Hoe laat naar bed?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Merijn, 20 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hoe oud is je kleintje en hoe laat gaat hij of zij 's avonds naar bed (na de laatste fles)?

Tobe krijgt om half 8 een fles en daarna gaat hij slapen. Meestal slaapt ie dan om 8 uur. Maar sinds zo'n 3 weken (gepaard met overdags slechter slapen) is hij 's avonds na een uur of 6 a half 7 ZO ontzettend onrustig en moeilijk. Dan moeten we hem echt bezighouden tot half 8 (veel dragen en afleiden met spelletjes) en dan valt ie meestal direct in slaap (soms al tijdens de fles). Zou hij dan nu al naar een ritme van om half 7 a 7 uur slapen moeten? Maar is dat niet al erg vroeg voor een kleintje van 6 maanden?

2. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

elk kind is weer anders, ik zou zeggen, probeer het eens en als hij zich er goed bij voelt dan zou ik hem eerder de fles geven en dan op bed doen. Zoals ik het lees klinkt het wel alsof hij wat eerder naar bed moet. Hier is hij ook wel eens zo vroeg in bed gegaan (voeden op verzoek en het kwam zo uit) en daarna meldde hij zich pas de volgende ochtend 7 uur ofzo.
    Misschien slaapt ie dan overdag wat minder.
    Suc7(uur haha) groetjes

3. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hoe laat wordt Tobe dan wakker 's ochtends?
    Het kan best zijn dat hij er gewoon aan toe is om eerder naar bed te gaan, is elk kindje weer anders in. Ik zou hem ook proberen om 19u naar bed te doen, je merkt gauw genoeg of het werkt of niet;)

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

We gaan hem vandaag sowieso een half uur eerder naar bed doen (om half 8) omdat dat zo uitkomt (krijgt nu de fles van mijn man omdat hij zo ontzettend hongerig en drammerig was) dus ben benieuwd hoe laat hij zich weer meldt ;)

Ben wel nog steeds benieuwd hoe laat andere kindjes gaan slapen 's avonds :)

5. 2009mama

2009mama Niet meer actief

mijn zoontje is 4,5 maand.

hij krijgt tussen 19.30/20.30 zijn laatste fles ( papfles)
    hij gaat ook meteen naar bed na de papfles.
    hij slaapt tot ongeveer 06.00/06.30

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Tegenwoordig rond half 8 , maar we hebben ook een periode gehad, juist toen ze kleiner was, dat ze rond half 7 al haar laatste fles kreeg en dan sliep tot 7.00 uur 7.30 de volgende ochtend.
    Momenteel wordt ze vaker rond 6 dan dan rond 7 wakker.. gaaaap!

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Mijn zoontje gaat vanaf hij 4 maanden is rond 19:00-19:15 uur naar bed. Het is vaker voorgekomen dat hij al rond 18:30 uur erg moe is en dan gaat hij dan al gewoon naar bed. Wij gaan dan echt niet rekken tot 19:00 uur. Moe is slapen. Dat maakt trouwens verder niet uit voor het tijdstip van wakker worden in de ochtend. Hij wordt dan ook gewoon om 7:30 wakker.

Ik zou hem dus gewoon eerder op bed doen.

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Zelfde verhaal hier, alleen meisje is hier 9,5 maand en werd voorheen rond half 9 wakker en nu rond 6 uur ineens :(
    Gelukkig wil ze dan nog wel een half uurtje in bed spelen, maar mama vind half 7 evengoed nog errrrrrrrrg vroeg

9. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Thije krijgt BV op verzoek, dus echt een heel duidelijk ritme hebben we nog niet.

Ik merk wel dat hij vaak om een uur of 20.00 aan de nacht begint, ik maak hem rond 22/23 uur nog wel wakker voor een laatste (5e) voeding, die hij dan meestal half slapend drinkt. Hij slaapt dan tot een uur of 7.

10. JinxieWeasel

JinxieWeasel Actief lid

16 okt 2008
    414
    0
    0
    Mijn meisje van 10 maanden gaat meestal rond 1900/1930 naar bed. En wordt rond 0630 weer wakker.......
    En vandaag was ze zo moe (mevrouw wilde geen 2e middag slaapje) dus toen sliep ze om 1830 al.. (Lekker vroeg avondje voor me zelf;)

11. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Nathan gaat meestal om half 8 naar bed. Dan is hij ook echt moe. Wij maken Nathan nog om ongeveer 21.45 wakker voor zijn vierde (laatste) fles. Nathan is meestal tussen half 7 en 7 uur (heel soms half 8) wakker..

