Wat ik bedoel te zeggen is dat wij ervoor gekozen hebben om een gezinnetje te stichten, wat ons ook gegeven is. En met kinderen lever je naar mijn mening wat in aan vrijheid. Ik ben ook van mening dat je zulke uitjes zonder kinderen in een goede relatie ook niet nodig hebt. Ik ben dan wel een mama maar ik ben ook nog steeds gewoon ik....veel mensen praten over het ouderschap alsof het je een 'gespleten persoonlijkheid' geeft ofzo Niet alleen de lusten maar ook de lasten Zullen een hoop mensen over vallen, maar het is dan ook mijn mening
helemaal mee eens. ik zelf heb erge spijt dat ik mijn eerste kindje vroeger bij zijn oma soms liet spelen of logeren. hij kwam elke keer overstuur,agersief en huilerig thuis ,maar hij kon mij nooit iets vertellen omdat hij dat niet kon,en niet praatte over gevoelens. mijn schoonmoeder bleef altijd zeggen er gebeurd hier niks als ik vroeg hoe mijn zoontje deed als hij daar geweest was. ik heb hier nog steeds moeite mee,ik hoop met heel mijn hart dat ik t ooit te weten kom. inmiddels is er geen contact meer tussen ons,en mijn zoontje is erg bang voor oma,nadat ze hier bij mij thuis erge ruzie heeft gemaakt. groetjes
@2lovely: jammer dat het zo gelopen is zeg. Het zou zo leuk kunnen zijn om bij oma te logeren. Jammer dat jouw schoonmoeder niet eerlijk is geweest. Wij gaan ongeveer 2 a 3 keer per jaar iets met zn tweetjes doen en dan gaat Sven logeren bij mijn schoonouders. En andere uitjes zijn gezamenlijk. Heel toevallig komt het nu twee weekenden achter elkaar voor. Althans, gisteren een dagje naar mijn vader en volgend weekend twee nachtjes bij mijn schoonouders. Maar dat is ivm een vrijgezellenfeest en huwelijk.
ja erg jammer,eerlijkheid is nooit haar sterkste kant geweest,mijne wel,want aan liegen heb ik de grootste hekel aan. ze loog wel meer hoor,waar ook onze ruzie mee begonnen is,geen kinderzitje gebruiken stiekem,want volgens haar gebeurt er nooit iets als zij auto reed,opa acohol gezopen en dan gaan rijden met mijn kostbaarste bezit.ik kwam toch overal achter,mij kan je niet beliegen. ik voel echt vaak een gemis als ik oma,s zie lopen met kleinkinderen,waarom heb ik niet zo oma voor mijn kindertjes. groetjes
Ik lees hier ineens bijna alleen maar verhalen van stellen die hooguit 1x per jaar weggaan... Sorry maar eerlijk? Ik geloof er geen barst van! Ik ga regelmatig weg, echter leg ik mijn zoon wel altijd zelf op bed en ga pas weg als hij slaapt. Ik denk dat het hooguit 1x per maand gebeurd dat oma hem naar bed brengt, maar dat is eigenlijk alleen omdat hij dat ge-wel-dig vindt!
ik ga echt bijna nooit weg,ik wordt zo nerveus en bang om onder de mensen te komen,maar als ouders weg gaan en hun kinderen brengen naar oppas of familie is toch heerlijk,kon ik dat maar het houd je relatie gezond,soms lekker met zijn tween weg gaan. geniet ervan moeders.
ja is ook moeilijk,maar ik heb al zoveel ellende meegemaakt in mijn leven dat ik bijna geen vertrouwen meer heb in de medemens,maar ben erg blij met jullie meiden o nog vergeten te zeggen dat ik mijn nickname veranderd heb.
Ik weet natuurlijk niet wat er verstaan wordt onder weggaan....ik ben 's avonds so wie so vaak weg, we zijn maar weinig samen thuis. Ik ben vaak aan het sporten als het bijv. 's ochtends niet uitkomt, omdat manlief en ik samen gaan winkelen ofzo en mijn man legt de kinderen dan op bed. Andersom ook. Maar echt samen weg en een oppas hebben we maar weinig. 1 Keer per jaar voor een personeelsfeest en 1 keer ofzo voor een bruiloft? Mijn moeder zit hier so wie so al iedere 14 dagen een donderdagavond, want dan werk ik en heeft manlief nachtdiensten. Ik vind het niet zo nodig haar met nog meer op te zadelen, ze werkt ook nog eens 30 uur per week en is ook 60. Sporttijd wordt bij ons netjes verdeeld, we sporten allebei minimaal 5 uur per week namelijk Dus echt vaak samen op de bank om onze relatie goed te houden (werkt dat eigenlijk?) hebben we niet maar daar hebben we (tot nu toe) geen last van eigenlijk. En, in het najaar een dagje weg, gaan we doen, dagje sauna, maar als onze relatie wankel zou zijn zou zo'n dagje weg die relatie niet gaan redden ben ik bang, ik dnek niet dat dat zo simpel ligt. Ik vind het hier prima gaan. Wat ik wel een verademing vind is even alleen kleding passen, boodschappen doen (of samen met manlief) maar iig. zonder kinderen! dat is al heerlijk genoeg eigenlijk, echt uit eten hoeft van mij niet eens, gewoon de vrijheid om even geen blijf hier, doe niet, blijf af, waar ben je etc. te roepen geeft al heel wat rust als het bijv. op boodschappen doen aankomt
Nou dat laatste zou ik al veel liever willen eigenlijk als bijv uit eten haha.. Mijn man is nooit thuis op supermarkttijden en loop altijd zo te kloten met die duowagen. Wereldje is nogal klein zo..
Dikke knuffel lieverd en houd vertrouwen...er zijn echt nog lieve mensen op deze aardkloot. Wat was je vorige nick?
Hoevaak ik wegga? Ik ben zeker 2 avonden per week weg... Al is het maar even een halfuurtje een zonnebankje pakken of even een wijntje bij een vriendinnetje doen. Maar nogmaals; na 20:00
2lovelychildren, het was overigens niet direct op jou of iemand anders gericht hoor! Het lijkt me onwijs vervelend om niet onder de mensen te durven komen... Ik zou werkelijk waar doodongelukkig worden als ik elke avond, maand in maand uit, dehele avond op de bank zou moeten zitten.
nee hoor meid,ik voelde me niet aangesproken hoor. ik ga natuurlijk wel met mijn kindertjes weg want die wil ik niks ontnemen. groetjes
Beetje offtopic; maar hoe verander je je nickname? Heb ernaar gezocht (en zal wel heeeel blond zijn) en kan het niet vinden! thanks Heb antwoord! Dankzij een pbtje! Dank daarvoor..
Ja, zo denken wij er ook over. Wij hebben al zo veel leuke dingen samen gedaan voor de kinderen er eindelijk waren, die paar jaar dat ze klein zijn kunnen we wel op herinneringen teren. Voor je het weet gaan ze het huis al weer uit...