Ik ging wel weg, mijn man ging wel weg, maar als er eentje weg moest dan bleef er een bij de kinderen of de kinderen gingen gewoon mee. We gingen heus wel uit, maar er kwam geen oppas aan te pas.
lovelydk, tis wat je onder weggaan verstaat denk ik. Elke avond op de bank is hier zeker niet het geval. Mijn man gaat 2 avonden per week mountainbiken en ik zwem 1 avond per week. Daarnaast spreek ik minimaal 1 a 2 keer per maand met 2 vaste vriendinnen af. Filmpje, eten oid. Mijn man is niet zo van het uitgaan maar die heeft de spelcomputer als grote hobby en spreekt iig elke week met onze zwager een avond af. Verder hebben wij 2 stellen vrienden waar we op vrijdag of zaterdagavond mee af spreken, niet elke week, maar regelmatig. Om de beurt bij iemand en de kindjes gaan mee en daar op bed. Dus nee thuis zitten doen we niet, maar ook niet samen weekendjes weg en op vakantie. Wij hebben het vaak heel druk, maar onze dochter merkt er niks van wbt logeren dan.
Nou hier vinden de opa's en oma's het alleen maar heel erg leuk als wij een avondje gaan stappen of iets dergelijks en mijn zoontje bij hen komt logeren Ik heb het er zelf moeilijker mee dan mijn zoontje of de oppas!
Nee oke, mijn zoontje wordt in november 4 en heeft zelfs nog nooit gelogeerd! Maar dat je perse elke avond zelf thuis moet blijven omdat je 'bewust voor kinderen gekozen hebt' vind ik wel zo'n grote onzin!
nee ik denk dat de meesten bedoelen dat ze het not done vinden om elke week logeerpartijen te doen. Want ik ken dus wel zulke kindjes die om het weekend of elk weekend ergens moeten logeren omdat pa en ma weer een feestje hebben.
Zo hoort het ook , als je weg wil kind kan bij vrienden idd op bed mocht dat nodig zijn. Als je ver weg gaat neem je kind mee op vakantie . Wij willen naar nieuw zeeland en dat gaat ook gebeuren. Waren er kids geweest ging dat feest niet door. Tja je kunt niet alles hebben he! je moet wat in leveren met veel dingen. Niet klagen maar dragen meiden. Ja ik ben en blijf kinderloos , ik had dit ook gezegt als ik wel het geluk had gehad !
vorige zomer hadden wij s middags een bbq en toen werd er bijvermeld dat er geen kinderen mochten komen. Dat vond ik wel raar en vervelend en toen is ook maar 1 van ons gegaan. Ik ga haar s middags om 3 uur niet wegbrengen voor een bbq. Die mensen hadden overigens zelf ook een babytje. Naar een begrafenis ofzo breng ik haar overdag wel weg uiteraard, dat vind ik geen probleem.
Wij gaan ook sinds kort ook met z'n 2 en weg. Ik leg m'n dochter wel eerst op bed en de oppas (meestal schoonzus) komt dan hier. Maar in de toekomst zal ze ook wel eens door iemand anders naar bed worden gebracht hoor.. Wij vinden het belangrijk en erg leuk om samen iets te doen. Borrel drinken, hapje eten, verjaardag ed. Vind hier niets mis mee en het maakt ons zeker geen slechte ouders. Wij zijn gek op onze dochter en zij gaat altijd voor! Lekker blijven doen hoor TS.
Helemaal mee eens! ene Marnat en Marnatman, jullie zijn dan wel kinderloos(wat ik vreselijk voor jullie vindt en vindt dat jullie er goed mee omgaan, respect), maar dat zegt niks! Het is me al veel vaker opgevallen dat er genoeg kinderloze(vaak ongewild kinderloos)mensen, heel wat meer verantwoordelijkheid gevoel hebben wat kinderen betreft! en die in mijn ogen meer begrijpen wat ouderschap inhoud dan ouders zelf. Mijn dochtertje is nu iets van 3/4 x bij haar opa en oma geweest voor een paar uurtjes. Ze gaat eigenlijk atijd mee. Zoals ik het zie, draait mijn leven nu om mijn dochter! Dat houd ook in dat ik mezelf goed moet verzorgen en mijn relatie met haar papa.Maar never ten kosten van mijn dochter. Wij hebben niet de behoefte zonder haar weg te gaan.
