Discussie met zusje...hoe denken jullie erover?

Discussion in 'De lounge' started by Mamishka, Jun 29, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamishka

Mamishka Bekend lid

May 20, 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net een discussie gehad met mijn 25 jarige kinderloze zusje. Ik weet niet meer hoe alles begon maar zij vond het dus echt not done om je kind bij iemand achter te laten zodat je zelf iets leuks kan doen met je vriend/echtgenoot....dan moet je maar geen kinderen nemen...of je neemt ze mee uit eten enz of je gaat zelf ook niet zegt zij

Mijn man en ik proberen 1x per maand samen naar de bios en uit eten te gaan gezellig alleen met zijn tweetjes ....vaak is het meer 1x in de 2 maanden maar goed dat vind zij dus teveel....1x per jaar tijdens je trouwdag ofzo kan nog wel

Ik vraag haar ook nooit om op te passen als ik met mijn man uitga want dat doet ze gewoon niet....ze wil alleen komen als ik een doktersafspraak ofzo heb....

Hoe denken jullie hierover?? Ga jij weleens alleen met je man man uit
    Eten ofzo en hoe vaak gaan jullie dan? Is 1x per maand een avond uit zonder kids ok of echt not done? Heb je zelf kinderen?

2. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Vind het helemaal niet not done, maar kiezen hier vaker voor een gezinsuitje hihi. Als we al eens en avondje alleen hebben komt dat misschien eens in het jaar voor.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb zelf kinderen, wij gaan alleen nooit weg samen. Mede omdat we geen oppas hebben maar ook omdat ik het niet zo nodig vind. Wil ook iemand anders niet met mijn kind ´opzadelen´ om zo´n reden zeg maar. Wat anderen doen moeten ze lekker zelf weten, kan ook goed begrijpen hoor, even eruit. Al vind ik meerdere keren per maand best veel, wat je weleens hoort.

4. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Het is toch niet meer dan normaal om een keer lekker iets met zijn 2tjes te doen? Dat is juist goed, anders hebben jullie nooit een keer een avondje samen!

Gewoon lekker blijven doen hoor meid!

5. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,466
    582
    113
    Wat een onzin.. Ik denk juist dat het ook voor je kind(eren) belangrijk is dat je niet vergeet dat je ook nog een relatie hebt te onderhouden. Ik ga regelmatig zonder kind weg.
    Ik snap overigens ook niet waar je zusje zich mee bemoeid..

6. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    Als je iemand heb die graag voor je wil oppassen nou prima. maar als je dat niet hebt dan houdt het op. ik zou niet iemand willen verplichten 1x per mnd op te passen. zelf pas ik ook niet snel op voor zomaar iets. tenzij het dus idd nood is als bijv dokter of iets anders. dat vind ik idd anders...

ik snap jouw standpunt maar ook je zus (tenminste als het er om ging of jouw zus op wil passen zodat jullie uit konden. als er iemand anders gewillig op past heeft je zus er niks mee te maken. maar kan het haar mening zijn. (zien of ze die houd als zelf kinderen heeft ;)). hangt van je situatie af denk ik zo.

7. draak86

draak86 VIP lid

Mar 7, 2008
    5,427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik vind het compleet normaal hoor om er af en toe even tussenuit te gaan zonder kids. Lekker even aandacht voor elkaar zonder gestoord te worden. Heerlijk... Voel me dan weer helemaal opgeladen.Wij hebben 1 zoontje. Logeren gebeurd 1x id 1,5maand ongeveer en gewoon een dagje 1x id 2 weken ofzo. Maar dat laatste is meestal ongpland omdat die kleine dan graag naar oma wil en oma dat ook prima vindt en het zelfs vaak zelf aanbiedt. Maargoed sowieso zie ik mijn moeder 2/3x id week dus een echte oma oma is het niet,meer een soort 2e moeder.

8. Aloe

Aloe Niet meer actief

Ooooch een reldraadje.......heb ik vanaaf weer wat te lezen.

Maar mijn mening; whahahah ben benieuwd naar wanneer zij kinderen krijgt.

Ik persoonlijk ben een veel leukere moeder als ik ook eens tijd heb voor mijzelf en we hebben een betere relatie als we ook eens alleen weggaan.

Dat komt iedereen ten goede dus ook mijn kids....

