Vreselijk irritant die linksrijders. Ik denk vaak bij mezelf, kijken ze niet in hen achteruitkijkspiegel ofzo? Je ziet toch dat je links rijd met 40, ga dan gewoon naar rechts en ga daar verder als een slak. Ik heb het zelf ook wel vaker gedaan hoor rechts inhalen maar als je wat haast hebt en die gene blijft maar links rijden dan haal ik die gene in... dan riskeer ik maar een bekeuring.
Officieel zal het wel niet mogen, maar ik haal dan gewoon rechts in. Moet iedereen daar dan achter blijven?!
Ik denk dat het officieel niet mag, ik doe het ook, maar weet dat ik dan een boete riskeer. Maar als ik de uitleg van Devilschase lees, dan zou je het daar dus op kunnen gooien! Ben benieuwd... als ik er ooit een boete voor krijg, ga ik het in ieder geval maar eens proberen haha!
Wat moet je dan? Met 40 km per uur naast de ander blijven rijden om te voorkomen dat je hem "inhaalt" ??
Inderdaad, ik zou ook zeggen dat het officieel niet mag (maar van mij persoonlijk wel hoor!), maar het stukje uit de wet doet inderdaad anders vermoeden. Maar wat vinden jullie van deze dan: Op de linkerbaan rijdt iemand netjes 120, ik rijd op de rechterbaan er schuin achter, ook 120. De linker auto remt/laat gas los, ik niet want ik heb daar verder geen enkele reden voor, maar ga er dus wel voorbij (of gaat hij mij voorbij ). Ook altijd zo irritant!
JA dit is zoals ik hem bedoelde.. ik hou me dan netjes aan mijn snelheid, dus ik doe niets fout.. die bestuurder van links kiest er toch voor om 40 te rijden.. ik zat de heletijd al op de rechterrijbaan.. dan moet ik toch niet op de rem gaan om hem niet voorbij te gaan.. dus heb ik toch gelijk
Nou ik weet niet beter , dan wanneer jij je netjes aan de snelheid houd, en degene op de linkerbaan niet. Jij die gewoon voorbij mag rijden. Dit word niet gezien als rechts inhalen!!! Zo is mij dat geleerd tijdens de rijles en ik neem toch aan dat die er wel verstand van hebben. Dus TS.. Ik vind dat jij gelijk hebt!
Dat is zooo irritant mensen die links blijven rijden op een slakken tempo! Die vragen er gewoon om, om links ingehaald te worden. Wat dat betreft ben ik blij nog geen rijbewijs te hebben zou volgens mij vaak erg pissig achter het stuur zitten!