Die hadden dus pech gehad! niemand bepaald voor mij dat ik me kinderen niet mee mag nemen, dus dan ga ik niet(mijn vriend kennende hij ook niet). Er zijn inderdaad situatie, gebeurtenissen die niet geschikt zijn voor kinderen en dan is een oppas natuurlijk perfect.
Begrafenis crematie is heel wat anders meis. BBG zou ik idd ook kids niet ergens anders onder brengen als er geen kids bij mogen. Ik vind dat je het super doet meis top ! Wij hebben deze maand ook bbg van marnatman zijn werk , ik had mijn kind dan mee genomen en niet tot de late uren gebleven [ omdat er geen mogelijkheid is dat ze ergens kunnen slapen. Kind te klein was ie alleen gegaan . Als ze ouder zijn en zich zelf kunnen redden kun je genoeg leuke dingen doen toch? Dit is niet naar jouw even algemeen : nee ik heb geen zorgen om kids had ik dat maar dan was mijn leven compleet . nu blijft dat stukje weg . Ik heb mis makkelijk kletsen maar zonder kids is het ook erg zwaar. Bewust of onbewust kiezen voor kids . je hebt niet voor het kiezen je leven draait zoals het draait goed schiks kwaads schiks . we moeten het nemen zoals het is . En met vallen en opstaan bereik je het meest .
Voor dat je kids hebt [ als je het mag mee maken] kun je genieten van de dingen om je heen uitgaan ver op vakantie genieten van elkaar zo als je wil. Als de kinderen groot zijn kun je weer leuke dingen doen ver reizen weet ik het wat . Denk dat ze bedoelt het genieten van de dingen die nu even niet kunnen door zaken bv .
nou dat we dan samen op vakantie gaan enz. Nu heb ik daar totaal geen behoefte aan. Als zij op bed ligt hebben we tijd genoeg voor elkaar, ik hoef daarvoor niet op een tropisch eiland te zitten hoor.
ik vind t t wel erg makkelijk om te zeggen dat kinderen overal maar welkom moeten zijn en overal mee naartoe moeten. Ik zeg bijna nooit hard "nee", maar gaf bij het uitnodigen van mensen met dreumessen en peuters wel direct aan dat ik géén speelgoed heb, ik voor een dutje alleen onze eigen slaapkamer aan kan bieden, en dat ik verwacht dat ouders zelf hun kroost in de gaten houden, zowel voor de eigen veiligheid van de kinderen (stekkerdozen onder tafeltjes, niet-beveiligde keukenkastjes met schoonmaakmiddelen, tafels met harde punten, glazen panelen tussen kamers) als voor onze spullen (witte banken, computer-en geluidsapparatuur die op de grond staat). Soms is t gewoon niet handig!
MadeinUSA, ik heb zelf ook geen kind-proof huis hoor haha, ondanks dat ik dus 3 kinderen heb. Ze moeten er gewoon van af blijven.
En dat het niet handig is.. tja, ik weet niet voor wat voor gelegenheden je die mensen uitnodigt maar je kunt toch ook niet verwachten dat ze die kinderen dan maar niet meenemen?
Kinderen moeten niet overal maar welkom zijn hoor! Zoals jij het hebt gebracht is al heel anders dan kinderen zijn niet welkom! Jij geeft aan dat jouw huis niet echt kidsproef is en dat jij je niet verantwoordelijk houd voor de veiligheid van de kinderen (vindt dat je daarin helemaal gelijk hebt). Het is aan de ouders zelf wat ze ermee doen. Daarnaast zou ik de gene die wel zeggen dat kinderen niet welkom zijn er in eerste instantie niet vervelend op na kijken, maar ik zou niet komen. Denk dat ik wel zou vragen waarom kinderen niet welkom zijn, de reactie zou er wel voor kunnen zorgen dat ik een ander mening over ze heb.
haha ja makkelijk gezegd Umm85 - na de laatste tweejarige die op bezoek was kon de bank een grote beurt krijgen vanwege onbestemde plakzooi en wascostrepen (hoewel ik de moeder toch echt gevraagd had kind niet met kleurtjes op de bank te laten spelen), zoog ik nog weken chocola uit het dikke kleed omdat mejuffrouw een doos truffels had omvergetrokken, en hoefde ik net geen bloed van de punt van de tafel te wassen omdat ze er net naast viel... helaas zijn niet alle ouders en kinderen even makkelijk te instrueren.