DAT kind leren dat papa en mama er niet altijd kunnen zijn? Vind ik een beetje raar. Ik zou mijn kinderen graag willen laten weten dat ik er wel altijd voor ze ben!
Ik ben voor geen discussies voeren met kinderloze vrouwen, ze weten toch niet waar ze het over hebben
wat is er nou mis met 1 x in de maand ?? wat een zeik zusje heb jij zeg. ze komt er zelf wel op terug als zij kinderen heeft. dan zou ze ook wel graag 1 x in de maand met der vent weg willen. nee hoor niet erg en lekker van genieten
hier hebben we gelukkig jonge oma's die regelmatig vragen wanneer hun kleindochter kan komen logeren... dit gebeurd niet vaak maar wanneer het wel gebeurd nemen wij het er ook van en maken we er een leuke avond van of gaan uit... maar je ziet ons echt niet iedere week of maand stappen hoor.. nee die tijd is geweest... hahaha maar ook ik vind dat je wel tijd samen hoort te hebben..
Hmm, ik denk dat iedereen dat zelf moet weten. Persoonlijk doen wij bijna nooit iets met z'n 2'tjes. maximaal 2 keer per jaar ofzo? We hebben ook maar 1 kind, dus als we uit eten gaan of winkelen of wat dan ook, nemen we kindje mee. Het is dan wel een makkelijk kind moet ik zeggen. Iemand die ik ken doet dat veel en veel vaker. 2 x per jaar een weekendje weg (kids naar opa en oma), 6 x per jaar een feestje van vrienden o.i.d. (kids bij mij of opa en oma). En dan word er ook regelmatig aan mij gevraagd om even op te passen zodat ze samen kunnen winkelen, uit eten, bioscoop enz. Persoonlijk vind ik dat dan wel weer veel... De enige keren dat ik om oppas vraag is als ik moet werken, of tandarts. Als het dus echt niet anders kan. Ik ga ook niet met een lekker gevoel een weekend weg zonder kind.
ik vind het een beetje onzin. Wij doen 1 a 2 keer per maand wel wat samen. Mijn buurmeisje komt dan oppassen als ze op bed liggen dus dan merken ze het niet eens. Heel soms brengt ze ze naar bed, komt ze een half uurtje eerder. Maar goed ik ben dr vrij makkelijk in (geworden). Dit weekend mailde mijn schoonmoeder of de kids alsjeblieft dit weekend 3 dagen mochten komen logeren. Ik heb geen plannen en ik weet dat ze het fantastisch zullen hebben. Ze woont op een soort boerderijtje met heel veel dieren. Toen ik het mijn dochter vertelde ging ze uit dr dak. Nou ben ik niet de grootste fan van mijn schoonmoeder maar dat houdt niet in dat ze geen fantastische oma is. En nu kunnen mijn man en ik ook lekker zelf wat doen van het weekend heerlijk! Allee bedacht ik me nu dat ze dinsdag dus thuis komen en ik ze dinsdag avond alweer tot donderdag naar mijn moeder moet brengen omdat ik moet werken... zie ik ze gewoon 5 dagen amper. Maar goed, dat is meer mijn gemis. Ik vind het dus prima kunnen. Hier dus 2 keer per maand een avondje en 2 of 3 keer per jaar een weekendje naar oma.
dat had ik in het begin ook. Maar mijn man stond er min of meer op en nu vind ik het heerlijk om 1 weekend per jaar met mijn man weg te gaan. Maar goed, het helpt dat ik weet dat mijn kids het fantastisch hebben bij hun oma.
Wat een onzin van je zusje zeg! En eerlijk gezegd vind ik ook niet dat ze daarover kan oordelen zonder zelf kinderen te hebben. Ben benieuwd hoe ze er in staat als ze wel zelf kinderen heeft. Ik vind het heel gezond om zo nu en dan iets echt samen te doen. Even echt aandacht voor elkaar, zonder dat je veel aandacht aan je kinderen hoeft te schenken. Wij doen dat zo'n 1 a 2 x per jaar en daar kunnen we echt van genieten. Zoontje is dan bij opa en oma, maximaal 1 nachtje en hij heeft het daar heerlijk. Dat maakt het voor ons ook fijn. Heel goed voor je relatie en dus ook voor je kind(eren).
