Maar dat hoef je toch helemaal niet te vinden? De een vindt het wel onmisbaar om tijd samen met partner te hebben en de ander niet (waaronder jij dus). Nou niks mis mee, beide meningen zijn niet aanvallend of denigrerend . Het is maar net waar je jezelf goed bij voelt, hierin is geen 'goed' of 'slecht', maar alleen wat voor jezelf én je relatie goed werkt.
Je hebt er gelijk in dat het niet onmisbaar is, zeker niet voor iedereen. Maar ik vind de woorden die je kiest wel neerbuigend overkomen. En die woorden heb ik overgenomen om te laten zien hoe neerbuigend het is als ik ze op een andere situatie toepas (papa zorgt voor de baby ipv mama). En dat vind je kennelijk wél neerbuigend overkomen.. ?
Ik vind je woordkeuze wel degelijk denigrerend. Ik denk dat mensen die zeggen dat een beetje tijd voor zichzelf voor hun 'onmisbaar' is, dit absoluut niet aan jou op willen dringen, dit is slechts hún mening. En als jij daadwerkelijk zo overtuigd bent van en gelukkig bent met jóuw levenswijze (en zo kom je in het merendeel van je posts over), waarom zou je je dan zoveel aantrekken van wat een ander vindt?
Mijn zusje zou zich eigenlijk met dit soort dingen nooit bemoeien, tenzij ikzelf haar mening vraag. Maar wij proberen toch altijd wel 1 x in de zoveel tijd even een avondje/dagje samen in te plannen. Vaak op een dag dat Mike sowieso al naar oppas/kdv gaat. Of in het weekend een dagje. Hebben er zelf niet zo'n behoefte aan dit vaker te doen maar kan me wel voorstellen dat er stellen zijn die dat wel hebben. Ik persoonlijk vind het altijd fijn om even lekker eruit te zijn, maar na een aantal uurtjes mis ik mijn binkie enorm en wil ik weer lekker naar huis. Je moet doen wat jij denkt dat goed is en wat voor jullie relatie werkt en goed voelt. Anderen laten lullen... de meerderheid weet het toch altijd beter helaas.