12. vanesje

vanesje Fanatiek lid

17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    Rond die tijd ging Olivier rond 6 uur/half 7 naar bed dan was hij inderdaad gewoon helemaal op en dan kwam hij 's ochtends niet extreem vroeg. Dat was gewoon zijn ritme, hij was erg druk overdag en wilde veel zien en was dus erg vroeg moe.

13. Linda86

Linda86 VIP lid

Milan (bijna 11 maanden) gaat sinds een maandje om 7 uur al naar bed, maar hij slaapt overdag nog maar 1 uurtje, dus hij is dan echt doodop. 's Ochtends wordt 'ie weer wakker rond 6 uur - half 7. En 's nachts krijgt 'ie ook nog 1 of 2 voedingen.

14. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    oooh Noah gaat dan echt laat naar bed zeg. Jeetje, ik wil ook wel dat ie zo vroeg naar bed kan, we geven hem nu avondeten met klein toetje om 18.00u omdat dat zo uitkomt, dit ritme heeft hij zelf erin gebracht zeg maar.. Hij gaat rond 7u naar bed, en we maken hem rond 9 wakker voor de laatste fles. Als we hem eerder naar bed doen wordt hij echt al om 6u wakker en dat trek ik zelf gewoon niet. (iemand tips?)

15. MamavanRowan

MamavanRowan Actief lid

9 jun 2009
    205
    0
    0
    voorlopig thuisblijfmama
    Zeeland
    Rowan is bijna 17 maanden maar hij gaat er meestal 19.00 -19.30 in slaapt dan (wordt bijna altijd wel een keer wakker 's nachts,slaap dan meestal weer gelijk verder) tot 06.30,dan gaat hij rond 08.30 nog een dik half uur hoor,anders houdt hij het echt niet vol tot uur of 12,en zelf vind ik het wel fijn dat hij 's middags nog lekker uurtje of 2 slaapt,anders duurt die middag zo lang,als hij moe wordt.....

16. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Toen mijn zoontje eenmaal aan het schema 7-11-15-19-23 zat, ging om 19 uur zijn nacht in, maakten we hem soms wakker voor laatste fles ( vaak deed hij het zelf) en sliep dan weer verder. Inmiddels is de kleine man al niet zo klein meer en krijgt nog steeds rond 19 uur laatste fles en slaapt dan. Soms dus eerder als hij moe is. Soms is hij na zijn fles zelf nog even wakker, maar meestal slaapt hij binnen 10 minuutjes.

Ik vind dit voorlopig zeker nog een mooie tijd om naar bed te gaan voor kleintjes. Tegen de tijd dat hij 2 is misschien ietsje later, maar ik vind 19 uur prima.

17. Merijn

Merijn Niet meer actief

Oke, duidelijk, meer kindjes gaan al rond 7en naar bed ;) Ik was bang dat dan zijn hele ritme in de war zou worden gegooid, maar nu ik er over nadenk slaat het natuurlijk nergens op om het niet gewoon eens te proberen hem op bed te leggen wanneer ie moe is.

Hier trouwens ook sinds een aantal weken een vroege vogel van rond de 6 uur 's ochtends. Maar hij slaapt dan meestal in ons bed nog wel een uurtje verder. Ik heb het idee dat het door het licht komt van buiten, we moeten de gordijnen nog voeren.

18. Lorena81

Lorena81 Lid

19 jun 2009
    62
    0
    0
    Ik lees heel veel 19:00 uur, mijn kleine slaapt pas om 23:00 uur!

19. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    hier tussen 18:00 en 19:00. Madam geeft het zelf aan, door een handje te geven en mij mee te nemen naar boven. Ligt er maar net aan hoe moe ze is, van de week was het ook een keer 19:45 en zolang het gezellig is vind ik dat prima. Maar er zijn ook dagen dat ze er strak om 18:00 in ligt hoor.

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

Thirza ligt hier meestal rond 7 op bed, beetje afhankelijk van hoe moe ze is.
    Ik voed op verzoek, BV, dus ik merk het wel wanneer ze zich meldt. De ene keer is dat halverwege de avond nog een keertje, de andere keer pas na 12. Ze pakt sowieso minimaal nog 2 voedingen tussen 7 en 7, maar vaak nog meer (vannacht was het, na een drukke dag hier met allemaal verjaardagsvisite, om 21.15, 23.30, 01.15, 03.15, 04.45).

@Maartje: waarom zou je in vredesnaam willen dat je kind nog vroeger dan 7 uur erin ligt? 7 uur is een mooie kinderbedtijd toch, zeker als je om 18 uur eet?

Deel Deze Pagina