9. tulip

tulip Niet meer actief

Ik heb wel eens begrepen hier, dat ik hier alleen in sta, maar goed komt tie;)

een keer iets met zn tweetjes doen vind ik niet zo gek, maar er zijn tegenwoordig een hoop ouders die een beetje doorslaan vind ik. Om ons heen ook, kindjes die om het weekend wel een keer logeren.

Ik moet zeggen dat ik het beter vind wanneer de ouders vertrekken wanneer de kindjes op bed liggen, oppas in huis en dan gewoon weer terug. Kindjes merken er dan niks van natuurlijk.

Maar om de week een logeerpartij omdat papa en mama dan weer zo nodig weg moeten, nee das niet mijn ding. Ik verbaas mij op fb elk weekend weer over de posts die ik lees.

10. Chickie

Chickie Bekend lid

Mar 28, 2012
    951
    0
    0
    Jongerenwerk
    Regio Nijmegen
    Ik vind het heel verstandig om maandelijks eens wat samen te doen! Doet je relatie alleen maar goed toch? Dat kind moet ook leren dat mama en papa er niet altijd kunnen zijn. Ik zou ook niet vast elke maand willen oppassen, maar ik zou het wel leuk vinden om zo af en toe op mijn neefje/nichtje te passen! Hartstikke gezellig toch! Ze weet niet wat ze mist. Ik snap alleen niet waarom ze oordeelt, als zij niet op hoeft te passen? Niets van aantrekken, goed voor jezelf (en je relatie) zorgen, daar word je zelf gelukkiger van, dat heeft weer positieve invloed op je kind!;)

11. Mamishka

Mamishka Bekend lid

May 20, 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als mijn zusje in de avond oppast krijgt ze daar natuurlijk
    Wel een zakcentje voor en de kinderen liggen al te slapen als
    Ze komt....verder heb ik mijn moeder die af en toe wil
    Oppassen

12. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    zo doen wij het ook 1 of 2 keer per jaar.
    en dan mag er soms 1 van de kids bij opa en oma slapen maar dat is gewoon los.. omdat de kinderen zelf willen (en opa en oma.. ook zo'n 1 of hooguit 2 keer per jaar). de anderen zijn dan gewoon thuis.

13. Ohjee

Ohjee Lid

May 30, 2012
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Foutje

14. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    als niemand daar problemen mee heeft snap ik t probleem niet.

15. Helise

Helise Fanatiek lid

Mar 4, 2012
    1,785
    0
    36
    Mijn man en ik gaan ook regelmatig met zijn tweeen er even tussenuit en de kleine slaapt dan meestal bij mijn ouders. Het gebeurd niet iedere maand maar wij proberen toch wel regelmatig tijd voor ons tweetjes te hebben aangezien wij dat ook belangrijk vinden. En dan erbij, de kleine en opa en oma vinden het helemaal fantastisch als ie komt logeren dus dat zijn twee vliegen in een klap ;)

16. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

ik persoonlijk laat men kindjes nergens anders heen gaan , ik ben ook meer voor het op bed leggen , oppas thuis en dan een paar uurtjes weggaan ,

maar iedereen is anders natuurlijk , voel me der gewoon niet goed bij om ze ergens anders te laten en al zeker niet ergens anders te laten logeren , maar tijd nemen voor elkaar opzich is niets mis mee , moet af en toe eens kunnen , jullie zijn niet alleen ouders maar ook een koppel

17. Noukie1805

Noukie1805 Bekend lid

Feb 4, 2009
    665
    0
    0
    +1!

18. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Ik vind het ook normaal hoor dat je af en toe eens wat met je partner wilt doen zonder kindjes, is heel normaal.
    Je zus mag wel haar eigen mening hebben, als zei het niet vind kunnen prima.

19. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Als het bij jou goed gaat prima toch?

Zelf ben ik erg geen voorstander van en snap ik deels wel wat je zusje bedoeld. Als je sommigen de kost geeft ( bedoel jou nou niet)gaan ze erg vaak weg of alleen op vakantie. Dat vind ik wel raar en denk wellicht had je die dingen beter voor je aan kinderen begon kunnen doen, maar goed dat is mijn mening.

Hier gaan mijn man en ik vanavond sinds 2 jaar samen uit eten.Wij gaan wel pas weg als de kids op bed liggen.

20. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

ik begrijp je helemaal!

Share This Page