een krijzen zou zetten, maar dat blijkt helemaal niet zo te zijn. mijn dochter huilt ook zo wanneer ze ergens van schrikt.. zo weer over..

Ten derde, mijn man heeft ook gaatjes in zijn oor. dit hebben ze vroeger gedaan omdat het een ritueel is. nu wordt mijn dochter ook islamitisch opgevoed en zij krijgt dus ook gaatjes. waarom niet gelijk een oorbel erin doen :D
    ik weet de reden niet meer, maar die zal ik eens even vragen aan mijn man...

3. Alita

Alita Niet meer actief

Ik heb gekeken vindt het reuze meevallen, hi schrikt ook grotendeels en vindt het nog altijd onzin, de een vindt het verminking en weet ik het wel niet allemaal en ik vindt het onzin. Ik vindt dat jullie te ver gaan met jullie opmerkingen, kijk dat je het er niet mee eens bent oke, maar om dan meteen te roepen dat het verminking is en oridnair vindt ik echt jammer!!!

4. Alita

Alita Niet meer actief

gelukkig komen ook mensen reageren van een andere kant:)

5. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    ik ben het echt met cindy eens. ik vind het ook gigantische onzin wanneer er gezegd wordt dat het verminking is, asociaal en ordinair.. kom op zeg!

Dus alle baby's die oorbellen hebben, hebben gelijk asociale ouders? en worden zelf later ook ordinair? toe zeg... jammer dit..

6. baranne

baranne Lid

30 jan 2009
    29
    0
    0
    eens met je vriend:)

7. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    hahahaha wat een belachelijk overdreven discussie.
    mijn meiden hebben met 6 mnd gaatjes gehad en 10 sec gehuild.. ja ik denk dat ze zwaar getraumatiseerd zijn nu..

8. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Dit is weer net zo'n discussie als wel of niet eerder bijvoeden, borst of fles. wel of niet enten.

Ieder maakt zijn eigen keuze voor zijn eigen kind. Ik zou zelf nooit zo jong gaatjes laten schieten, dat is waar ik voor kies.
    Ik ben hier de moeder en niet van een ander kind, daar zijn de eigen ouders voor om de keuze te maken.

9. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Ik vind oorbellen bij kinderen onder de 4 - 5 jaar gewoon echt niet nodig. Omdat de ouders het mooi vinden... je kind is toch zonder oorbellen ook al de mooiste van de wereld! En omdat ze dan meer op een meisje lijkt... wat boeit dat nou. Trek haar dan desnoods een jurkje aan als je dat zo belangrijk vindt.

Ik zou het mijn kleine meid echt niet aandoen. Pas als ze er zelf naar gaat vragen, krijgt ze oorbellen. Vind het gewoon zielig en ook nog eens lelijk.

10. LadyInRed

LadyInRed Actief lid

3 feb 2008
    282
    0
    0
    Of je het wel of niet moet doen, dat lijkt me erg smaak afhankelijk.
    Maaarrr, ik vind dat je het niet hoort te doen als je vriend er tegen is. Het is ook zijn dochter en hij heeft er net zo veel over te zeggen.
    Ik mag hopen dat jullie de rest van de opvoeding wel in overleg doen, maar dit lijkt me geen goed begin.

11. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Mijn moeder heeft ook gaatjes laten prikken toen ik een paar maanden was, ik ben er niet echt getraumatiseerd van geraakt! ;) Ook geen "last" van dat ik ze heb!
    Ordinair zijn wij niet hoor! haha! ;)

Afijn, ik dacht altijd als mijn dochter 6 maanden is ga ik ook gaatjes schieten, maar nu weet ik het nog niet, ik kijk wel wanneer we het gaan doen, misschien van de week of misschien wel pas volgend jaar!
    Ik vind het niet ordinair ik vind het ook schattig staan!

Ieder zijn eigen ding!

12. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    btw, ik heb geen kik gegeven toen ze bij mij gaatjes schoten!

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Waarom gaat het tever om te zeggen dat het verminking is? Je maakt een gaatje in een oor (2x) en dat gaat gaat nooit meer weg. Je maakt met opzet een gaatje EN een litteken. Dat iemand dat niet erg vindt, okay. Daar kan je over verschillen van mening maar je kan niet ontkennen dat het het met opzet verminken van het lichaam is.
    voor de goede orde: verminking betekent ontsiering of misvorming.. dat klopt hoor.. het oortje is niet meer zoals het was. Dat jij de ontsiering maakt om het vervolgens te versieren met een ringetje of een knopje, moet je zelf weten.