Eens! Zou het zelf ook niet willen bye the way. Wij hoeven ook niet zo nodig bij elk feestje aanwezig zijn of gaan om de beurt naar een verjaardag. Een bruiloft is dan weer wat anders natuurlijk. 1 Keer per jaar een weekendje (1 nacht) vind ik prima.
Hier sluit ik me bij aan! Wij doen eigenlijk alles gewoon met de kindjes, we hebben er ook geen behoefte aan om zonder ze weg te gaan. Ik ben afgelopen januari voor het eerst in 3,5 jaar tijd een middagje weggeweest zonder de kids.
Het is toch heel normaal om samen met je man ook dingen te blijven ondernemen. Je bent niet alleen ouders van maar ook man en vrouw, in een relatie moet je investeren en dat gaat niet als je nooit eens samen weg gaat. Wij hebben een vaste oppas voor de kids als mijn man en ik eens iets samen willen gaan doen. Nou komt dat niet zo heel vaak voor, maar heel soms gaan we wel eens zonder kids naar een verjaardag ofzo......gewoon ff een avondje niet met je kids bezig zijn, dat is af en toe best lekker hoor Dus hier vind ik quality time met hubbie wel belangrijk hoor!!
Dus je mag wel gaan werken en dan je kind naar de opvang brengen, maar niet met z'n 2-en uit eten en een oppas laten komen??? Wij doen hier regelmatig iets met z'n 2-en. Je kinderen zijn er toch ook bij gebaat als papa & mama het leuk hebben samen. Persoonlijk vind ik het te ver gaan om een week op vakantie te gaan en dan je kinderen bij opa & oma te stallen. Dat zou ik zelf nooit doen. Maar een avondje weg kan toch wel. Enne TS...je moet doen waar jullie je goed bij voelen...je bent aan niemand (behalve jezelf, je partner en je kinderen) verantwoording schuldig.
ik vind het niet zo gek dat je als ouders zijnde ook wel eens wat met zijn 2 wil doen, maar idd sommige kinderen logeren om het weekend wel weer ergens. nu gaan wij niet zo vaak weg met zijn 2, vorig weekend toevalig, en volgende weekend hebben we een feestje dus gaat sam weer logeren en dan voel ik me al schuldig naar hem toe! ookal weet ik dat hij het bij oma best naar zijn zin heeft en oma vind het ook geweldig.
Ik ben ik gezegend met hele lieve vrienden die tevens buren zijn. Het komt dus vaker voor dat er wordt opgepast en dat is over en weer. Soms overdag, soms alleen de babyfoon en een enkele keer is het logeren geweest. Ik ben voor om met z'n tweetjes iets te gaan doen. We doen genoeg met z'n drietjes en vind het belangrijk om tijd voor onszelf te hebben.
Hier ben ik het niet mee eens.. dat je alleen in je relatie kunt investeren wanneer je samen weg gaat? En een avondje ff niet met je kids bezig zijn? Ik weet het niet hoor, maar hier liggen de kids om 19.00 uur in bed en dan duurt het meestal nog wel 5 uur voordat ik naar bed ga dus tijd zat zonder kids
Ja zo letterlijk bedoelde ik het uiteraard niet. Ik bedoelde dat een kind ook een keer moet leren dat een zeer betrouwbare opa of oma of tante of oppas af en toe voor ze zorgt. Een kind zal misschien ook naar een KDV moeten, of door oma opgevangen worden terwijl mama werkt, of ooit naar de creche of naar school gaan. Dan is mama of papa er ook niet. Dus ik vind het helemaal niet raar of onveilig om 1 avond in de maand een oppas te hebben. Ik ga er vanuit dat de oppas altijd papa en mama kan bellen. Zo leert een kind wel met dit soort situaties omgaan vind ik.