Discussie met zusje...hoe denken jullie erover?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamishka, 29 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Niet serieus nemen.. je zusje heeft geen kinderen en weet dus niet beter.

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

hier logeren ze weleens bij opa en oma als we een feest hebben of eens uit eten gaan. Maar dat gebeurt maar een paar keer per jaar. Meestal nemen we de kinderen gewoon mee of blijven opa en oma in ons huis oppassen (ouderavonden, bezoek aan iets waar ze niet mee naar toe kunnen).

Kinderen hebben het toch gewoon gezellig tijdens zo`n logeer of oppasavondje. Ik weet nog wel dat we dan extra veel ships mochten of extra laat naar bed of heel lang in bad, dingen die normaal niet mochten.

3. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Luister meid, je bent naast papa en mama ook nog man en vrouw samen he. Het is belangrijk dat de aandacht niet alleen naar jullie kindje gaat, maar ook naar elkaar, de kans is groot dat je elkaar uit het oog kan verliezen. Zeg niet dat dat gebeurt, maar een avondje samen is zo ontzettend belangrijk! Wij doen het ook niet veel, maar proberen het eens in de 2,3 maanden een keer te doen. Lekker eten of een biosje, samen genieten en dan kan je er ook weer even tegenaan! Dus ik zeg doen ;)

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    #44 dirksmama, 29 jun 2012
    Laatst bewerkt: 29 jun 2012
    Kijk of het 'not done' is bepaal je zelf vind ik. Maar mijn man en ik hadden de eerste jaren absoluut niet de behoefte om de kinderen ergens te stallen om uit te kunnen gaan of zo. Dus ik denk dat we op dat punt op dezelfde lijn als je zusje zitten. Maar gut ja, iedereen moet dat zelf weten verder vind ik. Maar zelf, nee nooit gedaan.

Ik snap eerlijk gezegd de argumenten hier niet zo, waarom zou je alleen maar buiten de deur zonder je kinderen aan je relatie kunnen werken? Wat voor soort relatie heb je dan?
    Werk vind ik iets anders...dat doe je om in je levensonderhoud te voorzien. Maar gut zeg, je kunt samen toch zat leuke dingen doen als je thuis bent? Wij wel tenminste.

5. elsie22

elsie22 Niet meer actief

mijn zusje en ik gingen vroeger elke schoolvakantie logeren bij opa&oma, vonden wij leuk opa&oma en denk mijn ouders ook, en dat was dan ook gewoon logeren zonder dat er echt een reden was van dat onze ouders weg moesten.

6. mich87

mich87 Bekend lid

7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Wij gaan ook een paar keer per jaar samen uit eten, bios, etc... vaak gaat mijn zoonje dan bij mijn moeder slapen en de volgende keer past een hele goede vriendin op ( omdat zij het erg graag wilt en het leuk vindt!) wij hebben soms echt even tijd nodig voor elkaar. Tijd samen in de avond gaat niet voor iedereen op, aangezien mijn vriend meestal in de avond naar school gaat of werkt en mijn zoontje slecht in slaap kan komen en ik dikwijls de hele avond met hem bezig ben.

Ik zou de mening van iemand die geen kinderen heeft niet serieus nemen, ze weet absoluut niet waar ze over praat...

Oja en ik en mijn zusje logeerde vroeger minstens 2 keer per maand bij mijn oma. We vonden het geweldig en het was echt alsof we daar thuis waren. Dus als mensen het goed geregeld hebben, waarom is het nou weer verkeerd om regelmatig samen weg te gaan?

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken

Ben ik niet met je eens. Als je geen kinderen hebt mag je best ideeën hebben over hoe je met kinderen omgaat.

8. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    +1 = 2 :D

wij gaan zelden weg zonder kids of als ze in bed liggen ;), ze gaan altijd mee.

9. mich87

mich87 Bekend lid

7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Zie mijn reactie hierboven. Dat geld dus niet voor iedereen! Natuurlijk kunnen wij wel leuke dingen doe, maar ons leven(werk en studie) vergt veel. Wij hebben geen vrije tijd, alle tijd over na mijn zoontje gaat in de studie zitten. Dus ja, wij moeten bewust tijd vrij maken voor elkaar want thuis ga je toch weer de 'verplichte' dingen doen. Ik denk da dit voor veel mensen geldt, snap niet waarom jij je daar niet in kunt inleven...:(

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou denken: die spreek je over dit onderwerp nog wel eens weer als jij een tijdje in de kids zit...
    Totaal niet realistisch natuurlijk! Je wilt ook nog eens naar een concert, 's avonds naar een verjaardag van vrienden, romantisch uit eten... Allemaal dingen waarbij het voor je kind ook echt niet leuk is om mee te gaan.