En ordinair is een mening en een kwestie van smaak. Over smaak valt volgens mij nog altijd niet te twisten. Er is volgens mij niets gezegd of het ordinair zijn van ouders maar dat het zicht van een baby met oorbelletjes ordinair gevonden wordt. IK vind het ordinair staan, als jij het schattig vindt dan is dat je goed recht net zoals ik het ordinair mag vinden.

Van een ritueel heb ik nog nooit gehoord, wel dat het cultuur gebonden is. Ach, er zijn wel meer dingen cultuur gebonden waar een groot deel van de wereld het niet mee eens is. Nu wil ik niet zeggen dat het schieten van oorbelletjes gelijk staat aan een heleboel nare dingen in deze wereld maar cultuur wil (zeker) niet altijd zeggen dat er een goeie reden ergens voor is!

Als je om meningen vraagt dan krijg je die. Genuanceerd en ongenuanceerd. Maar net zoals de één oorbelletjes schattig vindt, vindt de ander ze ordinair. Ik ga dan toch ook niet te keer tegen degene die ze schatting vindt?

Over dat filmpje.. je kunt zeggen wat je wilt maar het kind huilt wel en flink ook. Of het schrikken is of pijn maakt me eigenlijk niet uit. Het wordt met opzet gedaan, en dat vind ik eigenlijk wel kwalijk maar goed... als iemand vindt dat het gerechtvaardigd is omdat het maar even is.. tja, ieder z'n mening.

14. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Nee ik vind het niet kunnen, al helemaal niet omdat je vriend er niet mee eens is.
    Buiten het feit dat ik het persoonlijk geen gezicht vind, vind ik het ook zonde om als ze zo klein is al gaten in haar te laten maken. Je wil je kindje toch zo lang mogelijk mooi gaaf houden? (zonder deuken en gaten erin bedoel ik dan)

15. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik blijf bij mijn standpunt: tegen.

Maar om even terug te komen op mijn opmerking dat ik het asociaal vind staan: TS vroeg om onze eerlijke mening. Ik weet dat het erg lelijk en gemeen klinkt (en ik heb mijn excuses er al min of meer voor aangeboden voordat ik het zei...), maar dat is mijn eerlijke mening. Dat is een vooroordeel en dat weet ik ook wel. Maar de kinderen bij ons in de straat die als peuter al met gaatjes liepen, waren ook de kinderen die altijd in vieze en stukke kleren liepen met een snottebel.

Wat zeker niet wil zeggen dat dat voor alle peuters en babies met gaatjes geldt, maar goed: mijn mening werd gevraagd, dus geef ik mijn vooroordeel...

Bovendien is het vragen naar de bekende weg natuurlijk. Als je goed om je heen kijkt heeft 99% van de babies geen gaatjes, dus als je de discussie ontketent op een forum kan je verwachten dat 99% erop tegen is.

16. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Mijn mening: wat je ook doet, je partner en jij moeten er samen uitkomen. Ik vind het ronduit respectloos als jij iets doet bij jullie kind als hij het er niet mee eens is.

17. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.065
    2.203
    113
    Brabant
    was nog niet eens opgevallen dat je het zonder goedkeuring van je vriend tóch wilde doen..
    Ik zou het niet moeten flikken hoor, eerst iets vragen, dan nee horen en het dan toch doen..
    Doet me denken aan mn pubertijd;)
    Hey, als je iets vraagt moet je ook een nee kunnen accepteren

18. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    TS; Knap van je dat je deze vraag hier durft te stellen.. je krijgt natuurlijk heel wat kritiek over je heen. Aan de andere kant vraag je ook om een eerlijke mening, en bij deze krijg je die van me.

Hoe schattig dan ook ik het bij sommige beebjes vind staan, ik zou het nooit, maar dan ook nooit doen als ze nog zo jong zijn. Ik vind dat ze best oorbellen/gaatjes mag, maar dan wel als ze er zelf om kan vragen, als ze een jaartje of 6/7 is. Want wie zegt dat ze ze zelf straks wel mooi vindt?

Suc6 met je keuze straks!

19. bereke

bereke Niet meer actief

Vind ik ook!

20. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

nou nou ik vind de reacties hier wel érg overtrokken over toetakelen... het is geen weet ik veel wat wat je laat doen!

Deel Deze Pagina