Discussie met zusje...hoe denken jullie erover?

Discussion in 'De lounge' started by Mamishka, Jun 29, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

Oct 18, 2011
    8,460
    361
    83
    niet tot nauwelijks weggaan heeft niks met loslaten te maken. Je voelt je prettig bij het feit dat ze lekker bij papa en mama zijn tot een bepaalde leeftijd, ieder zijn ding toch...

Maar dat heeft niks te maken met loslaten, want waarschijnlijk gaan de kindjes of naar de psz of kdv en straks naar de bassisschool dus dan laat je ook los toch? Dus ik zie de link niet met loslaten

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

grin... tuurlijk JIJ wel

3. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    heb niet de 8 pagina's doorgespit maar mijn mening;

Waarom uit eten met z'n 2tjes? Ik vind dat ik voor mijn kindjes gekozen heb en zij ook recht hebben op een uitje. Had ik nou echt geld genoeg en kon ik evengoed nog veel leuks doen mét kids zou ik het ook anders vinden! Dan lijkt het me eens gezellig om dat alleen met mijn man te doen maar goed 1x per maand vind ik teveel. Maar ook dat is ieder voor zich.
    Ik vind het dus NIET not done maar ook niet echt wenselijk.... naja beetje warrig misschien maar ok.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja joh, heerlijk die draagdoeken ;)

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik vind het vrij raar om er bij voorbaat al van uit te gaan dat je gaat scheiden en dat aan te grijpen als reden om zonder kinderen de deur uit te moeten.
    Ik ben helemaal niet van plan om te scheiden, dus waarom zou ik om te leren loslaten zonder kinderen de deur uitmoeten?

Er komt een tijd dat ze gewoon lekker zelf thuisblijven als je de deur uitmoet. En die tijd breekt sneller aan dan je denkt. Ik kan nu echt met een gerust hart een avond weg zijn, de kinderen kunnen zichzelf in bed leggen en kunnen me bellen als ze me nodig hebben.

6. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Ik vind het belangerijk om af e toe iets voor mijzelf te doen. ben alleenstaande moeder nl. Ik ga niet veel weg, 3x per jaar een dagje weg ofzo. dan gaat mijn zoon naar mijn ouders een dag en dan doe ik iets met een vriendin. Voor mij even een dag mijzelf zijn ipv mama.

7. tulip

tulip Niet meer actief

ik vind het wel leuk/belangrijk om andere dingen te doen dan 24/7 op een stoel naar mijn dochter te kijken:D maar ik bedoel in de 'discussie' waar het hier over gaat....en het voorbeeld dat ik gaf om het weekend enz. Ik heb het niet nodig om 2 keer in de maand met mn man weg te gaan. Ik spreek regelmatig met vriendinnen af en hij met vrienden en ook tegelijk, maar we spreken bij iemand thuis en de kindjes gaan mee op bed.

8. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,277
    11,000
    113
    En hoe oud is Dirk nu? Wacht maar tot hij echt een eigen mening krijgt en duidelijk maakt hoe graag hij meegaat naar de tachtigste verjaardag van jouw oude ome Piet die hij niet kent en te groot is voor de draagdoek... slepen of een oppas, that is the question!

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

ja, dat noem ik slepen

10. mich87

mich87 Bekend lid

Nov 7, 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Ok ;) zo doen wij het ook hoor! Of 1 van ons is thuis bij mijn zoontje of we nemen hem mee. En een paar keer per jaar gaan we amen er op uit en logeert hij bij mijn moeder. Ik/ wij werken ook teveel om hem vaak bij iemand te brengen vind ik. Ik mis hem al 4 of 5 dagen per week omdat ik moet werke, dan wil ik hem echt niet ook nog op de dagen dat ik vrij ben missen. Mss dat daar ook een verschil zit? Als ik tbm zou zijn, zou ik mss ook meer behoefte hebben om weg te gaan?

11. Delight

Delight Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    2,157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Uh hoi.. dat is juist goed...
    Lekker af en toe weggaan hoor.. ook goed voor de gezinssituatie om eens een avondje voor jullie zelf te hebben..

Wacht maar tot ze zelf zover is.. Bijdehandje zeg.

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik vind hem oud genoeg om zonder oppas thuis te blijven als hij niet mee wil.

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het is wettelijk niet toegestaan een kind alleen thuis te laten. Ik vind minimaal 12 jaar te lang om niet naar het theater te gaan of een lekker lang diner alleen met mijn man. Ieder z'n ding maar ik geloof dat het beide kan.. begrijp werkelijk niet waarom mensen zich willen beperken en daarmee ook hun kinderen beperken. Logeren is zo ongelofelijk leuk!

Natuurlijk snap ik best dat je je 5 maanden oude baby misschien niet uit logeren wilt doen maar een kind van 2,5 of 3? Mijn kids vinden het geweldig om te logeren. Dat is feest. Dat gebeurt misschien 4 keer per jaar en wij nemen het er dan even van. Ja, in die volgorde.. zij gaan logeren en wij bedenken daarna wat wij gaan doen. We 'doen' de kinderen dus niet uit logeren. MAAR.. ik heb wel een vaste oppas en die komt ongeveer 1 x 6 weken. Zij komt als de kinderen naar bed gaan en daarna gaan wij even lekker eten, bij vrienden op bezoek, naar het theater.

Het een sluit het andere niet uit.. behalve als je je niet wilt laten scheiden van je kinderen. Dat kan maar heeft naar mijn idee geen enkele toegevoegde waarde voor het kind, alleen voor jou en dat is voldoende hoor maar hou het ook daarop.

14. tulip

tulip Niet meer actief

mich, ik heb niet meer de behoefte om weg te gaan nu ik tbm ben, maar ik vind het wel iets makkelijker. Omdat ik haar verder altijd zie.

15. Niet mijn ding, maar ik zie het probleem niet als je zo nu en dan weggaat samen en er iemand op je kind past.
    Maar onze zoon gaat overal mee naar toe, en verder ben ik toch geen uitgaanspersoon.

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

JAAAAAAAAAAAAAA! een banner! Goed zeg :D

17. mich87

mich87 Bekend lid

Nov 7, 2011
    599
    38
    28
    NULL
    NULL
    Ja kan me voorstellen. Ik voel me altijd schuldig omdat ik hem al zo vaak moet 'achterlaten'.

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    slepen
    slepen werkw.Uitspraak: [ˈslepə(n)] Verbuigingen: sleepte (verl.tijd enkelv.) Verbuigingen: heeft gesleept (volt.deelw.) Toon alle vervoegingen 1) (iets) over de grond vooruit trekken

Ik denk bij 'slepen' aan een kind dat tegen z'n wil door z'n ouders over de grond wordt meegetrokken ;)
    Draagdoek is gewoon veilig plekje, dicht tegen papa of mama aan.

19. tulip

tulip Niet meer actief

haha lief!

20. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

Jun 11, 2009
    3,158
    11
    38
    Nee hoor, je staat niet alleen. Ik deel jouw mening ook.

Share This Page