Vraag me even af: waren jullie ouders dan altijd thuis? Die zullen toch ook heus wel eens oppas hebben gevraagd vanwege een verjaardag ofzo? (Bij ons werden verjaardagen van ooms en tantes altijd 's avonds gevierd en dat was dan dus zonder kids...)

11. Chickie

Chickie Bekend lid

28 mrt 2012
    951
    0
    0
    Jongerenwerk
    Regio Nijmegen
    Sommige mensen hebben inderdaad die opties, niet iedereen hoor. En dan nog de discussie was toch wel of niet 1 avond in de maand doorbrengen met je partner zonder kind. En ik ben nog steeds een voorstander. Weet je hoeveel stellen er gaan scheiden omdat ze te weinig oog en tijd nog hadden voor elkaar? Dus als hun 1 keer per maand samen een avondje plannen vind ik dat helemaal niet onverstandig.

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

Maar de praktijk haalt de theorie vaak erg snel in....
    Mensen hebben zoveel ideeen over hoe ze het gaan doen als ze kids hebben, en die worden doorgaans behoorlijk bijgesteld als die kinderen er eenmaal zijn.

13. mich87

mich87 Bekend lid

7 nov 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Ideeën ja, veroordelen nee.

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Heb ik ook nergens gezegd, maar jij deed nogal overkomen alsof het haast nodig was voor de kinderen dat papa en mama eens samen de deur uit gingen omdat ze het zouden moeten leren. En sommige mensen hebben inderdaad die optie? Ik ken niet veel mensen die echt jaren achter elkaar 24 uur per dag met hun kind zijn? 9 van de 10 keer gaan kinderen echt wel een keer naar een kdv, schoonmoeder, moeder, gastouder of peuterspeelzaal (zoals in ons geval met 2 jaar).

15. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik denk er hetzelfde over als je zusje, maar weet dat ook heeeel wat mensen die mening niet delen! :) ieder zn ding

16. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    Wij hebben 2 kinderen en ik vind het niet meer dan normaal dat je eens in de zoveel tijd een avontje met z'n 2en hebt!
    wij hebben het eens in de 2 maand ongeveer.. en ik moet eerlijk zeggen dat als we weer zo een avondje gehad hebben, ik een stuk leukere moeder ben en ik er weer even tegen aan kan!
    En voor onze relatie is het ook stukken beter om eens in de zoveel tijd echt een x tijd voor elkaar te hebben!

17. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ieder zijn eigen keuze daarin maar ik vind haar wel heel erg rechtlijnig. Ik zou het liefst straks overal mijn kleine meisje mee naartoe nemen en in alle eerlijkheid, ik kan me niet voorstellen dat wij gelukkig zouden zijn zonder haar maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat we een keertje kunnen genieten van een avondje samen straks. Dat is toch geen doodzonde? Als je nou wekelijks of dagelijks je kind ergens dumpt omdat je lol wil maken ok maar een keer per maand? Nee, dat vind ik niet erg hoor.

Ervanuitgaande dat je kindje wel veilig is natuurlijk maar dat spreekt voor zich.

18. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

tuurlijk mag je ideeën hebben maar die hoef je nog niet serieus te nemen. Zou wat zijn zeg als ik iedereen die ideeën heeft serieus zou moeten nemen! :D

Waarom zou je jaren lang niet naar het theater gaan? Waarom zou je jarenlang niet heerlijk een lang diner met elkaar hebben? Waarom zou je niet lekker een paar dagen naar Parijs / Rome / London etc gaan? Natuurlijk kun je ook een heleboel leuke dingen doen met elkaar maar er zijn nu eenmaal dingen die leuk zijn om te doen ZONDER kinderen en die voor de kinderen ook helemaal niet leuk zijn.

Begrijp ik werkelijk helemaal niets van. Het is voor kinderen vaak heel leuk om te logeren en daarbij.. ze krijgen er niets van hoor. En stallen? Kinderen zijn geen paarden hoor.

19. Aloe

Aloe Niet meer actief

Ja, ik ben het hier wel mee eens geloof ik.
    Oppas in huis vind ik ook beter.

Wij hebben helaas ook geen oppas maar dochter gaat ook nergens meer heen. Vroeger sliep ze 1 x per twee weken bij haar vader in het weekend maar dat is geen oppassen natuurlijk maar gewoon een omgangsregeling. Echter dit wil ze niet meer. En ach, ik heb nu ook geen behoefte om weg te gaan in de avond.

Straks wil ik wel invoeren dat ik minstens 1x per maand samen weg ga en 1x per maand naar de sauna met vriendinnen.

20. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ben ik het wel mee eens. Dit is ook wel een ander uiterste natuurlijk. Ik zie het ook wel om me heen en dat staat me dan tegen.

Maar nogmaals. Als het af en toe eens is dat je er even uit bent. Nee daar zie ik geen probleem in.

Deel Deze Pagina